• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • RocketQueen
    Zvartaliljan skrev 2011-12-02 21:57:42 följande:
    har inte kollat så noga så kan ha fel men tror den tar max 40kg? 20kg per sitt/liggdel?
    Min lille väger bara 12kg nu så tror inte han kommer väga mer än typ 14 när lillebror/lillasyster kommer så har inte tänkt på det.

Jag kommer köpa min från utlandet, billigare.
    Var köper du då någonstans? Jag är helt insnöad på en Cameleon och vill absolut inte ha någon annan vagn. Det finns inte i min värld. Mannen tycker att det är för mycket pengar och vill i såfall köpa en begagnad men jag vill ha en nyyy! Kan liksom inte riktigt motivera varför heller, bara känner så starkt att jag vill Men om man kan köpa en ny lite billigare utifrån så kanske man kan övertyga honom
  • Tili
    RocketQueen skrev 2011-12-03 04:37:13 följande:
    Var köper du då någonstans? Jag är helt insnöad på en Cameleon och vill absolut inte ha någon annan vagn. Det finns inte i min värld. Mannen tycker att det är för mycket pengar och vill i såfall köpa en begagnad men jag vill ha en nyyy! Kan liksom inte riktigt motivera varför heller, bara känner så starkt att jag vill Men om man kan köpa en ny lite billigare utifrån så kanske man kan övertyga honom
    Kolla i bugaboo tråden där är det flera som har handlat vagen från utlandet.

Nackdelen när man handlar från utlandet är att det blir mer problem att reklamera om något är fel.

Jag kommer att köpa här hemma (igen) och sen har jag en kompis som köper alla tillbehör i USA så då blir det lite billigare.
  • Uddabus

Jag behåller min gamla emmaljunga. Tycker det är sån hysteri över allt man bara måste ha... Mycket pengar är det oxå...

Vi har i princip allt... Spjälsäng, vagga, bilbarnstolar osv osv... Går att fräscha till o fixa mysigt iaf... :)

• conda

Själv köpte jag en brio race (sittvagn) till lillkillen så jag kommer skaffa en emmaljunga duo att ha innan den kommer till användning. Älskar liggdelen och tycker att det är en rejäl vagn att ha här ute på landet =). Ingen idé att köpa nytt när man kör i hästskit varje dag... =D

• Uddabus

Nä exakt så jag tänkte... Har ju oxå häst :) som ska föla i mitten av april :) ska bli mysigt

• LillSnurr82

Kul med flera häst tjejer :) jag har också häst. En 1-åring egen uppfödning. Han föddes förra sommaren, passa perfekt när jag själv skulle "föla" att hästen gjorde det ungefär samtidigt :) dock så fick jag ta bort mammahästen för ca 2 veckor sen :( med stor sorg i hjärtat.. Men hon blev 21 år gammal och jag har som sagt en avkomma efter henne och min syster har en avkomma efter henne också som är 7år nu. Så i dem lever hon vidare!!
    Så nu passar jag på att vara gravid och föda sen är det lagom att börja hänga in prinsen efter nästa sommar :)

• LillSnurr82

Just det, vi måste oxå ha en syskonvagn men inte alls kommit så långt i min planering ön att jag bestämt vilken. Vill bara inte ha en för klumpig vagn.

• Uddabus

Jag importerade en liten isis fölungen för fyra år sedan när lilleman var liten. Tänkte att det passade bra att rida in henne när han var större o det gjorde jag i somras lugnt o stilla... Nu har hon bara varit o får vara dräktig ifred o passar bra att hon fölar innan mig så det är lugnt när dem går på bete sen så jag får föda i lugn o ro... Vilken planering va ;) vårt barn var ju inte planerat o min sambo var ju inte glad o nu känner han bara press... Men får hoppas att det går över när den lilla/lille tittar ut...

• Sweet life

Förlåt om jag drar ner stämningen här, men jag måste få skriva av mig....

Jag sitter hemma hos mamma och äter en mysig frukost när jag dum som jag är kollar mailen i telefonen... Det kommer ett mail från min "sambo" eller vad f*n jag ska kalla honom där han klart och tydligt markerar att jag nu är ensam med den här graviditeten och att jag ska flytta ur huset så fort som möjligt..

Han vill alltså inte ha något med mig, eller det kommande barnet att göra. Han kan tänka sig att betala det han enligt lag är skyldig att göra, men absolut inte finnas för barnet... För jag har tagit det här beslutet så mot hans vilja att han aldrig kommer kunna se på mig utan att känna enorm ilska....

Så här sitter jag, ensam i gästrummet hos mamma och tårarna bara forsar. Jag kan inte berätta för henne, för hon har redan klargjort att abort är det bästa alternativet. Och "hem" ska jag på måndag efter det som skulle bli en trevlig julbordskryssning med mina syskon...

• PIO

Sweet life- ååå ja lider verkligen med dej. Fy vad hemskt att han inte vill ställa upp. Han har ju faktiskt varit med o skapat er lilla bebis. Kan inte råda dej till något utan du måste göra vad som känns bäst för dej. Det är endå du som får gå igenom allt. Vare sej de blir en abort lr en full gången graviditet! Kramar till dej!!!!!!!