• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Tre Flickor
    IdaElinLivia040611 skrev 2011-12-03 18:56:26 följande:
    Är så lycklig idag, i morse hörde jag bebis med min angel soud. Gud vilken känsla. Jag som nojjat den senast veckan att något inte kändes bra. Min bebis lever loppan där inne längtar så till juni.
    Vad härligt att få tjuvlyssna lite på bebisen. Hoppas att du slipper nojja mera Glad
  • Dancia
    Nangijala skrev 2011-12-03 17:29:32 följande:
    Har också funderat mycket på vagn.. hur länge åker barnen vagn? Min tjej är drygt 2 år när bebis kommer så självklart åker hon vagn då, men hur länge till? Tycker att syskonvagnar är gigantiska! Sen om man bara är ute med bebisen ska man då köra runt på en enorm vagn? Likaså om man köper en sån där lillbebis ligger under så ser det ju helknäppt ut om storasyskonet inte är med.. haha vilka problem!
    Det verkar vara väldigt olika hur länge barnen åker vagn. Jag fick mitt andra barn när sonen var 1,5 och jag använde bara syskonvagn ganska exakt ett halvår för när lillasyster blev 6 månader så köpte jag en emmaljunga scooter med ståbräda till och det har fungerat utmärkt.
    Nu med tredje barnet så ska jag ha en enkelvagn då storebror kommer vara strax över 4 år, han får gå och storasyster fyller 3 ett par månader efter att bebisen är född så hon får stå på ståbräda/gå.
    IdaElinLivia040611 skrev 2011-12-03 18:56:26 följande:
    Är så lycklig idag, i morse hörde jag bebis med min angel soud. Gud vilken känsla. Jag som nojjat den senast veckan att något inte kändes bra. Min bebis lever loppan där inne längtar så till juni.
    Så underbart :), skönt att det kunde lugna dig :). Jag hörde också hjärtljuden förra helgen med min angel sound. Så himla skönt att man kan lyssna hemma för BM är väldigt sparsam med det där så här tidigt eftersom de är rädda att man ska bli för orolig om man inte hittar några hjärtljud.
    Annelie81 skrev 2011-12-03 21:03:13 följande:
    Skulle bara säga att "lärarstudenten" var mitt hemliga alias....nu har jag kommit ut
    Välkommen ut ;)
    En Angel sound kan du köpa på tradera, det var där jag köpte min när jag väntade dottern :)
  • Dancia
    Zvartaliljan skrev 2011-12-03 17:27:21 följande:
    På ebay cirkulerar MÅNGA kopior....vågar inte köpa där...många som köpt bugaboos där o fått hem kopior, jäkligt bra kopior i utseendet så bara ett proffs kan se skillnaden. Men i kvalité och säkerhet är det STOR skillnad.
    Ok, då kanske man inte ska ge sig på såna märken. Jag är mest ute efter tyska egna märken som är snygga i designen, praktiska och säkra med bra pris :)
  • Zvartaliljan
    RocketQueen skrev 2011-12-03 21:26:52 följande:
    Det låter ju hur bra som helst, om du har någon bra sida att tipsa om så tar jag gärna emot
    jag har ju inte handlat min än så jag kan ju inte rekommendera någon direkt, men i bugabootråden här och vagngruppen på fb finns det MASSOR med mammor som köpt från utlandet som kan rekommendera. Vet att de brukar nämna pramworld och pingpong bland annat.
  • emma78

Kuben igår gick aldeles utmärkt!! Fasiken vilken känsla att få se det lilla livet.....blev aldeles tårögd....

Nu har vi gjort det helt officiellt oxå,så nu är det bara att NJUTA!!Love it!!

Här blir det en Brio sing eller Bugaboo,har inte bestämt mig riktigt,vi måste ju köpa ALLT då det inte finns nått sparat sen pojkarna! hade nog iof inte velat ha dom sakerna  ändå....dom har ju några år på nacken:)) 

• RocketQueen
    Zvartaliljan skrev 2011-12-03 21:39:49 följande:
    jag har ju inte handlat min än så jag kan ju inte rekommendera någon direkt, men i bugabootråden här och vagngruppen på fb finns det MASSOR med mammor som köpt från utlandet som kan rekommendera. Vet att de brukar nämna pramworld och pingpong bland annat.
    Jag slängde ut en fråga i buggabootråden så får vi se hur det slutar
  • RocketQueen
    emma78 skrev 2011-12-03 21:44:03 följande:
    Kuben igår gick aldeles utmärkt!! Fasiken vilken känsla att få se det lilla livet.....blev aldeles tårögd....

Nu har vi gjort det helt officiellt oxå,så nu är det bara att NJUTA!!Love it!!

Här blir det en Brio sing eller Bugaboo,har inte bestämt mig riktigt,vi måste ju köpa ALLT då det inte finns nått sparat sen pojkarna! hade nog iof inte velat ha dom sakerna  ändå....dom har ju några år på nacken:)) 
    Åh vad härligt! Visst var det häftigt! Jag blev alldeles omtumlad Och det är så härligt att inte behöva vara hemlig längre...
  • Zvartaliljan
    Dancia skrev 2011-12-03 21:20:17 följande:
    Ok, då kanske man inte ska ge sig på såna märken. Jag är mest ute efter tyska egna märken som är snygga i designen, praktiska och säkra med bra pris :)
    Ja kolla bara så de är testade ordentligt enligt EU-regler o sånt, de har inte så hårda säkerhetskrav i Tyskland som vi har här...köpte en sulkyvagn från e-bay en gång för jag behövde någon lätt o smidig vagn, kommer inte ihåg märket för det var något jättelustigt, men den var billig o såg så modern och praktisk ut. Hem kom en vagn som kändes allt annat än säker och bra :-/ Skillnaden på den och Bugaboo Been som jag sen köpte istället för denna var ungefär som skillnaden mellan en 20-kronors barbiekopia på en marknad och en äkta barbie...
    Men det finns säkert bra tyska vagnar också, det gäller nog bara o pricka rätt i e-bay-djungeln där. Läsa omdömen o så noggrant. Jag vågar inte ge mig på det igen :-/

Tyskarna är ju lite lustiga enligt mig när det gäller säkerhet...kör med de små barnen framåtvända Spöke tänkte köpa bilbarnstol billigt från Tyskland med men upptäckte då att de inte hade några bakåtvända! Riktigt illa att ett så modernt land har noll koll på hur barnen bör färdas i bilen...de anser att flest kollisioner sker genom att bli påkörd bakifrån och därför är det säkrast med en framåtvänd stol.....men hallå liksom, tänk om ungen sitter i bilen bakom som kör på den andra då?? Fattar verkligen inte logiken i detta....