• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Sweet life
    Dancia skrev 2011-12-14 16:25:09 följande:
    Vad kul :)
    Det är riktigt roligt att känna livmodern så man vet precis var bebisen ligger om man vill "klappa" lite :). Sen känner man tydligt när den växer och växer :)
    Ja! Det kan jag verkligen förstå! Nu får vi hoppas att min kväll fortsätter i glädjens tecken, annars kommer jag in och gråter ut senare...
  • Dancia
    Sweet life skrev 2011-12-14 16:26:30 följande:
    Ja! Det kan jag verkligen förstå! Nu får vi hoppas att min kväll fortsätter i glädjens tecken, annars kommer jag in och gråter ut senare...
    Jag hoppas och håller tummarna för att han tar sitt förnuft till fånga.
    Annars finns vi här om du får ett dumt ´svar av honom sen, och ja, självklart även om det blir positivt :).
  • queen

Dancia: Tack för svaret. Jag har haft problem med alla mina grav. Men jag ska avvakta till efter jul sen får vi se, men jag hoppas på en sjukskrivning så att man slipper vara sängliggandes när man kommer hem ifrån jobbet.
    50% skulle räcka till en början, men vi får se vad läkaren och fk tycker. Man har ju hört om fk, tyvärr.

• Havsjungfrun
    queen skrev 2011-12-14 16:03:31 följande:
    mammaemma: Jag väntar också 3:an och har inte känt någonting ännu. Jag är i V.15, så jag väntar också:).

Jag har fått problem med foglossning, kände av det redan på inskrivningen i V.11 och nu undrar jag om det är någon här som är sjukskriven redan för foglossning?
    Jag funderar på att gå till läkaren men ska avvakta till efter jul. Jag hade väl tänkt en halvtids sjukskrivning men jag vet ju hårda de är, men vad ska man göra annars?!?
    Inte jag heller. Väntar och väntar. Ibland tror jag att det är något men så kommer det en liten prutt efter en liten stund istället Cool.

Var på andra inskrivningen igår. Fick lyssna på hjärtljuden trots att det inte är rutin då vi är oroliga både jag och maken efter blödningarna. Bm tyckte att det var viktigt att lugna oss.Hjärta:t slog så fint, 160 slag/min. Det är verkligen magiskt att få höra dem för flrsta gången! Vi var sååå lättade efteråt!!!  
  • Uddabus

Varför vill man bryta ner o såra en annan människa totalt??? Varför vill man straffa någon annan hela tiden?

O sen skylla allt på den som ligger ner

• Dancia
    queen skrev 2011-12-14 17:15:59 följande:
    Dancia: Tack för svaret. Jag har haft problem med alla mina grav. Men jag ska avvakta till efter jul sen får vi se, men jag hoppas på en sjukskrivning så att man slipper vara sängliggandes när man kommer hem ifrån jobbet.
    50% skulle räcka till en början, men vi får se vad läkaren och fk tycker. Man har ju hört om fk, tyvärr.
    Ja man ska inte behöva slita ut sig helt och man ska ju kunna klara av en förlossning och det är inte det roligaste om foglossningen är alldeles för j*vlig. När jag väntade första barnet så blev jag halvtidsjukskriven för foglossning i v.18 och sedan heltid från v.24 på grund av foglossning och sammandragningar. Med dottern var jag också sjukskriven redan efter halva graviditeten på grund av tidiga förvärkar först och främst och lite senare även för foglossning. Har inte haft några större problem med fk då jag klart och tydligt visat att jag tagit del av åtgärder som sjukgymnastik, panodil 4 gånger/dag och foglossningsbälte.
  • Dancia
    Uddabus skrev 2011-12-14 18:19:50 följande:
    Varför vill man bryta ner o såra en annan människa totalt??? Varför vill man straffa någon annan hela tiden?

O sen skylla allt på den som ligger ner
    Tycker det är så orättvist och dumt att du ska behöva gå igenom allt det här. tycker det är synd att han inte söker stöd hos dig och ser det kommande barnet som något positivt eftersom det är något ni delar och det kommer inte bli splittrat, om han bara väljer att hålla ihop och ta vara på förhållandet. Chanserna att få tillbaka kontakten med flickorna blir ju inte större om han stöter bort dig på detta sättet.
  • Uddabus

Jag älskar den mannen jag blev kär i... Den mannen som mådde bra...

Jag vet ju att det är en depression som talar... Men just nu är jag såååå trött