• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Dancia
    Pinkflower880 skrev 2011-11-17 22:29:21 följande:
    Lycka till Havsjungfrun! Förstår om det är kämpigt, finns inget värre än att jobba när man knappt klarar av det... Hoppas det löser sig!

Liljan o loppan: Usch vad hemskt. Lider så med han! Det kliar ju nåt alldeles...

Mitt illamående börjar till min förvåning minska. (förra gången hängde dom i till v 20 typ) Mår mest illa morgontid och har sista dagarna lyckats låta bli att kräkas. Då börjar jag bli nojjig istället... Aldrig är man nöjd... :)
    Är i vecka 11 och har KUB om två veckor. Längtar... Nu vill jag nog se att allt är bra så jag kan njuta sen...

Ni som har fler barn: Har era graviditeter varit olika?

Mina graviditeter har varit väldigt olika. Men sonen mådde jag illa fram till v.34 och kräkte varje dag. Med dottern mådde jag bara illa t.o.m v. 13 och kräkte bara en gång under den tiden. Med sonen hade jag lite foglossning och allvarlig UVI. Med dottern hade jag ingen UVI, men massor med sammandragningar och en riktigt jobbig foglossning.

Denna gången mår jag illa och kräks flera gånger om dagen, men hoppas att det lugnar sig o ett par veckor :). Är i v.9 och har redan börjat känna av foglossning :-/. Så ja, alla 3 har varit/är olika :) 
  • Dancia
    Sweet life skrev 2011-11-18 09:39:13 följande:
    Behöver typ hjälp med att komma på en otroligt bra ursäkt för att jag inte dricker en droppe på syskonens julborskryss om 2 veckor.. Jag är nämligen den i familjen som brukar bli pruttfullast i vanliga fall...

Jag kommer vara 12+6-13+0 och vill inget berätta för mina syskon då dem kommer bli så asförbannade eftersom dem anser att jag redan förstört min exmans liv genom att skilja mig från honom. Dem tycker alltså bättre om honom än sin egen syster.... Så jag vill inte förstöra kryssningen med en oplanerad graviditet som jag valt att fullfölja...

Penicilin tricket kommer inte funka då dem vet att det inte finns några problem med att dricka samtidigt. Så lättlurade är dem inte....

Jag skyllde på magkatarr och en medicin mot hjärtklappningar i början, var inga problem :)
  • fröken01

Dancia, det va ett par scener som inte var så mysiga. Då fick jag svälja och fokusera på Edwards hår

• fröken01

Sweet, tycker du ska säga som det är. De blir bara ännu surare när de inser att de blivit lurade efteråt.

• LillSnurr82

Åh jag är också twilight fan :) ska se den med sambon och min syster så fort vi hittar någon dag som passar. Helst i veckan:)

Har de tre första filmerna på blu ray och alla böckerna :)

• Sweet life
    fröken01 skrev 2011-11-18 12:00:23 följande:
    Sweet, tycker du ska säga som det är. De blir bara ännu surare när de inser att de blivit lurade efteråt.
    Ja, jag vill ju bara skrika ut det för hela världen.... Ska rådfråga mamma och sambon... Han har inte sagt ett ord till nån, han vill ju fortfarande inte ha det här barnet...
  • True love

Pinkflower880: Ja tycker att det är mkt som är annorlunda denna graviditet. Med dottern gick allt smidigt, fick alla "vanliga" typiska symtom som ömma bröst, illamående (dock bara illamående inga kräkningar) och extremt känslig mot dofter. Magen började synas tidigt och hade redan en kula som syntes i vecka 10. Med tvåan så fick jag inga ömma bröst förrän i vecka 10, illamående ja, ofta, och har kräkts mkt. Känslig mot dofter och smaker även denna gång. Små ljusbruna/ljusrosa blödningar från vecka 6-ca vecka 10 vilket jag inte hade med dottern. Därav min oro för missfall. Oroade mig inte en dag med ettan. Magen har börjat att puta pyttelite. Tuttarna växt lite.

• RocketQueen

Sweet life: Kan du inte hitta på att du är så bakis sen dagen innan att du kräks bara du luktar på en drink? Det brukar de flesta ha överseende med

Åh vad jag är avundsjuk på er som inte oroar sig, det måste vara härligt... Själ har jag nöjet att dras med GAD som det heter så oron är en del av vardagen, kul..

• Sweet life
    RocketQueen skrev 2011-11-18 13:38:38 följande:
    Sweet life: Kan du inte hitta på att du är så bakis sen dagen innan att du kräks bara du luktar på en drink? Det brukar de flesta ha överseende med

Åh vad jag är avundsjuk på er som inte oroar sig, det måste vara härligt... Själ har jag nöjet att dras med GAD som det heter så oron är en del av vardagen, kul..
    Ah! Den ska jag nog köra på!!

Nu ligger jag här, helt insnöad i första Twilightfilmen..... Tack tjejer!