• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Sweet life

Wihoooo! 12+0 idag och det är sååå skönt!!

Att berätta för syskonen löste mamma efter att jag ringt henne och berättat om min ångest... Några minuter efter vårt samtal kan jag läsa på hennes facebook:

"Ska bli mormor till en liten hoppsan i juni, åh så jag längtar!" Den enda reaktionen var min ett år äldre storebror som jag aldrig gått ihop med "Kan du inte bara hålla käften nån gång och göra det enda rätta, en abort?" Så han ska få sig ett uppvaknande i helgen.....

Ha en underbar dag alla mammor! Jag ska pysa iväg till Universiteten och slita med hemtentan...

• Nilee

Nämen, varför säger din bror så ? :s

• Sweet life
    Nilee skrev 2011-11-28 07:31:14 följande:
    Nämen, varför säger din bror så ? :s
    För att han är dum i huvudet! Jag är yngst och mitt liv och mina livsval har alltid vart väldigt intressanta att diskutera, nedvärdera och ha åsikter om. Visst, jag håller med om att det är helt rubbat att skaffa barn med nån man träffat i 5 månader och blev gravid efter 2, och speciellt när det är 4 månader sen skilsmässan från min exman gick igenom... Men det är ju MITT liv, mina beslut och kan dem inte acceptera det så är det deras problem...
  • Nilee

Tänk inte på han, det är han inte värd ! Finns inget som är "rätt" tid att skaffa barn och absolut inget som säger hur länge man ska ha levt med mannen, det finns en mening med allt! :) 
    Jag tycker ändå du ska gå rak i ryggen och vara stolt blivanade mamma, hans problem är hans problem, han kanske är avundsjuk. :) ?  

• Polarlantis
    Sweet life skrev 2011-11-28 07:33:34 följande:
    För att han är dum i huvudet! Jag är yngst och mitt liv och mina livsval har alltid vart väldigt intressanta att diskutera, nedvärdera och ha åsikter om. Visst, jag håller med om att det är helt rubbat att skaffa barn med nån man träffat i 5 månader och blev gravid efter 2, och speciellt när det är 4 månader sen skilsmässan från min exman gick igenom... Men det är ju MITT liv, mina beslut och kan dem inte acceptera det så är det deras problem...
    Så tröttsamt för dig, stor kram! kan meddela att vi började försöka tre månader efter vi hade träffats men det har ju tagit lång tid så nu blir väl ingen så shockad, haha!
  • Tesssi

Nu är jag tillbaka efter bröllopsresan som var helt underbar! Hjärta

Jag är i v.13+2 och känner inte va illamåendet längre, däremot är jag fortafrande extra trött och numera hungrigare.

Längtar till RUL som är planerat till 29/12.

• MissFörstånd

Sweet - tråkigt med din bror, men varför skriver din mamma det på Facebook innan du ens hunnit berätta något? Det skulle jag bli arg för.

Här är det v 14 idag . Den senaste veckan har varit låååååång, men nu ska det nog rulla på igen.

• Sweet life
    MissFörstånd skrev 2011-11-28 08:37:26 följande:
    Sweet - tråkigt med din bror, men varför skriver din mamma det på Facebook innan du ens hunnit berätta något? Det skulle jag bli arg för.

Här är det v 14 idag . Den senaste veckan har varit låååååång, men nu ska det nog rulla på igen.
    Det var bara skönt att hon gjorde det... Jag ville själv kläcka det på facebook för mina vänner, och när vi pratade om min ångest inför att berätta för syskonen så sa hon att hon skulle lösa det.. Och det gjorde hon ju.. Så arg är jag absolut inte, tacksam och glad över att jag slapp det själv..

Men nu på morgonen har jag lagt upp en status om det så mina vänner får veta..
  • Sweet life
    MissFörstånd skrev 2011-11-28 08:43:18 följande:
    Sweet - ja men dåså ;). Skönt att hon kunde hjälpa dig .
    Men nu har jag ångest över att spendera 24 timmar på en båt med syskon som verkar vara totalt oförmögna att lägga sin ilska åt sida och kunna glädjas åt andras glädje... Men vi får se, kanske blir så att jag äter middag med dem och sen går och lägger mig....