• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Moa Li

Här är en till med täppt näsa. Känner inte heller bebisen än, men såg att "han" sparkade på UL. är i v. 15 nu. Magen syns, men ser fortfarande mest fet ut

Kram Moa Li

• Polarlantis
    emma78 skrev 2011-12-14 07:41:31 följande:
    Dricker oxå massvis! Isvatten och juice....mitt socker var oxå bra!

Inatt är det första natten på 3 månader som jag lyckats sova en hel natt utan NÄSSPRAY!!Har varit konstant förkyld sen början av grav:( så skönt,att slippa nässpray,känns inte som att det är jättebra för bebis att mamma preppar näsan full varje dag....sen säger dom att man kan bli beroende oxå....Men nu kanske det vänder:))

Är det bara jag som INTE känner bebisen???Tycker alla skriver om små sprattel,men hos mig vill det tydligen vänta på sig:( är ju ändå tredje barnet... men den som väntar på nått gott....   
    Här känns ingenting alls, är inte ens säker på att jag kan känna livmodern över bäckenbenet ännu...iof första barnet men det vore lugnande att veta att livmodern växer...hmmm...Ska till BM nästa vecka, kanske hon kan känna så man får veta...Får man inte veta ngt om moderkakans placering förens till RUL?
  • zenoble

Jag fick inte veta något på det tidiga ul i v.12 om moderkakans placering, så det blir väl på rul.

Igårkväll innan jag skulle sova fick jag mig ett par buffar som jag kände var bebis :) längtar tills dom riktiga sparkarna!!

Jo med rödkålstestet så ska du hacka en bit rödkål i små bitar, koka det med lite vatten ca 10 min sila av rödkålen och låt det svalna. blanda lika mycket urin som rödkålssaft, avläs färgen.
    Röd/Rosa- kille. Lila/Blå-flicka. Kan inte fler testa så man får se lite olika resultat kanske Glad

• Nangijala
    Uddabus skrev 2011-12-14 08:16:04 följande:
    Det var väl två tsk morgonurin o två tsk bikarbonat
    vad är det som ska hända då? :)
  • Uddabus

Tror att det var såhär... Pyser det eller bubblar det minsta är det en pojke o om inget händer alls så är det flicka

• Nangijala
    Uddabus skrev 2011-12-14 10:43:55 följande:
    Tror att det var såhär... Pyser det eller bubblar det minsta är det en pojke o om inget händer alls så är det flicka
    Ok, spännande :) Får testa imorgon!
  • Ice Age

Äntligen fått tid till RUL. Ser framemot det massor. Då får äntligen maken se bebisen också.
    Börjar absolut få mage och kan utan tvekan känna livmodern en  bra bit ovanför bäcken men ser trots ändå mest fet ut i nuläget. Hoppas det blir tydligare snart, vet som inte riktigt hur jag ska klä mig. Längtar tills man känner bebisen och att det även känns utanpå magen.

Nu ska jag njuta av ett par dagars ledighet efter två nätter från hell på jobbet. Usch för magsjuka jag hoppas verkligen inte jag har dragit med det hem. Räcker ju med en redan känslig gravidmage!