• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Pinkflower880

Måla, måla och lägga golv. Snart är våra sovrum äntligen klara. Ska bli skönt att få någon form av ordning. Kör hårt hela dagarna med att aktivera dottern och däremellan måla. Tröttheten känns så ikväll blir det nog tidig säng. Illamåendet har nästan lagt sug helt och det tackar vi för. KUB på måndag och ju närmare jag kommer desto längre bort känns det. Min sambo kallar mig otålig... :)

• PIO

Pinkflower- TA DET LUGNT!!! Ja har hållt på hela helgen o de slutade med en blödning. Läkaren sa till mej att ja måste ta det lugnt. Så va försiktig när du grejar i huset så du inte behöver vara med om samma som jag.

Dagen har varit sådär. Legat o vilat hela dagen. Vågar knappt gå på toa då ja e livrädd att de ska komma mera blod. Imorgon ska vi göra kub. Usch ja e skit nervös o livrädd just nu!!!! De e inte bara att vara gravid. Nu ska ja förflytta mej till sängen o läsa en bok.

• Zvartaliljan

Idag fick stora tösen sin diagnos...Autism...all lycka över denna graviditet försvann i ett nafs...hur ska jag orka med ett tredje barn nu, nu ska vi gå diverse utbildningar och gå igenom allt med dagis och skola. Och det känns allt annat än rätt att utsätta henne för mer konkurrens som en liten bebis kommer innebära...diagnosen var väntad men när det väl sattes på pränt sådär så kom det ändå som ett slag i magen

• Pinkflower880

PIO: ska ta det lugnt. Men man är ju så ivrig, plus att man vill dra sitt strå till stacken med. Jag var den som propsade på hus, och just detta hus med lite uppfräschningsbehov. Till mitt försvar visste jag inte att jag var gravid då! :) Men ska ta det lugnare, känner att kroppen behöver det. Så sett är min kropp bra, den säger verkligen stopp! :)

• MissFörstånd

Polarlantis - glukosbelastning är Inte så kul. Mest trist med all väntan. Man får dricka en sockerlösning och sen sitta eller ligga still i två timmar, man får inte gå runt som man vill. De tar stick i fingret före och efter. Ta med dig mat för efter var iaf jag superhungrig. Jag fick göra den två gånger bär jag väntade dottern pga övervikt med nu behöver jag inte göra den och det känns toppen!

Jag har så ont i mina fogar, speciellt vänster bak och fram. högersidan har klarat sig bra!

• Havsjungfrun
    PIO skrev 2011-11-28 23:02:58 följande:
    Här har kvällen spenderats på akuten. Fick en blödning vid 17 tiden i eftermiddag o åkte in till akuten. Va helt säker på att det va missfall. Läkaren konstaterade en blödning vid livmodermunnen lr va de hette. Kommer inte riktigt ihåg va lite chockad. Men bebisen mår bra o hjärtat slog fint. Så nu e ha sjukskriven 14 dagar sen ska ja upp på ny koll. Får inte bära nått o inte göra nått ansträngande. VILA! Känner mej lättad att bebisen mår bra i magen men är endå väldigt orolig för blödningen. Känner mej ledsen då vi fått lämnat sonen hos mormor för att ja inte får bära o lyfta och efterspm han är handikappad så blir det mycket lyft. Mannen jobbar eftermiddag den här veckan så dagistiderna blir inte bra då han slutar jobbet kl 23. Så min mamma sa att vår son får vara hos henne så kommer dom o hälsar på mej på eftermiddagarna. Usch gör ont i mitt hjärta! Saknar min son!!! Vet att han har de jätte bra hos sin mormor. Han älskar verkligen henne men jag saknar honom. Ska väl försöka sova lite nu efter en omtumlande kväll. Ville bara skriva av mej lite. Kram på er!
    Vad skönt att allt var bra med liten! Hoppas att blödningen avstannar nu. Tur att ni har en snäll mormor som kan hjälpa till! Hur gammal är er son? Kram
  • Havsjungfrun
    Zvartaliljan skrev 2011-11-29 18:58:34 följande:
    Idag fick stora tösen sin diagnos...Autism...all lycka över denna graviditet försvann i ett nafs...hur ska jag orka med ett tredje barn nu, nu ska vi gå diverse utbildningar och gå igenom allt med dagis och skola. Och det känns allt annat än rätt att utsätta henne för mer konkurrens som en liten bebis kommer innebära...diagnosen var väntad men när det väl sattes på pränt sådär så kom det ändå som ett slag i magen
    Inser att det kan kännas övermäktigt just nu. Tänk på att den hjälp ni nu kan få förhoppningsvis kommer att göra livet lättare för er. Ert nya barn kommer förhoppningsvis bli en stimulans och glädje även för storasyster. Kramar
  • PIO

Havsjungfrun- ja min mamma är guld värd. Vet inte hur ja ska tacka henne för att hon ställer upp så mycket för oss. Vår son är 5 år. Saknar honom fruktansvärt mycket. Känner mej dålig som inte kan ta hand om honom just nu. Fy detta är hemskt.

• Havsjungfrun
    PIO skrev 2011-11-29 23:00:22 följande:
    Havsjungfrun- ja min mamma är guld värd. Vet inte hur ja ska tacka henne för att hon ställer upp så mycket för oss. Vår son är 5 år. Saknar honom fruktansvärt mycket. Känner mej dålig som inte kan ta hand om honom just nu. Fy detta är hemskt.
    Kan inte din mamma bo hos er under den här veckan i stället då? Så får du ha honom hos dig men kan ändå vila.
  • Uddabus

Usch vad jag längtar efter min säng nu... Har vaken natt o är sååå trött...