• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • PIO

Busbus- ja hoppas verkligen att det ordnar sej för dej och er.

• RocketQueen
    MissFörstånd skrev 2011-12-13 13:40:16 följande:
    Havsjungfrun - näe det är Inge kul. Hur mkt äter du? Läste på nån sida igår att när man blir gravid så kan man själv höja dosen med 50 microgram, har du hört det? Låter konstigt tycker jag.

Har nu hämtat ut en tens apparat hos sjukgymnasten , så nu hoppas jag på mindre ont.

Ska till dagis vid fyra och kika på lucia
    Jag har tidigare själv ändrat mina doser och känt efter hur jag mår. Och sen gått och lämnat prover och varje gång så har det sett bra ut. Men det har jag gjort för att jag har haft så sega läkare som inte lyssnat på mig. Men nu när jag är gravid så vet jag inte riktigt hur jag mår så nu har jag inte vågat.
    Visst var det du som redan åt ganska höga doser Levaxin?
  • zenoble

busbus- vad spännande! och hoppas det går bra för er.
    Spännande att se om det är en liten pojk, men jag tror hon har rätt :) tror också på spådomar och sånt där.

• Stumpilumpan
    Uddabus skrev 2011-12-13 13:58:42 följande:
    Ja vi får väl se om hon har rätt i hur jag ska tas med min sambo oxå
    Åååh , var det någon via telefon? ...

Skulle också vilja prata med henne :)
  • Uddabus

Ja vi får se om det hon sagt är sant... Följer han inte med på ultraljudet så tar jag reda på könet....

Ja jag ringde henne... En bekant som rekomenderade henne här nere i Skåne...

• zenoble

Har druckit 4 liter vatten idag. Hjälp! någon annan som också är så törstig?? Mitt socker på inskrivningen var ju bra. Kanske man bara är inne i en sån period?

• Uddabus

Ja man kan vara inne i en sån period... Du får ju mer o mer blod i kroppen varför skulle du inte behöva mer vatten då?

• zenoble
    Uddabus skrev 2011-12-13 19:56:37 följande:
    Ja man kan vara inne i en sån period... Du får ju mer o mer blod i kroppen varför skulle du inte behöva mer vatten då?
    ja det kanske är däför, är ju inte i risk för diabetes heller. Men allt man inte känner igen från förra graviditeten känns läskigt!
  • Elvis Mamma

Jag dricker oxå massor av vatten å är törstig ofta, läste i nån gravid app att det är helt normalt

• Dancia

Samma här, måste alltid ha ett glas vatten i närheten, även på natten :)