• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Tre Flickor

I dag ska det inhandlas kiwi, päron och frökusar.
    Tack för tipsen tjejer Glad

• PIO

Ska nog med köpa hem kiwi o päron :) hoppas att magen funkar bättre då.
    Usch va de e tråkigt att bara ligga o vila. Kliar i fingrarna på mej :) idag är mannen ledig o sonen är hemma igen efter några nätter hos mormor. Underbart att familjen är samlad. Svärmor kommer om en stund o hjälper till att få upp gardiner. Är lite tomt utan :) skönt att de finns folk som är hjälpsamma när man själv inte får göra nått. Ha en underbar fredag nu tjejer! Ja ska mysa med min familj :) kram på er!

• Amy86

jag ska nog också köpa päron och kiwi efter att jag suttit på toa i 1 timme nu på förmiddagen..

• conda

Päron är verkligen kanon! Usch, gjorde glukosbelastningen idag och fick reda på att jag har graviditetsdiabetes. Inte konstigt att jag varit så extremt trött.

Märkligt, detta är min femte graviditet och jag har aldrig haft det förut, då jag även väger mindre nu än tidigare och att jag rör mig dagligen då jag har fyra hästar här hemma så är det märkligt att det kommer nu. Barnmorskan kunde bara se en faktor, åldern, gissa om jag känner mig som en pensionär. 34 år och tydligen aningen för gammal för att egentligen vara gravid igen... =S

• OHs mamma

Jag är också en sån som mest läser och skriver mindre, men ibland flikar jag in :-P

Jag bor i Örebro och väntar mitt andra barn. Det gör fortfarande "ont" i magen, inte hela tiden men allt som oftast,men läkaren sa ju att allt såg bra ut så antar att det bara är en kraftig typ av växtvärk eller nåt.

Längtar tills jag får se vår lilla prutt på måndag!

• PIO

Conda- å va tråkigt att höra. Hoppas att du får må bra o så endå.

Skruttens mamma- jag bor i karlskoga. Då bor vi inte så långt ifrån varandra :)

• Polarlantis
    conda skrev 2011-12-02 12:00:38 följande:
    Päron är verkligen kanon! Usch, gjorde glukosbelastningen idag och fick reda på att jag har graviditetsdiabetes. Inte konstigt att jag varit så extremt trött.

Märkligt, detta är min femte graviditet och jag har aldrig haft det förut, då jag även väger mindre nu än tidigare och att jag rör mig dagligen då jag har fyra hästar här hemma så är det märkligt att det kommer nu. Barnmorskan kunde bara se en faktor, åldern, gissa om jag känner mig som en pensionär. 34 år och tydligen aningen för gammal för att egentligen vara gravid igen... =S
    Vad fick du för värden?
    Jag ska göra det på måndag morgon för att se hur det ligger till för mig. Skulle bli enormt förvånad då jag äter bra, är normalviktig och rör mig ordentligt varje dag...men man vet ju aldrig! Fyller snart 33...Jag hade över 8 i värde sist jag var där och tog prover så nu får vi se vad det blir... Ser inte fram emot att fasta så länge!
  • JennieJ

Åh sicken känsla å glädje! Är väldigt säker på att jag just nu kände av mitt lilla liv i magen la mig på sidan och efter en lite stund kändes de som jag hade en liten fisk i magen som simma till. Kände de i ca 10 sek sedan var de borta och inget kurrande eller gasutsläpp efter Någon mer som känt de?