• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Sweet life

Ikväll ska jag kräva ett svar från gubben här hemma.. Är han in eller out... Jag måste få planera framåt och inte sitta på nålar för vad han ska bestämma sig för...

• queen

mammaemma: Jag väntar också 3:an och har inte känt någonting ännu. Jag är i V.15, så jag väntar också:).

Jag har fått problem med foglossning, kände av det redan på inskrivningen i V.11 och nu undrar jag om det är någon här som är sjukskriven redan för foglossning?
    Jag funderar på att gå till läkaren men ska avvakta till efter jul. Jag hade väl tänkt en halvtids sjukskrivning men jag vet ju hårda de är, men vad ska man göra annars?!?

• Sweet life
    Ice Age skrev 2011-12-14 15:59:27 följande:
    Äntligen fått tid till RUL. Ser framemot det massor. Då får äntligen maken se bebisen också.
    Börjar absolut få mage och kan utan tvekan känna livmodern en  bra bit ovanför bäcken men ser trots ändå mest fet ut i nuläget. Hoppas det blir tydligare snart, vet som inte riktigt hur jag ska klä mig. Längtar tills man känner bebisen och att det även känns utanpå magen.

Nu ska jag njuta av ett par dagars ledighet efter två nätter från hell på jobbet. Usch för magsjuka jag hoppas verkligen inte jag har dragit med det hem. Räcker ju med en redan känslig gravidmage! 
    Hur fan känns den? Jag kan verkligen inte känna nån skillnad....
  • Dancia
    queen skrev 2011-12-14 16:03:31 följande:
    mammaemma: Jag väntar också 3:an och har inte känt någonting ännu. Jag är i V.15, så jag väntar också:).

Jag har fått problem med foglossning, kände av det redan på inskrivningen i V.11 och nu undrar jag om det är någon här som är sjukskriven redan för foglossning?
    Jag funderar på att gå till läkaren men ska avvakta till efter jul. Jag hade väl tänkt en halvtids sjukskrivning men jag vet ju hårda de är, men vad ska man göra annars?!?
    Allt beror ju på hur illa det är. Men en halvtissjukskrivning gör ju att du kanske kan jobba lite längre än om du måste jobba heltid nu och slita ut fogarna för tidigt. För att en sjukskrivning ska gå igenom vill de ofta att ´man ska ha provat diverse åtgärder innan en sjukskrivning som t.ex. sjukgymnastik, värme behandling, tens, värktabletter o.s.v.
  • Dancia
    Sweet life skrev 2011-12-14 16:04:15 följande:
    Hur fan känns den? Jag kan verkligen inte känna nån skillnad....
    Livmodern känns som en liten ballong en bit nedanför naveln, den känns tydligast på morgonen när du ligger på rygg i sängen och kissblåsan är full för då trycks livmodern upp lite extra :).
  • Sweet life
    Dancia skrev 2011-12-14 16:14:23 följande:
    Livmodern känns som en liten ballong en bit nedanför naveln, den känns tydligast på morgonen när du ligger på rygg i sängen och kissblåsan är full för då trycks livmodern upp lite extra :).
    Det enda jag känner är på morgonen när jag vaknar och ligger på rygg är att det är stenhårt en liten bit under naveln... När jag då drar in magen går allt in förutom den biten... Är det livmodern?
  • Dancia
    Sweet life skrev 2011-12-14 16:16:05 följande:
    Det enda jag känner är på morgonen när jag vaknar och ligger på rygg är att det är stenhårt en liten bit under naveln... När jag då drar in magen går allt in förutom den biten... Är det livmodern?
    Ja precis, där det är hårt på morgonen det är livmodern :)
  • Polarlantis
    Sweet life skrev 2011-12-14 16:16:05 följande:
    Det låter det som! Kul!

EGO:  Jag är nu ganska så säkert på att jag ändå känner min, trodde jag kände det igår kväll och idag är det fortfarande där...wiii! Häftigt att det BOR någon där inne! Men jag är SÅ TRÖTT nu att det är helt makalöst! Har inte varit så trött som alla andra säger, fram till..NU, vill mest bara sova hela tiden...zzz...

• Sweet life
    Dancia skrev 2011-12-14 16:20:19 följande:
    Ja precis, där det är hårt på morgonen det är livmodern :)
    Sweeet! Du gjorde precis min kväll..
  • Dancia
    Sweet life skrev 2011-12-14 16:21:59 följande:
    Sweeet! Du gjorde precis min kväll..
    Vad kul :)
    Det är riktigt roligt att känna livmodern så man vet precis var bebisen ligger om man vill "klappa" lite :). Sen känner man tydligt när den växer och växer :)