• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • MissFörstånd

Bm ringde igår, ligget fortfarande åt skogen för dåligt till på mina sköldkörtelvärden. Ligger alldeles för högt och måste nog höja Levaxindosen ytterligare. Det som känns värst är att jag aldrig någonsin fuskar med mina mediciner men mina prover tyder på att jag ofta glömmer tabletterna så jag tror inte min kropp tar upp medicinerna på rätt sätt. JAg kan erkänna att jag nog glömmer tabletterna MAX 2ggr/år, det är så fruktansvärt att bli misstrodd. Bm ska ringa spec mvc idag så vi får se om jag måste gå där nu istället. Hmm, jaja det ska nog bli bra.

Skönt att allt sett bra ut för er som varit på vul och ul   

ღ ♥Joline 2007♥ ღ
  • PIO

Om ca 3 timmar sitter ja nervöst i väntrummet uppe på spec.mvc för att se om allt är bra me lilla grodan i magen. Usch ja e nervös!! Vill bara få det överstökat nu!

• Havsjungfrun
    MissFörstånd skrev 2011-12-13 05:40:03 följande:
    Bm ringde igår, ligget fortfarande åt skogen för dåligt till på mina sköldkörtelvärden. Ligger alldeles för högt och måste nog höja Levaxindosen ytterligare. Det som känns värst är att jag aldrig någonsin fuskar med mina mediciner men mina prover tyder på att jag ofta glömmer tabletterna så jag tror inte min kropp tar upp medicinerna på rätt sätt. JAg kan erkänna att jag nog glömmer tabletterna MAX 2ggr/år, det är så fruktansvärt att bli misstrodd. Bm ska ringa spec mvc idag så vi får se om jag måste gå där nu istället. Hmm, jaja det ska nog bli bra.

Skönt att allt sett bra ut för er som varit på vul och ul   
    Vad jobbigt när medicinerna inte funkar ordentligt. Äter också Levaxin sedan 8-9 år tillbaka. Har haft tur att det hittills funkat bra under mina graviditeter. Hoppas att de får ordning på det för både din och bebisens skull!

Idag ska jag på andra inskrivningen på MVC. Ska även till företagshälsovården för både samtal och läkarbesök så idag blir det min hälsa för hela slanten. 
  • zenoble

Tänkte bara kika in och säga att jag gjorde rödkålstestet och fick lila=flicka. Så nu har jag kollat kinesisk kalender- flicka bikarbonatstestet- flicka och detta då. Spännande att se om det stämmer sen i juni :)
    ni som ska testa, ska ni ta reda på kön på rul?

• stjärnfrukt

Har precis sett min lilla flicka lussa för första gången, min lilla pepparkaksgumma!Hjärta
    Det var så mysigt och kändes stort att se henne där, och inte sprang hon till mamma heller Flört

Hoppas ni alla får en mysig luciadag!

• emma78

var på sonens luciatåg igår,folk "flög" fram och klappade mig på magen och gratulerade!! Så stor är jag......nästan lite pinsamt när dom frågar vilken månad man är i:) men det är bara att gilla läget:)

Har efter helgen tyvärr börjat känna av sammandragningar:(( var sjukskriven och stillasittande från v 16 förra grav (och är i v 14 nu) pga sammandragningar.Var öppen ett par cm från v 20.Har pratat med Bm om detta då jag är ganska orolig men det känns inte riktigt som hon tar mig på allvar.... Vabar med lille sonen idag så jag får chans att vila en extra dag(eller två).Får väll ringa kk om det fortsätter.Är så rädd att "vara till besvär" ....vet ju att vissa saker hör till,men samtidigt var jag ju inte beodrad stillasittande för skoj skull!

ja,ja skönt att skriva av sig lite  

• Sweet life

Nu har jag lagt in två bilder på min enbart tjocka mage i bildtråden... Den ocensurerade sanningen..

• IdaElinLivia040611

Har också varit på lucia firande...myyys!!! Mellan dotterns sista år på dagis, tur att man fyller på med barn så man får gå en massa fler år Tungan ute.
    Molar på i magen fortfarande och jag får nog inse att det får bli en väldigt lugn graviditet. Känns nästan som det e som en enda lång samandragning, fast inte så starkt. Som att man dragit år med ett skärp.
    Tyckte jag kände bebis ett par gånger igår och även idag. Som små mini sprattel.
    Glömde bort att göra bikarbonat testet i morse så får göra det i morgon i stället.

Var uppe halv 7 i morse och det e tidigt för mig som e hemma hela dagarna, men lucia tåget började tidigt. Åh fy va trött jag e nu. Sov även dåligt för jag va så rädd att försova mig, så nu måste jag nog sova en stund Flört . Skönt om jag blir sjukskriven då kan jag spara 6 mån på lilltösens mammadagar (farmor kommer hit och hjälper mig) + att man får nya för nästa bebis. Här kommer man va hemma länge.....love it!!!!

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Bf 120616
  • stjärnfrukt
    Sweet life skrev 2011-12-13 09:29:35 följande:
    Nu har jag lagt in två bilder på min enbart tjocka mage i bildtråden... Den ocensurerade sanningen..
    Man är alltid hårdast mot sig själv. Alla ser vi olika ut, och när allt kommer omkring så är det inte det som är det viktigaste. Om 60 år är vi alla lika skruppna och då kommer man säkert titta tillbaka och tänka, vad fan klagade jag för Flört Du är absolut inte ensam om att vara överviktig, och inte heller att inte redan ha en tydlig mamma-mage, och det är absolut inget fel med det! {#emotions_dlg.flower}
  • RocketQueen

Idag åker vi till London för att liksom göra av med de allra sista pengarna innan jul Som jag har väntat på den här resan... Men jag kan inte låta bli att vara lite nervös över hur mina klena höfter ska orka med all shopping! Det blir nog vila hela helgen när jag kommer hem.