• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • JennieJ

Idaelin okej är inte ensam då känns nästan som de är första barnet trotts de är 3e för jag minns inget av detta. De är väldans vad man förtränger på 7 år. Är grymt öm så de gör till och med lite ont när man pillar på magen

• OHs mamma
    JennieJ skrev 2011-12-12 16:26:14 följande:
    En fråga till er alla? Är de många av er som har växtvärk och är öma i nedredelen av magen? Ätit pencillen för urininfektionen men den molandevärken är kvar vilket inte är onormalt i vecka 15 enligt BM. Men är de fler än jag som känner de? Trodde de var mer sådant i början av dom 12 veckorna?
    Jag har "ont" i magen varje dag, sen vad det beror på vet jag inte men antar att det är typ växtvärk. Fast jag har inte direkt molande värk, mer som att jag är öm. Är i vecka 13+6 idag.
    IdaElinLivia040611 skrev 2011-12-12 16:37:06 följande:
    Nej gud nej det e inte farligt om det e vanliga vita som inte luktar. Men min förlossning startade med en massa flytningar förragången som hade en massa blodstrimmor och så i v 22+5 födde i 25+0 och har en pigg frisk söt tjej nu. Därför jag kopplar ihop flytningar med nått dåligt. Så va inte orolig
    Ah okej, då ska jag sluta vara orolig
    Jobbigt för dig med din förra grav. men skönt att du har en pigg och frisk dotter nu!
  • LillaGrynet

Hon hade svårt att mäta men v13+4 -13+6.. Så v.14 snart v.15:) Lycklig!! Känns så mkt lättare nu när man vet att det verkligen är ett litet liv där inne.. Sambon fällde en tår:)

• JennieJ

Skruttens mamma vi får hoppas de är helt normalt iaf. Dok jobbigt att inte riktigt kunna röra sig fritt

• Havsjungfrun
    LillaGrynet skrev 2011-12-12 15:54:58 följande:
    Nu har jag varit på gynmottagningen:) Brukar vara lite svårt å få komma dit o ofta tycker dem man ska avvakta.. Så jag "överdrev" lite med blödningarna.. Lärde mig det från förra graviditeten att spä på lite för att dem ska ta en på allvar;) Han/hon sprattlade så fint å hjärtat ticka på som det skulle Antagligen kommer blödningen från moderkakan..:-P Känns skönt å veta för nu kan jag vara lugn till RUL.. Gjorde både VUL o UL
    Vad skönt att bebisen mådde bra! Hoppas att blödningen ger med sig.
  • JennieJ

Hej tjejer på tal om något helt annat! Man vet att barn kan ibland vara lite slarviga iaf min dotter på 11 verkar ha mycket i huvudet då hon kan gå och typ tappa saker utan att veta om de *typ*. Nu iaf skulle jag kolla i hennes väska efter en lapp med inkallning av pengar till skolfröken och så klart hitta jag inte den i hennes väska utan gick in på hennes rum och kolla övriga väskor. Öppna en hon garanterat glömt att hon hade för ur flög de hundratals äckliga bananflugor då hon så klart glömt en banan i väskan *älskade barn*. SÅ FÖR ATT GÅ TILL FRÅGAN ÄR ATT JAG SÖKER BRA TIPS ATT BLI AV MED DESSA ÄCKLIGA KRYP?

• siciliana
    JennieJ skrev 2011-12-12 17:55:40 följande:
    Hej tjejer på tal om något helt annat! Man vet att barn kan ibland vara lite slarviga iaf min dotter på 11 verkar ha mycket i huvudet då hon kan gå och typ tappa saker utan att veta om de *typ*. Nu iaf skulle jag kolla i hennes väska efter en lapp med inkallning av pengar till skolfröken och så klart hitta jag inte den i hennes väska utan gick in på hennes rum och kolla övriga väskor. Öppna en hon garanterat glömt att hon hade för ur flög de hundratals äckliga bananflugor då hon så klart glömt en banan i väskan *älskade barn*. SÅ FÖR ATT GÅ TILL FRÅGAN ÄR ATT JAG SÖKER BRA TIPS ATT BLI AV MED DESSA ÄCKLIGA KRYP?
    En deciliter vinäger, en skvätt honung och några droppar yes. Fångade typ femtio flugor på en dag i somras!
  • siciliana

Nu ska jag bli lite bättre på att skriva, inte bara läsa... Oskyldig

Har går snart in i vecka 13, inga känningar alls längre, förutom att jag känner mig så uppblåst.. Tycker det känns lite pinsamt, med tanke på att livmodern bara är ett par centimeter ovanför bäckenet, känner mig bara fet!
    Har sett den lilla fisen på vul, coolt att de redan ser ut som bebisar i miniformat.

Har inte berättat för några om graviditeten än, känner mig lite nervös för reaktionerna, jag pluggar och är färdigutbildad i januari, men tror det blir svårt att få jobb halvvägs in i graviditet. Dessutom har vi nybyggt hus och ett barn till, så jag känner mig lite oansvarig...

Jobbigt för er stackare som har blödningar, men de behöver inte betyda att nåt är fel... Men det kanske är svårt att inte oroa sig ändå...

Lilja och loppan - Läste också att du födde i v 25 förra gången, halkade kanske lite på knapparna... Tungan ute

Hur noga är ni med vad ni stoppar i er? Har ätit både lufttorkat kött, ostar och sushi... Tänkte ta denna graviditeten lite avslappnat...

• Tre Flickor
    Dancia skrev 2011-12-12 13:15:53 följande:

Är det några som är säkra på att ni kännt fosterrörelser?
    Jag började känna rörelser i v.15 med första barnet, i v.14 med andra och nu i början av v.13 med tredje barnet, tidigare och tidigare var gång :). Var inte riktigt säker på vad jag kände i början men när det sprattlade till flera gånger när jag böjde mig framåt igår i soffan så var jag väldigt säker :).

Jag är säker på att jag känner av bebisen sedan förra veckan (Vecka 15). Första barnet kände jag av i vecka 17. Med andra barnet satt moderkakan i framvägg så det dröjde till efter RUL innan jag kände bebisen.
  • Tre Flickor
    LillaGrynet skrev 2011-12-12 15:54:58 följande:
    Nu har jag varit på gynmottagningen:) Brukar vara lite svårt å få komma dit o ofta tycker dem man ska avvakta.. Så jag "överdrev" lite med blödningarna.. Lärde mig det från förra graviditeten att spä på lite för att dem ska ta en på allvar;) Han/hon sprattlade så fint å hjärtat ticka på som det skulle Antagligen kommer blödningen från moderkakan..:-P Känns skönt å veta för nu kan jag vara lugn till RUL.. Gjorde både VUL o UL
    Vad härligt att höra att allt var bra med din bebis Glad
    Hoppas att blödningen avtar snart!