• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • PIO

Sweet life- ja o min man blev gravida efter bara någon vecka tillsammans. Nu har vi en underbar son, vi har vart tillsammans i 5 år, gifte oss i september i år och väntar andra barnet nu. Så skit i din bror. Kärleken övervinner allt :) vi hade många som inte trodde på oss o tyckte att vi va helt dumma i huvudet som valde att ha kvar bebisen då för 5 år sedan men vi har bevisat för dom att det är äkta kärlek mellan oss och att vi klarar att hålla ihop trots att vi skaffade barn så tidigt i förhållandet :)

• Polarlantis

Så härligt att höra om era "ovanliga" historier, underbart att allt går så bra!! Skrattande

EGO: SJUKT jättenervös inför torsdagens ultraljud...uuuuush!!! Men imorgon blir det bm och inskrivning och provtagning och jag hoppas så på en bra BM som kanske kan lugna mig ngt...eller som kan lyssna på hjärtljuden eller något, så jag inte behöver vara så orolig. Jag VET att jag inte har ngt symptom på att ngt gått fel men är så rädd ändå! Går in i v 12 imorgon...
    Mår fortfarande ganska sunkigt men har insett att novalucol funkar fint, tror detta nog kan vara magkatarr, ska fråga imorgon. Magen är knappt döljbar nu så jag HOPPAs jag kan bli offentlig till helgen!!! Längtar så eftera tt få köpa mammakläder och framförallt byxor!!!

• Aikotakara

11+1 idag, längtar såå tills nästa vecka. Då blir det VUL och jag önskar att man kan få/köpa en bild hem. Nästa vecka ska jag nämligen berätta för familjen :) Men hur jag ska lägga fram det vet jag inte ännu.. jag gruvar mig.

Har haft lite ont i magen i morse och "mellan benen".. känns mindre kul :/

• Zvartaliljan

v.13+1 idag. Var på kalas igår o plötsligt klappar min faster mig på magen med ett sånt där leende så man vet precis vad hon ville säga med den klappen...sen vände hon sig till mannen o sa "grattis". Jag tycker inte jag fått så värst synlig gravidmage, men hon såg det direkt!! De lär väl börja tissla o tassla i skolan nu snart då, men tänkte låta dom hålla på o skvallra o undra tills någon vågar fråga

• Tre Flickor
    Dancia skrev 2011-11-27 22:57:40 följande:
    Tredj gången: Tack för dina lugnande ord, känns skönt att veta att ditt barn är friskt, att du väntar en men ändå har en så stor livmoder för graviditetsveckan. Låter ju ändå ganska logiskt att livmodern kan växa mycket snabbare tredje gången, speciellt i början :).
    Det var så lite så Glad
    Jag gick själv och funderade en hel del när magen började växa mycket tidigare än innan. Men allt var precis som det skulle vara och tacksam är jag för det. Ska du göra tidigt UL eller väntar du till RUL?
  • M karl
    Tesssi skrev 2011-11-28 08:06:25 följande:
    Nu är jag tillbaka efter bröllopsresan som var helt underbar! Hjärta

Jag är i v.13+2 och känner inte va illamåendet längre, däremot är jag fortafrande extra trött och numera hungrigare.

Längtar till RUL som är planerat till 29/12.
    Vi ska också på RUL 29/12, känns som en evighet tills dess. Hur känner du?
  • zenoble

Hej  Glad kul att höra att det går bra för er! är det fler som börjar känna att man kanske kan börja njuta av graviditeten till fullo snart och slippa illamående och annat? Jag har inget illamående kvar, det enda är tröttheten, men den börjar sakta men säkert bli bättre den med! speciellt på kvällarna.
    Går in i v.14 idag. Gjorde även det hela "offentligt" på facebook idag. känns skönt att alla vet så man slipper säga det till varenda kotte man träffar ;)

Trevlig kväll på er

• Sweet life

Jag orkar inte mer, vill bara lägga mig ner och gråta! Har totalt missförstått en fråga på hemtentan vilket resulterar i nattjobb! OCH fram till lunch imorgon då den ska vara inne...... Kul, ingen sömn på 30 timmar...

• Annam85

Ont bak i bäckenbene/höfterna och misstänker att det är foglossning på g...............

• Sweet life
    Annam85 skrev 2011-11-28 19:25:17 följande:
    Ont bak i bäckenbene/höfterna och misstänker att det är foglossning på g...............
    Oh ja! Det är det!

Har suttit 7 timmar idag på en träbänk i datasalen i skolan utan ryggstöd... Gissa om det gjorde ont när jag reste mig? Och nu är jag typ stelopererad i ryggen...