• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • JennieJ

Behöver skriva av några rader! Idag kom en chock och i morgon kommer bli en riktigt riktigt jobbig dag! Har åkt in akut till borås sjukhuset med min dotter. Historien innan är lång och hon har haft problem med vänsta benet i två år osv osv osv orkar inte skriva alla turer till olika läkare. Men idag kom en polis kl 3 och knacka på min dörr å allt jag hörde var enstaka ord som tex Izabelle, ortoped och borås. Trodde något allvarlig hade hänt så var nära att svimma i hallen. Till slut fatta jag vad han sa och han var utskickad till mig då sjukhuset försökt ringa i två dagar utan resultat. Fick ett nr till en läkare och ringde direkt och dom ville att jag å dottern skulle komma direkt in, så bara att ringa mormor och hon körde mig och dottern 10 mil och väl här blev vi inlagda på barnavdelningen och min dotter har fått kanyl insatt, genom gått en massa olika undersökningar och i morgon förmiddag är de operation som gäller. Problemet dom hittat är att höftbenet lossnat (själva kulan) så dom ska in på både vänster och höger sida och sätta skruv. Nu ligger jag här på en extra säng och känner gråten som vill komma ut men måste vara stark för lillan men hjälp kommer gråta blod när hon sövs i morgon. Har aldrig varit med om detta och önskar ingen denna oro jag känner nu. Dessutom fyller min pojk 7 år i morgon vilket gör att mitt hjärta brister då jag inte får gratta och pussa på honom, men nu måste fokusen ligga på dottern! Så de var skönt att skriva lite även om de blir luddigt och bara halva historien!

• MissFörstånd

Jjohansson - usch vad jobbigt! Min dotter har opererats en gång och sövningen var lite jobbig. Personalen var underbar fram tills dess att hon sov. Då tog de mig på axlarna, vände mig om och sa nu får du gå och vänta utanför!! Jag blev jättestött, det är ju min lilla älskling som låg där.

Jag sträckte mig precis i magen vid nysning och j*vlar vad ont det gjorde. Skrek rakt ut!

• queen

jjohanson:
    Usch det är jobbigt när ens barn ska sövas. Jag var med om samma sak när min son åkte akut upp med pungbråck och jag höll i honom tills han somnade. Sen blev jag utskickad ur rummet men allt gick bra. Jag grät o grät men det var skönt att vara med och sen se han pigg när han vaknade.
    Hoppas allt går bra för er:). Jag håller tummarna!

• conda
    JennieJ skrev 2011-11-18 23:51:25 följande:
    Behöver skriva av några rader! Idag kom en chock och i morgon kommer bli en riktigt riktigt jobbig dag! Har åkt in akut till borås sjukhuset med min dotter. Historien innan är lång och hon har haft problem med vänsta benet i två år osv osv osv orkar inte skriva alla turer till olika läkare. Men idag kom en polis kl 3 och knacka på min dörr å allt jag hörde var enstaka ord som tex Izabelle, ortoped och borås. Trodde något allvarlig hade hänt så var nära att svimma i hallen. Till slut fatta jag vad han sa och han var utskickad till mig då sjukhuset försökt ringa i två dagar utan resultat. Fick ett nr till en läkare och ringde direkt och dom ville att jag å dottern skulle komma direkt in, så bara att ringa mormor och hon körde mig och dottern 10 mil och väl här blev vi inlagda på barnavdelningen och min dotter har fått kanyl insatt, genom gått en massa olika undersökningar och i morgon förmiddag är de operation som gäller. Problemet dom hittat är att höftbenet lossnat (själva kulan) så dom ska in på både vänster och höger sida och sätta skruv. Nu ligger jag här på en extra säng och känner gråten som vill komma ut men måste vara stark för lillan men hjälp kommer gråta blod när hon sövs i morgon. Har aldrig varit med om detta och önskar ingen denna oro jag känner nu. Dessutom fyller min pojk 7 år i morgon vilket gör att mitt hjärta brister då jag inte får gratta och pussa på honom, men nu måste fokusen ligga på dottern! Så de var skönt att skriva lite även om de blir luddigt och bara halva historien!
    Usch vad hemskt, och vad rädd man skulle bli om det kom en polis hem och knackar på dörren. Hoppas allt går bra för din dotter, har också vart med när sonen sövdes och man kände sig så otillräcklig som förälder när man bara måste gå ifrån dom... Skickar lite extra, värmande kramar åt er!
  • Havsjungfrun
    JennieJ skrev 2011-11-18 23:51:25 följande:
    Hoppas att operationen går bra och att din dotter blir bra i benet, det är ju det viktigaste. Kram
  • Dancia

jjohansson: Usch, lider med dig. Förstår att det är riktigt jobbigt att gå igenom nu men det positiva är att det är någonting som de kan hjälpa henne med och hoppas att operationen gör att hon kommer bli bra i benet :). all styrka och massa kramar till er!

• gizmolarson

Går in i vecka 12 idag.. Bara en vecka kvar av första jobbig tiden.. Har fått sett bebis för tredje gången å tror på en pojk.. han/hon låg i honörsposition.. Mys...

• AgnesGN

Jag känner igen mig i era sträckningar i magen. Det har gjort ont ibland när jag rest mig för snabbt och stäckt ut mig, och även vid nysningar... Skönt att man inte är ensam och att det är ngt ovanligt. Är ju mitt första barn så allt är nytt och spännande... =)

Jag försöker tänka som många av er - jag väntar barn och inte missfall... Jag försöker att inte nojja och oroa mig i onödan. Jag KAN ju inte göra något även om jag vet att det är på väg åt skogen! Det enda jag kan göra är att sköta om mig och göra det bästa jag kan, så att bebis kan få de bästa förutsättningar. Älskar det lilla pyret som växer (hoppas jag) i magen... =)

Går in i v. 12 imorgon. 10+6 idag. En vecka och en dag kvar till den första milstolpen i denna graviditet.

• queen

Jag går också in i V.12 imorgon. Men till skillnad från många så är jag inte så orolig. Det är mitt tredje barn och har inte varit orolig med någon.
    Min man däremot är nojjig. Det är hans första och vi har kämpat ett tag.
    Men visst är det skönt att de12 första veckorna är över men det är framförallt för att magen snart börjar synas och att tröttheten