• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • OHs mamma

I tisdags kväll fick jag världens sammandragningar och de fortsatte sen på onsdags morgonen men avtog sen och blev mer som en efter-kramp-värk eller hur jag ska förklara. Imorse fick jag en rejäl sammandragning till. Ringde KK och fick komma in, allt såg som tur var  bra ut och nu har jag äntligen fått se vårt lila underverk! Såg en som en bebis fast i miniformat och hjärtat pickade på bra!

Kub väntar på måndag.

• Polarlantis

GODA nyheter från mig kommer här Solig
    En hysteriskt hoppande och studsande sak i min mage som flyttades fram ytterligare till 11+5 idag! Kan tro att den ska bli höjdhoppare när den blir stor som den höll på! Hjärtat slog som det skulle och allt såg kanon ut! Rättså slut av oro gick vi och fikade jag och sambon och bara flinade Skrattande. Gick och njöt hos frissan och blev fin och sedan shoppade jag byxor, tights och två tröjor, nu ska det äntligen bli bekvämt tack och lov! Så imrogon blir det mammabrallor på och knata in till chefen och ge honom lite huvudbry, tjohooo!!! NU SKA JAG NJUUUTA!!! Jag ska bli mamma i sommar...holy shit! Solig 

Skruttens mamma: läskigt! Men så skönt att allt såg bra ut! Puh!   

Conda: hur har det gått???? 

Mor76: Grattis till bra reslutat och livlig liten sak där inne...helt galet hur mkt dom kan röra sig!! Är sur på mig själv att jag inte hade sinnesnärvaro nog att filma! 

• conda

Tack för att ni tänkte på mig idag. Allt var bra på KUB-testet och jag kan äntligen kanske börja slappna av. Har inte velat tänka på graviditeten för mycket då jag varit orolig för att det inte skulle bli bra.

Fick se en liten minihopp där inne, var helt fashinerad (stavas det så?) av att man kunde se den lill* så bra. Armar, ben och små fötter som joxade runt för fullt. Det var också bra att min sambo fick se den då han inte velat tänka på det alls innan utan bara sett problem, nu var han så glad över bebben =).

Fick tid för RUL den 10 januari och imorgon blir det glukosbelastning. =S

• Amy86

Hej nu har jag äntligen kommit in på min gamla profil. i dag var jag på Kub och allt såg fint ut:) Min 4åriga son tyckte det såg ut som bebisen höll i en pistol på bilden och det har han faktist rätt i:) har även kännt sprattel idag:D Härlig 1 dec.     

Det var jag som hette mammie86 innan:)
  • Josenoah

Åhh vad roligt att det går bra för så många :) snart blir vi mammor (igen för vissa) !!! Vet att jag frågat detta förut med det är ju några nya i gruppen, vart bor alla? :)