• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • PIO

Kub testet idag gick bra :) kändes skönt att se den lilla bebisen igen efter de senaste dagarnas turbulens. Men deb verkar må så bra inne i magen. Sprattlade o snurrade runt :) o hjärtat slog fint oxå. Det va så skönt att få se att allt va bra :) va riktigt nervös innan. Så nu e de bara att fortsätta vila så den stannar kvar i typ 28 v till :)

• Havsjungfrun
    PIO skrev 2011-11-30 16:49:27 följande:
    Kub testet idag gick bra :) kändes skönt att se den lilla bebisen igen efter de senaste dagarnas turbulens. Men deb verkar må så bra inne i magen. Sprattlade o snurrade runt :) o hjärtat slog fint oxå. Det va så skönt att få se att allt va bra :) va riktigt nervös innan. Så nu e de bara att fortsätta vila så den stannar kvar i typ 28 v till :)
    Härligt :)
  • Nangijala

Mysigt med alla som fått se sina små och att allt är bra!

Här sitter jag och väntar på att kl ska bli 17:50 så jag kan ringa och beställa familjepizza!!! Frågade dottern vad hon ville äta idag "pizzaaa" fick jag till svar. Orkar verkligen inte laga mat plus att matoset får mig att må så illa! Kommer ihåg hur det var innan dottern kom, " mitt barn ska inte få äta mc donalds eller pizza förrän det är runt 5 år" jo det gick ju bra, hon blir snart 2 :)

• Aikotakara

Kunde inte hålla mig längre och har nu berättat den stora nyheten för mina föräldrar. Känns väldigt konstigt att dom vet. Nästan som att jag ljög på något sätt.. fick en jobbig känsla i magen på nått vis. Reaktionerna var ganska väntade. Min mamma började stortjuta och blev superglad. Min pappa ryckte mest på axlarna och sa inte så mycket.

Har kommit fram till att det känns väldigt jobbigt att berätta för folk :P Det positiva är iaf att jag inte behöver smussla med det med familjen längre. Börjar bli lite svårt då jag inte får igen jeansen längre.

Nu längtar jag tills nästa onsdag. Då blir det VUL och jag hoppas bara att allt står rätt till. Idag är jag 11+3

• Polarlantis
    PIO: härligt! Stort grattis!!!

Aikotakara: förstår vad du menar...berätta är assvårt! Dock har mina föräldrar varit med från första VUL för då tyckte vi att vi skulle berätta. Nu blev dom ju inte lika shockade som förra gången men är dock avvaktande, vill väl veta att det går bra och så...som vi! Vill helst inte vara så jättetydlig med det,....bävar för allt snackande och tyckande som komma skall..pust!  
  • emma78

något mycket märkligt hände idag....jag har inte spytt eller mått illa på över 4 veckor,men idag helt plötsligt från ingenstans kom det en spya!! kan man få TILLBAKA illamåendet????? fick nästan lite panik:((

Annars går vi bara och vänta på att det ska bli fredag  då det är dax för kub och vi går in i v 13!!! 

Har fått grymt ont i ryggen(ryggslutet) och höfterna,är det tecken på foglossning? nån som vet? kommer inte riktigt ihåg hur det var..... 

sov gott alla mammor<3 

• IdaElinLivia040611
    emma78 skrev 2011-11-30 21:28:35 följande:
    något mycket märkligt hände idag....jag har inte spytt eller mått illa på över 4 veckor,men idag helt plötsligt från ingenstans kom det en spya!! kan man få TILLBAKA illamåendet????? fick nästan lite panik:((

Annars går vi bara och vänta på att det ska bli fredag  då det är dax för kub och vi går in i v 13!!! 

Har fått grymt ont i ryggen(ryggslutet) och höfterna,är det tecken på foglossning? nån som vet? kommer inte riktigt ihåg hur det var..... 

sov gott alla mammor<3 
    Har fått ont i ena rumpskinkan, det typ strålar ner i benet, och när jag försöker gå snabbt så får jag som en bultande tryckande känsla på blygdbenet. Kan mycket väl vara början till foglossning, eller så e det bara hormonerna som ställer till det.

Går in i vecka 13 i morgon, KUB på onsdag. E helt plötsligt skit nervös att det inte ska va nån bebis där. Vet inte varför. Kanske för att jag inte känner så mycket i magen längre. Mår ju fortfarande lite konstigt och e känslig för viss mat. Tror den där veckan med svag brun flytning också spökar. men magen växer ju som satan så hoppas på det bästa. Har läst för mycket på FL om alla MA och sånnt. Dumma mig!!!
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Bf 120616
  • mammi12

Hej alla blivande mammor !! Glad Jag är är gravid i v 13. Eller 12+2.. Det är vårt andra barn. Var i fredags iväg och gjorde KUB testet då det erbjuds från 35 års ålder. Det såg till vår stora lättnad bara bra ut! En pigg krabat där inne... låg och sprattlade med armar och ben. Barnmorskan skrattade när han skulle försöka mäta den lilla krabaten som rörde sig så ivrigt. Men det gick som sagt jättebra! Härligt att så tidigt få se det lilla livet..
    Beräknat födelsedatum blev fastställt till den 11 Juni.

• conda

CUB idag och jag är jättenervös. Fy vad läskigt. Känns nästan som jag fantiserat ihop allt, är jag verkligen gravid? Känns mycket märkligt att gå på UL redan. Försöker dricka mycket för annars lär det inte synas något då magen försvinner så fort jag kissar...

Snälla, håll tummarna för mig. Känner att jag behöver det!