• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • IdaElinLivia040611

Här mår man bättre igen. Kräktes som en tok måndag, tisdag och onsdag trodde att det var den nya grejen men så igår mådde jag mycket bättre och samma idag känner mig inte alls så illamående har mer en konstig känsla i kroppen och en j-vligt äcklig smak i munnen. Tror det kommer från all magsyra i magen. Magen växer men det syns inte så mycket i alla fall. V 11 idag...yes!!!!!
    Ska gå å ta blodprov för kub idag efter lunch, har mellan tjejen hemma från dagis så ska passa på att mysa med henne och bebis idag.
    Härligt med fredag:) 

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Bf 120616
  • Sweet life

Behöver typ hjälp med att komma på en otroligt bra ursäkt för att jag inte dricker en droppe på syskonens julborskryss om 2 veckor.. Jag är nämligen den i familjen som brukar bli pruttfullast i vanliga fall...

Jag kommer vara 12+6-13+0 och vill inget berätta för mina syskon då dem kommer bli så asförbannade eftersom dem anser att jag redan förstört min exmans liv genom att skilja mig från honom. Dem tycker alltså bättre om honom än sin egen syster.... Så jag vill inte förstöra kryssningen med en oplanerad graviditet som jag valt att fullfölja...

Penicilin tricket kommer inte funka då dem vet att det inte finns några problem med att dricka samtidigt. Så lättlurade är dem inte....

• Ussaka

MissFörstånd: jag oroar mig heller inte särskilt mycket trots att detta är mitt första barn. Går in i vecka 12 idag så snart är den värsta orostiden över dessutom. Iofs vet jag att min mamma fick missfall i vecka 14 innan hon fick mig så man kanske inte ska ropa hej riktigt än...

Men annars känns det i hela kroppen att det liksom är meningen att denna unge vill komma till världen... kände det redan under ägglossningen! det var någon som ville bli till, precis så kändes det, så nu litar jag på att den fortfarande är lika envis och håller sig fast därinne.

• MissFörstånd

Sweet - du kan inte skylla på att du ska jobba dagen efter då? Eller köra bil tidigt eller låtsas att du är chaufför åt ngn. Då krävs ju iofs körkort, vet inte om du har det . Säga att du bråkat med ditt ex och inte har ngn lust att dricka med risken att du kontaktar honom under kvällen?

Skönt att det är fler som inte är oroliga .

• PIO

Hej brudar. Ja mår helt ok idag. Än så länge. Hihi. Va uppe tidigt för första gången på flera veckor. Annars har ja mått så illa så ja legat i sängen framåt tio tiden. Kändes skönt att komma upp i vanlig ordning :) nu e. Ja döööds hungrig! Blir att äta brunch. ;)

• Sweet life
    MissFörstånd skrev 2011-11-18 10:19:27 följande:
    Sweet - du kan inte skylla på att du ska jobba dagen efter då? Eller köra bil tidigt eller låtsas att du är chaufför åt ngn. Då krävs ju iofs körkort, vet inte om du har det . Säga att du bråkat med ditt ex och inte har ngn lust att dricka med risken att du kontaktar honom under kvällen?

Skönt att det är fler som inte är oroliga .
    Eftersom vi ska vara på en kryssning i 23 timmar och kommer tillbaka 15.00 på måndagen så är kortet med att jag ska köra inte direkt trovärdigt tyvärr..

Men tipset om magkatarren var ju faktiskt inte så dåligt. Dem vet att jag haft problem med det tidigare och just nu är de ju faktiskt ganska stressigt i skolan...

Ska höra lite med mamma om vad hon tycker... Hon brukar kunna komma med olika idéer, eller så får hon väl helt enkelt berätta att hon ska bli mormor och så får dem väl bli sura... Egentligen orkar jag inte bry mig. är ganska arg på mina syskon som det är ändå just nu....
  • MissFörstånd

Sweet - näe då funkar inte bil-tricket . Magkatarr är väl bra, MEN sanningen är kanske bäst. De är ju vuxna människor och borde kunna acceptera dig och dina val. Om de blir sura så spelar det kanske ingen roll om du ändå redan är arg på de.

• Nangijala

Mamma och pappa kommer hit ikväll, och på kvällarna brukar jag må som sämst och inte orka röra mig! Ska bli intressant att se hur vi ska lyckas dölja detta :)

• Dancia
    fröken01 skrev 2011-11-17 14:11:57 följande:
    Är det någon mer än jag som gillar Twilight? Ska se Breaking Dawn ikväll, äntligen!!!

Det är lite pinsamt att vara en sån twi-nerd vid min ålder, men kan inte låta bli Böckerna är fantastiska. Får jag en flicka ska hon heta Alice i mellannamn, och Edward ifall det blir en liten pojke.

Avundsjuk på dig som redan sett den :). Jag ä också heeelt fängslad och vill också se den så fort som möjligt :D. Det största problemet är bara att jag inte vet hur det ska gå att gå på Bio när jag mår så fruktansvärt illa. Men jag får ge min fan på att det ska gå ;). Blir förhoppningsvis på söndag :).