• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Havsjungfrun

Amy86 skrev 2011-12-01 18:26:16 följande:

Hej nu har jag äntligen kommit in på min gamla profil. i dag var jag på Kub och allt såg fint ut:) Min 4åriga son tyckte det såg ut som bebisen höll i en pistol på bilden och det har han faktist rätt i:) har även kännt sprattel idag:D Härlig 1 dec.     

Det var jag som hette mammie86 innan:)
    Vilken häftig bild, man ser verkligen att det är en lite bebis!
    Tre Flickor skrev 2011-12-01 20:45:06 följande:
    Tänk, i januari månad, dvs NÄSTA månad så är somliga av oss som ska ha i början på juni redan halvvägs in i graviditeten. Vilken härlig och pirrande känsla Glad

Tycker ju att 5 månader är jäääättelänge just nu men ur det perspektivet låter det lite bättre:)

Bor i mellersta Bohuslän. 
  • tvåtjejer

Åh sån underbar bild!
    Har min KUB imorgon , hoppas att det blir så tydligt som din

• Tess1979
    Jag bor på en ö, Öland Glad

Grattis till er som varit på UL och fått se era fina bebisar. Själv sitter jag och längtar till den 3 januari då vi ska på RUL. Vi fick tid i vecka 18+5, kändes lite sent, nästan halvvägs in i graviditeten. Tänk, i januari månad, dvs NÄSTA månad så är somliga av oss som ska ha i början på juni redan halvvägs in i graviditeten. Vilken härlig och pirrande känsla Glad

Tänkte passa på att höra hur ni har det med era magar tjejer?
    Min mage är väldigt trög och nu har det gått över en vecka sedan senast. Jag dricker mängder av vatten och tuggar massor av laxerande tuggummi men inget hjälper haha. Har ni några bra tips att dela med er av?
    Kiwi ska tydligen vara bra för hård mage. Har dock inte själv provat det.

Imorgon bitti kl 8 är det dags för KUB! Hoppas hoppas allt ser bra ut och att det bara är EN bebis i magen Är lite nervös då min syster har fått tvillingar och vi har det i släkten... Klarade mig första gången med att bara få en, hoppas det går lika bra denna gång
  • conda
    Jag bor på en ö, Öland Glad

Grattis till er som varit på UL och fått se era fina bebisar. Själv sitter jag och längtar till den 3 januari då vi ska på RUL. Vi fick tid i vecka 18+5, kändes lite sent, nästan halvvägs in i graviditeten. Tänk, i januari månad, dvs NÄSTA månad så är somliga av oss som ska ha i början på juni redan halvvägs in i graviditeten. Vilken härlig och pirrande känsla Glad

Tänkte passa på att höra hur ni har det med era magar tjejer?
    Min mage är väldigt trög och nu har det gått över en vecka sedan senast. Jag dricker mängder av vatten och tuggar massor av laxerande tuggummi men inget hjälper haha. Har ni några bra tips att dela med er av?
    Jag äter ju en massa järn och blir väldigt trög. Men något som funkat väldans bra för mig är en macka som heter frökusar och ett päron till frukost, så håller sig magen jättebra i trim. =)

Här är en till som bor utanför jönköping. =)
  • Pinkflower880

Bor i Jönköping. Grattis till alla lyckade UL som ni gör. Har KUB på måndag och börjar bli nervös. Symptomen har avtagit lite, men å andra sidan är det fullt ös från morgon till kväll här med målning och golvläggande. Att måla köksskåp tar sjukt lång tid kan jag meddela! Så jag har helt enkelt inte tid att fundera på hur jag mår. Men i helgen blir det ordentlig inflyttning och sen ska det bli jul! Så efter KUB på måndag ska jag förhoppningsvis njuta av att vara gravid och se fram mot julen! :)

• LillaGrynet

Va många ni är som ska göra KUB.. Börjar bli orolig att det inte är någon bebbe i min mage:-/ Har dock ömma bröst, ont i ryggen å illamående.. Sen från ingenstans så har jag börjat SPY utan förvarning.. Kommer bara på studs å jag måste springa till Toaletten.. Eller så får jag ibland uppstötningar som kommer å vänder i munnen å ner igen .. Känns sådär fräscht:( men att det kommer nu i v14 å oftast så fort jag äter eller åker bil:( Jobbigt är det.. Har varit sjukskriven 2 v nu å ska börja jobba igen känns inget vidare.. ff inte bättre:( har ni alla berättat för familj å vänner att ni ska ha barn? Jag har inte gjort det än.. Vågar inte.. Rädd för allas reaktioner :/ Min chef vet dock å sen vet jag inte om hon berättat på jobbet.. Ska till BM idag kl.8 ska bli kul;) Hade dock velat få ett ultraljud:-P men d kommer dröja.. Dem gör det senare nu än innan v.18-20 å innan gjorde dem 16-20... Ha en bra dag!

• mimi02

Precis som många andra här så var jag på KUB i veckan, och det var en otrolig lättnad. Bebis kvar och är 6 cm stor. Den låg väldigt stilla dock, så det var inget vilt liv som vissa har sett....den kanske sov:) I alla fall så fick vi jättelågt resultat så det var skönt. 

Annars mår jag rätt bra nu, tröttheten är inte alls lika jobbig och illamåendet har lagt sig också. Brösten ömmar mindre, nu försöker jag mest hålla in magen så att inte folk börjar undra för mkt. Berättade för chefen i onsdags men ska nog vänta lite med att berätta för alla andra, känns läskigt....

Har ont i magen från och till, men det är väl växtvärk antar jag fortfarande. Främst på natten faktiskt. Dessutom får jag ont ibland i underlivet, typ som nåt slags tryck nedåt eller mot underlivet. Känns jättekonstigt och jag undrar verkligen vad det är och om det är normalt. Nån annan som kännt det?

Är i vecka 13 nu (12+4) 

• IdaElinLivia040611

Också jätte trög i magen. As jobbigt. Ska till apoteket idag och se vad som finns för oss gravida. 
    Grattis till alla fina KUB. Jätte kul att se era bilder. Hoppas dom får in en bra på min skrutt.
    Har fått sjukt ont i ryggen. Någon nerv som kommit i kläm tror jag. Inte så lätt att ha en 3 månaders hemma som e super kinkig på kvällarna och bara vill bli buren. Tur att vi e två, men ibland e det ju bara mamma som gäller :P
    I helgen ska det  julfixas och bakas lite tror jag, nu när man börjar känna sig som människa igen.

Går in i V 13 idag......men pustar inte ut  förrens på onsdag och KUB.

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Bf 120616
  • Polarlantis

Conda: grattis! Så hräligt att det gick bra för oss båda! Jag trodde liksom att dom rörde sig lite lagom där inne man JÖSSES vilken FART! Impnerande!Skrattande

Tvåtjejer och Tess79 och Idaelin och Mimi: Lycka till med KUB!!!

Tredjegången
    : kiwi funkar utmärkt! Dom är desutom kanongoda nu! Massa frukt är kanonbra.

EGO
    : jag bor utanför Borås, så lillagrynet, vi ses kanske hos BM ngn gång Flört. Idag sitter jag i mina nya fina gravjeans på jobbet och för första gången på LÄNGE är det inte obehagligt, bara mjukt och skönt! Vilken lättnad! Ska bertta för chefen idag men kommer inte säga det till gud och hela världen utan dom som undrar får väl fråga, tar det lite piano liksom. Gillar inte att vara i centrum så mkt.