• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Josenoah

Vad härligt att läsa att så många går in i vecka 12 :) jag själv går in i vecka 12 nästa fredag, längtar :)

• mysmarre73

hejsan här är en till som sak ha i juni 6   gick in i vecka 12 i onsdags.. tycker tiden rusar iväg nu.. längtar till rul i mitten av december

• zenoble

Hej på er! ett tag sen jag var här inne nu så hinenr inte läsa igenom allt som skrivits tyvärr. Hur är det med alla? mitt illamående är så gott som borta och magen växer, känner mig som en riktig tjockis alltså! lite pinsamt nästan.. Har någon varit på tidit ul? jag ska dit på onsdag. inte sett bebis än så är jätte spänd! går in i v.13 imorgon , känns skönt Glad

• M karl

Första dagen i v. 13 idag. Känns helt fantastiskt att för första gången få passera v.12. Känslorna och förhoppningarna känns mycket bättre nu att vi faktiskt kommer att få något fantastiskt nästa år.

• AgnesGN

Fipochi -  Härlig känsla kan jag tänka mig. =) Jag längtar tills min milstolpe om en vecka.

• IdaElinLivia040611

Gick in i vecka 11 igår, fortfarande illamående och magen svullnar. Men tycker mer att det e mitten av magen som e stor känner ingen buktande livmoder eller så. Fast den växer väl och trycker upp tarmar och allt annat där inne därför man ser så rund ut runt naveln.

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523
  • Aikotakara

Jag är i vecka 10 på måndag och redan nu känner jag mig hemskt svullen om magen. Jag vill inte ha vanliga t-shirts för att jag ser så tjock ut redan. Tur att det är vintertid och att jag är frusen av mig så jag kan dölja med koftor och tjocka tröjor ;)

Jag längtar tills nästa vecka, då ska jag på VUL och förhoppningsvis se vårat lilla hjärta.

• RocketQueen

Är i v.13 nu och har bytt jobbyxorna till ett par bekväma mammabyxor som inte sitter är nånstans. Sååå skönt! Nu när man inte behöver vara så hemlig längre Kub-ultraljud på tisdag och jag är så nervös! :-:

• zenoble

Vad skönt med mammabyxor på jobbet! För mig blir det nog typ leggings, börjar i februari igen. Hade du varit på vul och sett bebis tidigare? Jag är så nervös inför onsdag på första titten.. Men det ska bli kul :)

• PIO

Går in i v 12 idag. De e så skönt att den första trimestern snart e över. Har inte mått så illa de senaste dagarna. Lite idag när ja vakna men inte så farligt :)
    Renoveringen i huset är i full gång. Det är så kul o va med o se hur fint de kommer bli :) lite nya tapeter o färg så är det som nytt. Så de e väldigt skönt att illamåendet nästan är helt borta. Fast ja känner fortfarande av tröttheten. Så fort man anstränger sej lite så är ja jätte trött dagen efter. Men men bara att bita ihop :)