• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Zvartaliljan
    IdaElinLivia040611 skrev 2011-12-03 12:00:37 följande:
    Ville också ha en sån först men när jag testade den i affären så var den gigantisk. Kommer nog köra på en som e på längden i stället. dvs när bebben ligger under. Vet dock inte vilket märke än. Tror det blir en iCandy.
    Tycker inte åsnan är så bred, bara 70cm i duo-läget ju, går iaf in genom en vanlig dörr så jag är nöjd. Har redan en på längden o det är jättebra, men vill kunna ha båda två emot mig
  • Zvartaliljan
    Tili skrev 2011-12-03 08:36:24 följande:
    Kolla i bugaboo tråden där är det flera som har handlat vagen från utlandet.

Nackdelen när man handlar från utlandet är att det blir mer problem att reklamera om något är fel.

Jag kommer att köpa här hemma (igen) och sen har jag en kompis som köper alla tillbehör i USA så då blir det lite billigare.
    inga problem med reklamationer då man kan reklamera direkt till Bugaboo och de jag pratat med har det gått hur smidigt som helst
  • Zvartaliljan
    Uddabus skrev 2011-12-03 09:29:07 följande:
    Jag behåller min gamla emmaljunga. Tycker det är sån hysteri över allt man bara måste ha... Mycket pengar är det oxå...

Vi har i princip allt... Spjälsäng, vagga, bilbarnstolar osv osv... Går att fräscha till o fixa mysigt iaf... :)
    vi har precis allt vi behöver, ny vagn är typ det enda jag "får" köpa. Inget behov egentligen utan mer att jag bara vill köpa något denna gången med o gillar denna vagnen så mycket
    Gick igenom lite bebiskläder igår från det jag sparat o längtar som bara den nu Hjärta
  • Zvartaliljan
    Dancia skrev 2011-12-03 16:39:08 följande:
    Jag funderar och kollar runt på olika vagnar precis som ni :). Jag är också lite kräsen när det gäller design, funktion, men priset väger väldigt tungt. Därför funderar jag på att köpa en vagn från tyskland enom ebay.se. Kika in där om ni vill titta på märkesvagnar m.fl. till väldigt bra priser :)
    På ebay cirkulerar MÅNGA kopior....vågar inte köpa där...många som köpt bugaboos där o fått hem kopior, jäkligt bra kopior i utseendet så bara ett proffs kan se skillnaden. Men i kvalité och säkerhet är det STOR skillnad.
  • Nangijala

Har också funderat mycket på vagn.. hur länge åker barnen vagn? Min tjej är drygt 2 år när bebis kommer så självklart åker hon vagn då, men hur länge till? Tycker att syskonvagnar är gigantiska! Sen om man bara är ute med bebisen ska man då köra runt på en enorm vagn? Likaså om man köper en sån där lillbebis ligger under så ser det ju helknäppt ut om storasyskonet inte är med.. haha vilka problem!

• Zvartaliljan
    Nangijala skrev 2011-12-03 17:29:32 följande:
    Har också funderat mycket på vagn.. hur länge åker barnen vagn? Min tjej är drygt 2 år när bebis kommer så självklart åker hon vagn då, men hur länge till? Tycker att syskonvagnar är gigantiska! Sen om man bara är ute med bebisen ska man då köra runt på en enorm vagn? Likaså om man köper en sån där lillbebis ligger under så ser det ju helknäppt ut om storasyskonet inte är med.. haha vilka problem!
    Min stora tjej åker fortfarande vagn ibland, hon är 5½år. autistisk så det spelar väl in lite...måste sitta i vagn när vi är ute bland mycket folk. Tror de flesta barn åker vagn till 3-årsåldern.

Jag gillar donkeyn just för att den går att göra om enkelt från syskonvagn till enkelvagn utan att det ser ett dugg dumt ut. Vi har p&t innan o den ser rätt dum ut med bara en liten bebis i...bebisen liksom vänd ifrån en i den stora sitsen i en mjuklift. gillar inte alls...
  • IdaElinLivia040611
    Zvartaliljan skrev 2011-12-03 17:19:48 följande:
    Tycker inte åsnan är så bred, bara 70cm i duo-läget ju, går iaf in genom en vanlig dörr så jag är nöjd. Har redan en på längden o det är jättebra, men vill kunna ha båda två emot mig
    Ja det låter ju så lite, därför blev jag så besviken när jag testade en för den kändes super bred. Va ju helt inne på en sån för jag älskar buggan, men jag e tvungen att åka mycket buss så jag vet inte om jag vågar ha en sån. Har inte bestämt mig en ska provköra så många jag kan.
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Bf 120616
  • IdaElinLivia040611

Är så lycklig idag, i morse hörde jag bebis med min angel soud. Gud vilken känsla. Jag som nojjat den senast veckan att något inte kändes bra. Min bebis lever loppan där inne längtar så till juni.

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Bf 120616
  • Lärarstudenten

Angel sound vart köper man det?

• Tre Flickor

Vagn har jag inte funderat på så mycket ännu men just nu lutar det åt en Bozz Allround syskonvagn. Främst för att storasyster som kommer att vara två år gammal ska få åka framåtvänd medans bebis ligger mot mig.
     http://www.jollyroom.se/varumarken/a-d/bozz/bozz-allround.html

Sweet life - Jag lider så med dig. Jag förstår inte hur din sambo tänker och vilket fegt tillvägagångssätt, att skicka ett mail när du är hos din mamma. Om han nu är så arg på dig för att du går vidare med graviditeten, hur arg skulle du inte vara på honom om han tvingade dig till en abort? Tänk på hur DU själv vill ha det, det är du som ska leva med ditt beslut vad du än beslutar dig för så låt inte honom ta beslutet åt dig. Massor med kramar!