• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Dancia

LillaGrynet: Vad bra att ni åkte in och vad härligt att allt såg bra ut :).

jjohansson: Jag är också lite öm och känner en del molvärk emellanåt. Men du verkar vara lite extra öm så jag tycker nästan du borde ringa och se om de kan kolla infektion och möjligtvis VUL.

• Tre Flickor
    Aikotakara skrev 2011-12-12 16:16:22 följande:
    Jag har helt tappat bort bildtråden och är nyfiken på allas magar! Dessutom vill jag börja lägga upp egna bilder.. finns det någon vänlig själ som kan länka till den åter igen? :)
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m61332798.html

Där har du bildtråden Glad  
  • Zvartaliljan
    siciliana skrev 2011-12-12 18:12:54 följande:
    Lilja och loppan - Läste också att du födde i v 25 förra gången, halkade kanske lite på knapparna... Tungan ute
    oj ja då slant jag nog på tangentbordet
  • PIO

LillaGrynet- å va härligt att höra att allt såg bra ut.

Imorgon ska ja på återbesök efter min blödning. Usch ja e så nervös! Är livrädd att något ska vara på tok. Vill bara kunna slappna av o få njuta av graviditeten.

• Pinkflower880

Är också öm om magen och har molande växtvärk. Inget som stör, förutom när man bär dottern och hon fotar till i magen då... Är i vecka 15 imon, tiden går sjukt fort. Men först igår insåg jag ordentligt att vi ska ha en bebis i juni. Sa det till min sambo, hans svar var att, ja det vet jag väl... Det har jag också vetat, men igår bara sköljde allt över och jag insåg att till sommaren har vi två små barn. Skräckblandad förtjusning...

• zenoble
    siciliana skrev 2011-12-12 18:12:54 följande:
    Nu ska jag bli lite bättre på att skriva, inte bara läsa... Oskyldig

Har går snart in i vecka 13, inga känningar alls längre, förutom att jag känner mig så uppblåst.. Tycker det känns lite pinsamt, med tanke på att livmodern bara är ett par centimeter ovanför bäckenet, känner mig bara fet!
    Har sett den lilla fisen på vul, coolt att de redan ser ut som bebisar i miniformat.

Har inte berättat för några om graviditeten än, känner mig lite nervös för reaktionerna, jag pluggar och är färdigutbildad i januari, men tror det blir svårt att få jobb halvvägs in i graviditet. Dessutom har vi nybyggt hus och ett barn till, så jag känner mig lite oansvarig...

Jobbigt för er stackare som har blödningar, men de behöver inte betyda att nåt är fel... Men det kanske är svårt att inte oroa sig ändå...

Lilja och loppan - Läste också att du födde i v 25 förra gången, halkade kanske lite på knapparna... Tungan ute

Hur noga är ni med vad ni stoppar i er? Har ätit både lufttorkat kött, ostar och sushi... Tänkte ta denna graviditeten lite avslappnat...
    Sushi ska ju vara okej nu i vilket fall som. Men jag äter också allt som jag är sugen på och må bra av :) det som känns bäst för var och en tror jag är det bästa. Glad
  • Uddabus

Kollade på allas fina magar... Min känns bara degig o inte alls som en fin bebismage... Lika stor nu som i vecka 8

• Pepita

LillaGrynet: Vad skönt att allt såg bra ut! Glad

Jag tror inte att jag känt någon bebis än men det är så svårt då jag inte vet vad jag ska känna efter.... Har tyckt någon gång att jag känt nåt som skulle kunna vara bebis men samtidigt så vet jag inte hur det ska kännas så tror jag inbillar mig.