• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • OHs mamma
    Zvartaliljan skrev 2011-12-02 20:27:51 följande:
    Jag är så sjukt sugen på en Bugaboo Donkey så jag bara MÅSTE ha en sån Tungan ute Har redan en Phil & Teds syskonvagn som jag visserligen älskar också, men den får nog ryka ändå till förmån för åsnan Tungan ute
    Om jag hade pengarna så skulle jag också lätt köpa en Bugaboo Donkey! Men den är helt utom min prisklass! Här funderas det på en begagnad typ Baby Travel syskonvagn eller liknande. Sonen kommer förvisso vara 2 år och 5 månader när bebisen kommer men han älskar att åka vagn! Han står säkert bra på en bräda, men när han är trött eller sjuk kommer han inte vilja det.
  • Zvartaliljan
    OHs mamma skrev 2011-12-02 20:58:55 följande:
    Om jag hade pengarna så skulle jag också lätt köpa en Bugaboo Donkey! Men den är helt utom min prisklass! Här funderas det på en begagnad typ Baby Travel syskonvagn eller liknande. Sonen kommer förvisso vara 2 år och 5 månader när bebisen kommer men han älskar att åka vagn! Han står säkert bra på en bräda, men när han är trött eller sjuk kommer han inte vilja det.
    ska spara som bara den...jag är helt utan inkomst (studerar men har inte rätt till csn) och mannen är lärare så vi har det inte direkt fett heller utan lever rejält snålt...men säljer den gamla syskonvagnen o sparar som bara den för jag SKA ha en sån där fin åsna Hjärta Ska sälja av massor med kläder o prylar som ändå samlar damm här hemma, blir ett tradera-race efter jul tror jag.
  • Tili
    Zvartaliljan skrev 2011-12-02 20:27:51 följande:
    Jag är så sjukt sugen på en Bugaboo Donkey så jag bara MÅSTE ha en sån Tungan ute Har redan en Phil & Teds syskonvagn som jag visserligen älskar också, men den får nog ryka ändå till förmån för åsnan Tungan ute
    Haha jag är också riktigt sugen på en donkey men tror inte att det är ursäktat när dottern kommer vara 5 år när bebisen kommer........ så det får bli en camelion igen istället.
  • Zvartaliljan
    Tili skrev 2011-12-02 21:32:31 följande:
    Haha jag är också riktigt sugen på en donkey men tror inte att det är ursäktat när dottern kommer vara 5 år när bebisen kommer........ så det får bli en camelion igen istället.
    den går ju o ha som mono
  • Tili
    Zvartaliljan skrev 2011-12-02 21:42:16 följande:
    den går ju o ha som mono
    Jo det går ju men då känns camelion bättre.
  • OHs mamma
    Zvartaliljan skrev 2011-12-02 21:17:30 följande:
    ska spara som bara den...jag är helt utan inkomst (studerar men har inte rätt till csn) och mannen är lärare så vi har det inte direkt fett heller utan lever rejält snålt...men säljer den gamla syskonvagnen o sparar som bara den för jag SKA ha en sån där fin åsna Hjärta Ska sälja av massor med kläder o prylar som ändå samlar damm här hemma, blir ett tradera-race efter jul tror jag.
    hehe, kollade runt lite....man kan ju delbetala ;) Skämt och sido, det verkar ju helt klart vara den ultimata syskonvagnen! Men hur många kg tar den, vet du det?
  • AboveBeyond

Här var lääängesedan man var in och läste...Har varit helt under isen med sjukdom och illamående i cirka en månad!! Fysatan..Nu är det på väg åt rätt håll iaf :)

Har fått veta att dom berättar kön på rul här i stan nu..Ska man eller ska man inte ta reda på det i förväg?? ;)  

• OHs mamma
    AboveBeyond skrev 2011-12-02 21:49:39 följande:
    Här var lääängesedan man var in och läste...Har varit helt under isen med sjukdom och illamående i cirka en månad!! Fysatan..Nu är det på väg åt rätt håll iaf :)

Har fått veta att dom berättar kön på rul här i stan nu..Ska man eller ska man inte ta reda på det i förväg?? ;)  
    Vi kommer ta reda på det, om bm tillåter oss vill säga. Förra gången tittade hon lite grann med vår son låg med benen i kors så hon kunde inte säga något säkert. Vi hoppas innerligt att det går att se denna gång! Blir givetvis superglad oavsett vad det blir för kön men lite extra roligt hade det varit att få en tjej, en av varje liksom!
  • Havsjungfrun
    Tess1979 skrev 2011-12-02 19:45:28 följande:
    Jag har en dotter som kommer att fylla 2 när bebisen kommer, och jag vet inte heller hur jag ska göra med barnvagn... Hade helst sluppit att ha dubbelvagn, men vet inte om man kommer undan det. Bara ståbräda tror jag inte kommer att räcka. Men jag tror nästan att jag kommer att spana efter en begagnad denna gång, känns på tok för dyrt med en helt ny. Vi är mitt upp i husköp och det är dit mycket pengar kommer att gå den närmsta tiden, så en dyr barnvagn passar inte in i budgeten just nu... Kommer nog dock att ha kvar Emmaljungan (som jag köpte ny till dottern) att ha som extravagn när man bara är iväg med ett av barnen. Jag har inte ens börjat tänka på vilken barnvagn jag vill ha, det skjuter jag längre bort i framtiden just nu
    Vi har 21 månader mellan våra två första barn och jag hade aldrig klarat mig utan syskonvagn. Båda barnen var hemma med mig och vi var ofta ute och gick. Gjorde oftast ärenden med båda barnen. Skönt när storebror kunde få somna om han ville. Hade en Mountain Terrain, som Urban Julngle men off-road-varianten. 
  • Zvartaliljan
    OHs mamma skrev 2011-12-02 21:48:30 följande:
    hehe, kollade runt lite....man kan ju delbetala ;) Skämt och sido, det verkar ju helt klart vara den ultimata syskonvagnen! Men hur många kg tar den, vet du det?
    har inte kollat så noga så kan ha fel men tror den tar max 40kg? 20kg per sitt/liggdel?
    Min lille väger bara 12kg nu så tror inte han kommer väga mer än typ 14 när lillebror/lillasyster kommer så har inte tänkt på det.

Jag kommer köpa min från utlandet, billigare.