• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • tvåtjejer

Lillsnurr82:
    Min lilla blir oxå stora syster vid 18 mån

Lilla lyckan :
    Har fått mkt kompetent hjälp via mail av pramworld. Mkt mkt bättre en i butik .
    Det är trevliga och så men otroligt förvirrade om allt vilket inte ger ett seriöst intryck .
    Så skönt med snabb leverans!
    Lutar åt ett internet köp

• Elvis Mamma

Dancia: ja visst är det som jag har längtat efter den tiden va kul, då ska du se att du säkert också får din tid snart

• AAEV

Idag är det dags för UL för mig. Är skitnervös och nojig men det går säkert bra :)

Alexander 081026 Eleonora 091123 Kråkan BF 120629
  • IdaElinLivia040611
    Dancia skrev 2011-12-19 19:31:13 följande:
    Jag börjar bli lite orolig för att mitt illamående kommer sitta i lika länge som med första barnet :(. Trodde för en vecka sen att det började släppa men nu har det börjat bli värre och värre igen. Är i v.14 och då var illamåendet väldigt milt när jag väntade andra barnet och sen försvann det helt. Nu känns det som att det kommer sitta kvar i många veckor till :(.

Men jag får glädjas över det lilla livet som växer i mig :). Livmodern har verkligen exploderat i storlek känns det som. Är i v.14 och jag kan känna livmoderkanten bara någon cm nedanför naveln redan.
    Undrar om det blir något CUB för mig denna gången. Har inte fått något svar från sjukhuset än och det här är sista veckan att kunna göra det om jag förstått det rätt.
    Vad har du sen innan flicka/pojke??? Jag mådde riktigt dåligt alla min tre grav. ända till v 20 det var mycket bättre efter v14-15 men det satt ändå i nån skum bakiskänsla....ala tre blev tjejer, men denna gång har jag mått så mycket bättre...ha kunnat dricka kaffe som jag skulle spytt av och mitt luktsinne förändrades inte alls och nu e det ju en pojke...tänkte att det kanske va nått sånnt för dig??? Jobbigt i alla fall.

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Pojke 120616
  • emma78

känner mig så ledsen och nedstämd just nu....
    Var hos barnmorskan igår för att prata lite om mina sammandragningar (som inte har blivit ett dugg bättre).Grjen är att hon nonchar mig totalt!! Hon sa åt mig att gå hem å äta alvedon?! Jag vaknar på nätterna av sammandragningar!!Hon kollade verken hjärtljud eller tappen eller nånting annat förutom urinen.
    Saken är ju den att jag var stillasittande fr v 16 förra grav,öppen två cm från v 20 och nu är jag i 14+4....TOM min make som var med sa efteråt att det var det mest nonchalanta han varit med om!
    Jag pratade med KK i fredags och dom sa att min barnmorska skulle ge mig en läkartid DIREKT (han kommer till min ort idag) men det kunde hon inte! Det var fullbokat,hon ringer om det kommer nått återbud!
    På jobbet börjar både gäster och personal bli orolig för mig när dom ser att jag har ont och kämpar....Jag har ju inte det smidigaste jobbet heller....restaurangchef....jobbar ju en del oregelbundet,men framförallt så har vi bordservering på all mat!
    Har hört att min förra barnmorska jobbar i "grannkomunen",har man rätt att ringa upp henne och be om att få byta??eller måste man gå till den som finns på orten?     

• Sweet life

Ännu en morgon utan att jag behöver panikspringa till toa så fort jag vaknar...

Haha, men jag hade en galen dröm! Jag är så galet förstoppad och i min dröm var den bula jag ser/känner på magen bara var en stor brakskit... Om det inte vore för VUL:et jag gjorde i vecka 7 så skulle jag inte vara förvånad om det var så...

Igår tog jag mod till mig och kontaktade min biologiska pappa som jag inte haft kontakt med sen jag var 10 år... Det händer massa saker i min hjärna och kropp nu när jag själv ska få barn och jag ville veta vad det var som hände egentligen. Var det jag och min bror som gjort nått fel, eller handlar det bara om ett bråk mellan han och mamma... Så jag tog mod till mig och ringde och nu har vi bestämt att jag och min bror ska åka dit under mellandagarna. Att jag är gravid vågade jag inte säga, men det kommer jag göra när jag är där....

• tvåtjejer

IdaElin0406:
    Jag har två tjejer födda 08 och 10 och med dem nådde jag riktigt illa i tre månader.
    Som sjösjuk konstant. Klarade inte av olika saker som dofter, mat etc
    Illamåendet lättade inte m mat el ngt.

Nu har jag mått illa men inte alla i samma grad som tidigare.
    Har fortfarande varit "klar i huvudet"
    Vi ska kolla vem som växer i magen, blir bara mer och mer nyfiken

• Polarlantis

Mammaemma: Men herre gud, vad är det för en idiot??? Så arg jag blir å dina vägnar! Du har ju rätt att byta BM så GÖR DET BUMS och så hade jag åkt in till KK och tvingat till mig en koll, detta är ju INTE bra! Massor med pepp till dig! KRAMMM!!

• lycka 4

Mammaemma !! Byt barnmorska det har man absolut rätt till , borde inte din grav räknas som en risk grav så du får gå på spec mödravård ?