• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • RocketQueen

Polarantis: Jag lider av återkommande depressioner och problem med ångest så dom jobbar i förebyggande syfte för att undvika förlossningsdepressioner. Även omjag mår bra för tillfället så vill dom ha extra koll. Tänk att man skulle behöva bli gravid för att få riktig hjälp

• Sweet life

Tentan inlämnad och imorgon åker jag bort några dagar till min mamma då både jag och karln behöver komma ifrån varandra och de dåliga spår vi just nu går i. Vi pratar knappt med varandra och gör vi det är det bara få ord som kommer ur munnen eller så är vi glada och trevliga för att hans dotter är med oss...

Insåg igår att det börjar bli svårt att dra upp gylfen i jeansen och idag insåg jag att pennkjolen var tvungen att dras upp ännu mer för att den skulle gå att få igen. Jag som inte tycker jag har nån mage, iaf inte som syns! Men jag blir bara glad och imorgon skulle mamma åka och köpa ressår så att hon kunde sy om mina favoritjeans åt mig...

Jaha, då var det bara att börja läsa litteraturen till nästa delkurs som börjar imorgon... Jippie! Men först ska jag ta igen all sömn jag missade i natt!

• MissFörstånd

Jag är så trött! Känner att jag får panik över alla måsten, över allt som jag måste göra när jag egentligen bara vill sova. Är uppbokad ofta på kvällarna och bara tanken på det får mig att gråta. Jag måste dra ner på tempot. Ska göra det sista på torsdag och sen åker lågväxeln i.

• Uddabus

Ja jag blir oxå alldeles matt på alla måsten o nu när det är jul snart o sånt... Men ärligt jag sket fullständigt att puta fönster just nu... Kan jag göra när det finns tid o ork för det..,

Låg o vilade idag o jag tycker mig känna små sparkar långt där inne... Små fisksnärtar olika hårt... Sen efter en stund lugnade det sig så nog är det bebben...

Tredje barnet så nog kan det vara så... Kände tidigt med mitt andra oxå...

Har varit så känslig i två dagar nu så jag gråter för allt o sen läste jag om pappan som straffade sin 3 åring genom att klä av honom o tvinga in honom i tvättmaskinen o starta... Då bröt jag fullständigt ihop... Stackars stackars lilla pojke som dog för att hans föräldrar var så sjuka i huvudet...

Jag tror att jag hade kunnat döda i ett sånt tillfälle om jag varit där

• Tess1979
    Uddabus skrev 2011-11-29 16:01:05 följande:
    Ja jag blir oxå alldeles matt på alla måsten o nu när det är jul snart o sånt... Men ärligt jag sket fullständigt att puta fönster just nu... Kan jag göra när det finns tid o ork för det..,

Låg o vilade idag o jag tycker mig känna små sparkar långt där inne... Små fisksnärtar olika hårt... Sen efter en stund lugnade det sig så nog är det bebben...

Tredje barnet så nog kan det vara så... Kände tidigt med mitt andra oxå...

Har varit så känslig i två dagar nu så jag gråter för allt o sen läste jag om pappan som straffade sin 3 åring genom att klä av honom o tvinga in honom i tvättmaskinen o starta... Då bröt jag fullständigt ihop... Stackars stackars lilla pojke som dog för att hans föräldrar var så sjuka i huvudet...

Jag tror att jag hade kunnat döda i ett sånt tillfälle om jag varit där
    Ja det är fruktansvärt hemskt!!! Jag läste bara rubriken, klarade inte av att läsa själva artikeln... Förstå att det finns så hemska människor..... (
  • Tess1979

Jag har mått mycket bättre på senast, känner inte av illamåendet så mycket. Men idag började jag må lite illa igen efter att jag drack glögg... Får hoppas att det bara var tillfälligt!

Annars så räknar jag ner dagar till fredag, då det är dags för KUB! Spännande att äntligen få se den lille

• Polarlantis
    RocketQueen skrev 2011-11-29 13:02:10 följande:
    Polarantis: Jag lider av återkommande depressioner och problem med ångest så dom jobbar i förebyggande syfte för att undvika förlossningsdepressioner. Även omjag mår bra för tillfället så vill dom ha extra koll. Tänk att man skulle behöva bli gravid för att få riktig hjälp
    Men gud så bra att dom tar det på allvarl och ger dig bra vård nu på en gång och följer dig! Låter ju vettigt och bra, hoppas det ger även långtgående effekt i ditt liv!

EGO: Någon här som fått dåligt värde på socker i urinen? Fick det på inskrivningen idag och ska på glucosbelastning på måndag.. All erfarenhet mottages tacksamt!!  
  • Aikotakara
    Josenoah skrev 2011-11-29 16:39:50 följande:
    Åhh har sett den lilla precis :)) den vinkade o snurrade runt och var så vild
    Fy vad roligt!! :D Jag ska på VUL nästa vecka och jag längtar så himla mycket! Vet du om det finns möjlighet att köpa med sig bilder? Hade gärna velat ha en bild att visa till familjen då jag berättar..