• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Dancia

Kul med vagnprat :). Jag har surfat runder och kollat allt möjligt. Har ganska mycket krav på att den måste vara snygg, det ska kunna vara plant liggläge i sittdelen och lättkörd med ändå rejäla hjul så man kan köra i alla underlag. Dessutom är priset en stor fråga då min man tycker att man lika gärna kan köpa en vagn för tusenlappen på blocket.

Själv blev jag helt kär i Hartan VIP XL som har den enda nackdelen att det är små framhjul, men i övrigt verkar den helt perfekt för mina behov, men tror inte att min man går med på priset.

Just nu lutar det mest åt en Britax B-smart 3. Jag gillar trehjulingar och den är nätt och smidig samtidigt som den ändå har en tillräkligt stor suflett och fullt liggläge, och möjlighet att ha sittdelen både fram och bakåtvänd. Dessutom passar britax baby plus babyskydd till den och med både sittvagn, liggdel, bayskydd och basenhet till bayskyddet kan jag få för 5300 kr. Riktigt bra pris tycker jag :). Ska iväg och känna på vagnen imorgon och hoppas att den lever upp till mina förväntningar.

Har aldrig köpt en helt ny vagn innan förutom en sittvagn till dottern och eftersom detta e sista barnet så vill jag gärna passa på. Kommer kanske isf beställa den efter RUL eftersom det är 6 veckors väntetid innan leverans + leveranstid eftersom allt inte ligger i lager. Allt skickas ju i ett paket så jag vill vara säker på att det kommer innan förlossningen. Vagnen hade inte varit så farligt om den dröjt en vecka men babyskyddet måste jag ju ha innan :).

• Dancia

IdaElin: Vad roligt att få veta könet redan nu, och grattis att allt såg så fint ut :)

• Aikotakara

Igår och idag har jag känt en massa konstigt i magen. Längst ner i magen ungefär på samma ställe .. det känns som muskelryckningar och pockar och pickar.. Vet inte vad det kan vara. Jag har ALDRIG känt sådär förut, så inte kan det vara tarmarna som lever om? Någon som känner samma? Kan det vara bebisen? Tarmarna? Muskelryckningar eller något annat?

Gått hela 14 veckor idag och jag mår väldigt bra måste jag säga. Lite trött i ryggslutet, men det kanske beror på annat? och lätt lätt illamående på morgonen som är så milt just nu så det inte känns som ett problem längre.

• Sweet life
    Aikotakara skrev 2011-12-19 16:42:21 följande:
    Igår och idag har jag känt en massa konstigt i magen. Längst ner i magen ungefär på samma ställe .. det känns som muskelryckningar och pockar och pickar.. Vet inte vad det kan vara. Jag har ALDRIG känt sådär förut, så inte kan det vara tarmarna som lever om? Någon som känner samma? Kan det vara bebisen? Tarmarna? Muskelryckningar eller något annat?

Gått hela 14 veckor idag och jag mår väldigt bra måste jag säga. Lite trött i ryggslutet, men det kanske beror på annat? och lätt lätt illamående på morgonen som är så milt just nu så det inte känns som ett problem längre.
    Jag tror det är bebisen..

Mitt illamående har försvunnit nu hoppas jag.. Inte mått illa alls idag. Och som jag har hört så kanske vecka 16 är min magiska gräns när det gäller det..? Jag hoppas iaf!
  • Uddabus

Känner en massa pickande o rörelse just nu när jag la mig för att vila innan nattjobb

• Pepita
    PIO skrev 2011-12-18 22:21:05 följande:
    Pepita- vi har beställt en iCandy peach special edition world. Älskar den!! O den kommer bara säljas i ett mindre antal så ja ville inte missa den därför har vi redan beställt en vagn. Hon i affären sa att de är bara 11 affärer i sverige som kommer få in den o varje affär kanske får 2-3 exemplar.
    Hade ja inte fastnat för just den vagnen så hade vi nog väntat 1-2 månader med att beställa/köpa vagn. Känns lite tidigt men man vill ju inte missa tillfället :)
    Får man fråga vad ni fick ge för den?
  • Havsjungfrun
    LillaGrynet skrev 2011-12-19 14:40:14 följande:
    Hej alla! Min telefon bara dog förra veckan så har inte kunnat gå ut här o läsa förrän nu.. Jösses va mycket ni har skrivit:-O Jag var hos läkarn i tors förra veckan o blev sjukskriven på 50% i 3 veckor pga blödningar, illamående, trötthet och att jag inte fixar dem långa 12 timmars passen vi har o framförallt inte nattpassen då jag får kämpa för att hålla mig vaken. Vilket inte alltid går så förra v somna jag till på jobbet Men så fick jag såna skuldkänslor för att min chef påpeka att jag varit borta mkt o det gör att personen jag arbetar hos känner sig otrygg för att det kommer så många olika vikarier.. Så jag tänkte bara för det kämpat på och jobbat min heltid i skippa sjukskrivningen.. Men fundera under helgen o det känns inte som mitt problem med olika personal utan upp till min chef.. Min hälsa måste ju gå före.. För visst sjukskriver inte en läkare om det inte finns skäl till det?! Usch känner mig som värsta boven som ska vara sjukskriven:(
    Så ska du absolut inte känna. Jag har/varit sjukskriven 50-100% fr.o.m. v. 7 tills nu, v. 17 och eftersom jag är lärare vet jag att det ställer till det men mår jag inte bra så gör jag inte. Man måste sätta bebisen i centrum och så är det chefens problem att fixa resten. Kram
  • Nangijala

Ingen som vet hur mycket försäkringskassan kollar upp? Kan de till exempel ringa min BM och sådär, det borde ju vara sekretess men jag vet inte.. De kollar väl inte upp mig här osv? Sjukt nervös för min SGI...