• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • tvåtjejer
    Sweet life skrev 2011-11-27 10:08:30 följande:
    Hon hänger ju i din fina sthlms-tråd...
    Exakt

Hur mår du Sweet life? 
  • Sweet life
    tvåtjejer skrev 2011-11-27 11:11:24 följande:
    Exakt

Hur mår du Sweet life? 
    Jag mår ganska prima liv faktiskt!

Sticker lite i tuttarna då och då, molvärk från hell på kvällarna, illamående igen när jag blir hungrig. Trodde jag hade klarat av det vid det här laget... En andedräkt som får mig att kväljas bara! Men som sagt, priiiima liv!

Sitter och skriver på en hemtenta med deadline tisdag klockan 13 och har fått ner 3 rader av minst 8 sidor....
  • tvåtjejer

Går inte du oxå in i v 13 idag?

Har oxå lite illamående ibland men annars bara foglossningen som idag är helt borta!

Tänkte baka lussebullar nu efter lunch och proppa frysen. Har en sjuk lussebulls behov...

Lycka till med hemtentan!!!

• Sweet life
    tvåtjejer skrev 2011-11-27 11:34:24 följande:
    Går inte du oxå in i v 13 idag?

Har oxå lite illamående ibland men annars bara foglossningen som idag är helt borta!

Tänkte baka lussebullar nu efter lunch och proppa frysen. Har en sjuk lussebulls behov...

Lycka till med hemtentan!!!
    Nej, jag går in i vecka 13 imorgon!
    Har bestämt mig för att berätta för mina syskon i helgen när vi ska iväg på julbrodskryssning... Eftersom det kommer intas alkohol och jag självklart inte kommer dricka och jag inte vill ljuga för dem även om jag vet att reaktionen kommer bli allt annat än possitiv...

Åh, jag ska bara vit chokladtryffel med vanilj och saffran senare i eftermiddag... Fick precis veta att vi blir barnfria i minst 24 timmar till då minsta bonusen fått kräkrsjukan hos sin mamma och jag sa att hon bannemig får stanna tills hon är frisk...

Tack!!
  • Josenoah

Idag har det varit en illamående dag :( usch så jobbigt trodde det hade passerat nu då jag inte känt av det på flera dagar. Vul på tisdag :)) känner mig konstigt nog mer nervös denna graviditet än med förra :/ trevlig första advent alla mammor!! Här har det blivit pyntat idag :)

• RocketQueen

Haha jag kom ju på det så fort jag hade skickat inlägget! Ha en trevlig första advent allihop!

• Frökenfräken82

Vilken blåsig kväll!
    12 + 4 idag, nu går det snabbt tycker jag. Det får det gärna göra också för på lördag ska vi äntligen berätta för mina föräldrar att de ska bli mormor och morfar & på söndag gör vi detsamma för sambons familj. Jag är så nyfiken på deras reaktioner! Det kan nog bli en tår eller två...

Har ni berättat för era familjer att det är bebis på gång? Isåfall hur?
    Tänkte göra något roligt av det... ännu roligare menar jag ju :).

Trevlig advent! 

• fyrklöver81

Åh jag berättade dag ett för både mamma o pappa och svärföräldrarna. Även för en del vänner. Blir det missfall så finns de ju där för en.

På jobb ska jag berätta vecka 12 , för där vill jag bli behandlad som vanligt ifall det inte skulle gå vägen.

Härligt frökenfräken att vara i vecka 13, längtar dit!

Trevlig advent alla!

Själv har jag nyss kommit från jobb och gått o stormen (lund) det var riktigt obehagligt!
    Godnatt! 

• Dancia

Tredj gången: Tack för dina lugnande ord, känns skönt att veta att ditt barn är friskt, att du väntar en men ändå har en så stor livmoder för graviditetsveckan. Låter ju ändå ganska logiskt att livmodern kan växa mycket snabbare tredje gången, speciellt i början :).

• Dancia

Måste också¨berätta att jag känner mig ytterligare lugnad efter att ha lyssnat på hjärtljuden med min doppler hemma hos en vän idag :). Att höra det galloperande lilla Hjärta gjorde mig verkligen jättelugn och glad :). Nu känner jag att väntan fram till v.12+0 inte är lika lång längre. Är i v.10+0 idag och känner att andra trimestern snart är här :)