• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • PIO

Pepita- vi har beställt en iCandy peach special edition world. Älskar den!! O den kommer bara säljas i ett mindre antal så ja ville inte missa den därför har vi redan beställt en vagn. Hon i affären sa att de är bara 11 affärer i sverige som kommer få in den o varje affär kanske får 2-3 exemplar.
    Hade ja inte fastnat för just den vagnen så hade vi nog väntat 1-2 månader med att beställa/köpa vagn. Känns lite tidigt men man vill ju inte missa tillfället :)

• Havsjungfrun

När jag väntade barn nr. 2 fick jag ett åderbråck som var mycket irriterande på insidan av ena yttre blygdläppen. Hade kanske 1,5 månad kvar till BF då. Visste att det ju lär komma tillbaka den här gången också men inte redan i v. 16, trycker rejält i det redan så det här blir mer än spännande :(
    Är förövrigt förundrad över hur extremt mycket mer känslig jag är när vi har sex, bara sååå intensivt och häftigt :)

• PIO

Havsjungfrun- usch de lät inte kul med åderbråck "där nere". O som du säger redan nu. Däremot lät de bättre med känsligheten ang sex.
    Vi har sexförbud så själv har ja inte fått känt på om det har blivit bättre lr sämre när ja är gravid. Just nu är sex det sista ja tänker på. Stackars karln i huset. Haha han är liiite mer frustrerad över förbudet än vad ja är. Men men sånt är livet. De är smällar man får ta :) huvudsaken är ju att bebis i magen mår bra. Ne nu ska ja ta o krypa ner i sängen o sova. Imorgon ska de sista julklapparna inhandlas. Bäst att komma iväg i tid för ja lär ju inte va ensam i affärerna. Phuuu! Go natt på er :)

• Sweet life

På hemmafronten inget nytt... Det är mitt standardsvar när folk frågar just nu.
    I helgen spenderade jag en heldag med min "bror", min bästa vän sen dagis som är gift med 3 barn... Han vart helt förskräckt när jag berättade hur jag har det och han förklarade för mig att jag inte behöver en idiot som min sambo i mitt liv.

Jag har insett vilket enormt socialt nätverk jag har och som när det krisar verkligen fungerar. Efter att han släppt av mig hemma tog det max 5 minuter innan min telefon började ringa som tokig och det var alla fina vänner som ville tala om att dem ställer upp för mig till 1000% oavsett vad sambon väljer att göra. Allt ifrån att följa med på ultraljud, till att bygga spjälsäng och coacha mig på förlossningen och ta ut de 10 "pappadagar" för att hjälpa mig första tiden. Jag insåg snabbt att det är dumt att inte låta sina vänner få ta del av hur det verkligen är och att det här inte är nått att skämmas över, inte från min sida iallafall...

Nu har även jag nånstans att fira jul. Finaste "bror" med familj tar in mig i sin famn och låter mig fira jul med hans stora familj.. Som hans underbara fru sa "en person mer eller mindre när vi är 25 redan gör ingen skillnad"...

Livet känns lite lättare ett tag igen och jag håller iaf huvudet ovanför ytan och andas så mycket jag kan....

• RocketQueen

Åh vad skönt Sweet life: Precis som du säger så är det ju inte du som ska skämmas, det är ju karlsloken om någon. Jag tror att man ofta glömmer bort hur bra vänner man faktiskt har, man vill inte störa dom med sina problem och glömmer nästan bort varför man har varandra.

• fyrklöver81

Hej!

Jag börjar få ont i ljumskarna, kan det vara början till foglossning eller är det bara ligamenten som töjer sig?
    Hade foglossning förra graviditeten men minns inte hur det började!?

• zenoble

Usch lider med er som redan har foglossning.. Kan inte vara kul.

På tal om sex så har jag ingen som helst lust! inte som i vanliga fall eller som i förra graviditeten då jag tyckte de blev tvärt om. Jobbigt att inte känna sig som vanligt på den fronten, njuter inte för fem öre när vi har det heller.

Här blir det en emmljunga nitrocity , super nöjd med den som vi hade förra året. Denna gången en vit i skinn Glad

• Polarlantis

Hmm..kaaanske kaaanske jag kännde av en liten rörelse igår kväll..hmmm.. Känns tidigt men nu kommer jag vara så enormt vaksam på skumma bubbel, haha!
    Till BM på onsdag, ska bli skönt att träffa henne igen faktiskt...prata lite...