• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • JennieJ

12+0 idag och på väg till mitt extra ultraljud och ber till gud att allt står rätt till efter en jobbig tid. Illamåendet ligger på max men nu är de dax att få veta om de är pga graviditeten eller nervositet? Hoppas på de först nämnda så klart!

• Polarlantis
    JennieJ skrev 2011-11-30 07:14:43 följande:
    12+0 idag och på väg till mitt extra ultraljud och ber till gud att allt står rätt till efter en jobbig tid. Illamåendet ligger på max men nu är de dax att få veta om de är pga graviditeten eller nervositet? Hoppas på de först nämnda så klart!
    Vi ligger verkligen i takt 12+0 här också och imorgon UL! Håller alla tummarna för dig idag, kommer säkert gå kanon!!!
    Zvartaliljan skrev 2011-11-29 18:58:34 följande:
    Idag fick stora tösen sin diagnos...Autism...all lycka över denna graviditet försvann i ett nafs...hur ska jag orka med ett tredje barn nu, nu ska vi gå diverse utbildningar och gå igenom allt med dagis och skola. Och det känns allt annat än rätt att utsätta henne för mer konkurrens som en liten bebis kommer innebära...diagnosen var väntad men när det väl sattes på pränt sådär så kom det ändå som ett slag i magen
    Ingen lätt situation kan jag förstå! Hoppas ni får all hjälp och att ni har bra människor att prata med. Även om  man tror ngt är det inte alls samma sak att veta och få det på pränt. STOR KRAM!!!

• JennieJ

Polarlantis hoppas verkligen på de och jag hoppas desamma för dig i morgon . Sitter på ett fullproppad pendeltåg och funderar på varför folk måste dränka sig i parfymer *fi farao* vad de luktar illa inte nog med de hamna jag nära toan och de stinker gammalt urin borrar in näsan i halsduken där de luktar min parfym vilket jag iaf tycker luktar gott i rimliga mängder då så klart

• IdaElinLivia040611
    Zvartaliljan skrev 2011-11-29 18:58:34 följande:
    Idag fick stora tösen sin diagnos...Autism...all lycka över denna graviditet försvann i ett nafs...hur ska jag orka med ett tredje barn nu, nu ska vi gå diverse utbildningar och gå igenom allt med dagis och skola. Och det känns allt annat än rätt att utsätta henne för mer konkurrens som en liten bebis kommer innebära...diagnosen var väntad men när det väl sattes på pränt sådär så kom det ändå som ett slag i magen
    hopas ni får all den hjälpni behöver. Jag vet inte alls vad det innebär att ha ett barn med Autism men hoppas på det bästa för er. Lilla bebben i magen blev ju till av en anledning och kommer bara skänka er glädje och kärlek, det är jag säker på. Styrkekramar i massor till er.

Mår bra idag med, men på kvällarna har jag börjat må riktigt illa och det är så skönt att lägga sig tidigt. Har inte alls mycket molvärk...nån mer som upplevt att det avtagit lite? 
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Bf 120616
  • JennieJ

Nu kan jag andas och bara njuta lämnar första trimesen och välkomnar nr 2! Bebisen levde loppan inne i magen, sug på tumme, sparka och vände rygg och nästa sek mage till. Såg ögon, mun, näsa, såg även en fin pulserande navelsträng och hjärtat slog fint. Dok blev bilderna dåliga men vad gör de nu när jag vet att mitt lilla liv mår bra kärlek

• Havsjungfrun
    JennieJ skrev 2011-11-30 11:54:07 följande:
    Nu kan jag andas och bara njuta lämnar första trimesen och välkomnar nr 2! Bebisen levde loppan inne i magen, sug på tumme, sparka och vände rygg och nästa sek mage till. Såg ögon, mun, näsa, såg även en fin pulserande navelsträng och hjärtat slog fint. Dok blev bilderna dåliga men vad gör de nu när jag vet att mitt lilla liv mår bra kärlek
    Härligt :)
  • Dancia

liljan och loppan: Oj förstår verkligen att det känns väldigt överväldigande och framtiden oviss. Jag har jobbat med autistiska barn och man lär sig med tiden hur rutiner m.m. spelar stor roll och ni kommer få massor med hjälp hur ni ska få familjen att fungera och hantera vissa situationer med dottern. Men trots all hjälp så förstår jag att det känns jobbigt just nu speciellt när du inte brukar ha så lätta graviditeter heller. Skriv av dig här hur du mår och hur allt går, vi lyssnar på allt :). Kram på dig Hjärta

• Dancia
    Tre Flickor skrev 2011-11-28 18:36:58 följande:
    Det var så lite så Glad
    Jag gick själv och funderade en hel del när magen började växa mycket tidigare än innan. Men allt var precis som det skulle vara och tacksam är jag för det. Ska du göra tidigt UL eller väntar du till RUL?
    Jag ska inte göra nåt tidigt UL. BM sa att jag gott kan vänta till rutinUL. Är det tvillingar så är det ju det oavsett vad sa hon :P. Men jag tror att det bara är en där inne ändå.
  • Dancia
    IdaElinLivia040611 skrev 2011-11-26 21:20:57 följande:
    Dancia: ja va inte orolig. Men tycker absolut att du ska fråga bara för att stilla din egen oro. För ibland hjälper det inte förrens man fått höra det från en BM :) hur mår din man nu?
    Min man mår bättre. Yrseln och dubbelseendet är borta. Vi försöker få tag i hans läkare idag för vi har inte fått svar på analysen från hans ryggmärgsrov. Vi misstänker att han kan ha MS så det är fortfarande oroligt och nervöst här hemma.
  • Polarlantis
    JennieJ skrev 2011-11-30 11:54:07 följande:
    HURRA!!! STORT GRATTIS!!! Så underbart, ni får verkligen fira ikväll Solig