• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Polarlantis
    PIO skrev 2011-12-13 13:30:12 följande:
    Jag tror på spådomar :) älskar sånt!!!

Läkarbesöket gick bra idag. Däremot blev ja sjukskriven en månad till. Moderkakan ligger för långt ner så de va den som orsakade blödningen för två veckor sen. Så ja får fortfarande inte lyfta mer än 4-5 kilo. Kändes skönt att få se bebisen och att allt såg bra ut endå.

Så skönt att allt såg bra ut, får hoppas att moderkakan tar ovch flyttar upp ett par våningar allteftersom tiden går nu! Jobbigt att tänka hela tiden på att inte lyfta för tungt osv. Hoppas du mår bra iaf!
    Sweet life skrev 2011-12-13 13:32:27 följande:
    Idag är lite av en ny värld för mig.. Att vakna utan att behöva springa och spy är underbart! Så jag håller på med stora julbaket, saffransbullarna vart monsterstora, ischokladen megagod och nu är det dags för den vita chokladtryffeln med saffran...
    Så underbart det låter! NJUUUT!!
  • zenoble

Så bra då är jag inte ensam men känns så konstigt att slurpa i sig så mycket Glad

• Aikotakara
    zenoble skrev 2011-12-13 19:48:04 följande:
    Har druckit 4 liter vatten idag. Hjälp! någon annan som också är så törstig?? Mitt socker på inskrivningen var ju bra. Kanske man bara är inne i en sån period?
    Du är inte ensam. Jag dricker stora mängder med vatten, har faktiskt själv funderat på varför. Känns som att kroppen behöver det med uppbyggnaden av allt, och mitt socker var också bra. :)
  • MissFörstånd

Lillalyckan - ja det stämmer. Innan grav åt jag 200 men nu är det 250 sen sex veckor och det verkar inte räcka. Spec mvc ska ta upp mig på medicinronden imorgon så de lär väl ringa och skälla sen

• emma78
    Aikotakara skrev 2011-12-13 21:34:05 följande:
    Du är inte ensam. Jag dricker stora mängder med vatten, har faktiskt själv funderat på varför. Känns som att kroppen behöver det med uppbyggnaden av allt, och mitt socker var också bra. :)
    Dricker oxå massvis! Isvatten och juice....mitt socker var oxå bra!

Inatt är det första natten på 3 månader som jag lyckats sova en hel natt utan NÄSSPRAY!!Har varit konstant förkyld sen början av grav:( så skönt,att slippa nässpray,känns inte som att det är jättebra för bebis att mamma preppar näsan full varje dag....sen säger dom att man kan bli beroende oxå....Men nu kanske det vänder:))

Är det bara jag som INTE känner bebisen???Tycker alla skriver om små sprattel,men hos mig vill det tydligen vänta på sig:( är ju ändå tredje barnet... men den som väntar på nått gott....   
  • Uddabus

Det beror ju lite på var moderkakan sitter osv... Kanske en lugn bebis... Vilken vecka man är i osv