• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • PIO

Ice age- tack för svar :) ska nog ta o mejla till fk så man får lite mer koll på ungefär hur mycket ja kommer få när ja e mammaledig. Har inte haft en tanke på det. Så de kanske är dax att kolla upp :)

• Dancia
    Nangijala skrev 2011-12-20 16:18:57 följande:
    Jag menar mer att jag kan säga att jag inte trodde jag var så långt gången utan att jag trodde jag skulle hinna jobba i 6 månader, nu hinner jag jobba i drygt 5 månader, så om jag hade varit 2-3 veckor kortare gången hade det inte varit några problem..
    De räknar efter BF-datumet som man får på RUL. Så tyvärr hjälper det nog inte med tidigare beräkningar :(
  • Havsjungfrun
    emma78 skrev 2011-12-20 18:53:26 följande:
    Tack snälla ni för erat stöd!
    Jag fick en tid till läkaren idag ,som barnmorskan snällt uttryckte det: vi fick in dig med ett skohorn!Ska jag var Tacksam oxå?
    Kom till världens gulligaste läkare tack och lov!
    Han gjorde undersökning direkt,och tack och lov så såg allt bra ut!!!tappen hade inte kortats av,och det var inget mf på gång!Jättesvårt att säga varför jag får sd.....fick välja lite själv hur jag ville göra,sjukskriven eller fortsätta jobba och få hjälp med bricanyltabletter.Jag valde att fortsätta jobba,funkar det inte så är det bara att ringa så fixar dom sjukskrivning!Mitt krav var bara att dom hela tiden skulle ha mig under uppsikt! Så nu känns allt MYCKET  bättre.Men jag kommer att ta kontakt med mvc för att byta barnmorska!Fick veta att det finns en på orten som är toppen!
    Som lite "plåster på såren" fick jag ju oxså se min bebbe idag!!LYCKA<3     
    Vad skönt att höra att du fick träffa en bra läkare och att allt såg bra ut. Då blev det ju enkelt att byta för dig! Kram 
  • Pinkflower880

Zenoble: är bara i vecka 16. Men å andra sidan är det andra barnet. Fast vi kände första barnet i ungefär denna vecka med, sen tog det dock ytterligare en månad innan man kände den hela tiden... Vi får väl se om det dröjer lika länge nu... :) Men visst är det mysigt!!!

• Polarlantis

Mammaemma: SKÖNT att allt var bra och att du nu får en byta BM till ngn vettig!

tack alla som delat sina tankar om ekonomin, nu känner jag mig inte så ensammen längre! Jag rpatade med FK och frågade hur det fungerade och hon sa att det räknas på sista halvåret vilket är skit för mig för under 2011 har jag jobbat massor men det mesta tog slut i juni, morr! Jag har timvick vid sidan av min fasta tjänst och det var bara att jobba på som en tok så skulle det räknas... Eg knäppt att man kan jobba som en halning ett halvår bara och få bra betalt..hmm.. Berätta gärna när ni fått kontakt med FK så man får vet mer, detta är en DJUNGEL!!!

EGO: Har inte kännt ngt mer av bebben förutom härom dagen då jag trodde mig känna ett fladder. Magen har dock expanderat kraftigt. Ska till BM idag, ensambesök. har ni också så, att ni ska komma själva en gång? Ska bli bra att prata av sig lite oro och så iaf...    

• Sweet life
    Polarlantis skrev 2011-12-21 08:09:57 följande:
    Mammaemma: SKÖNT att allt var bra och att du nu får en byta BM till ngn vettig!

tack alla som delat sina tankar om ekonomin, nu känner jag mig inte så ensammen längre! Jag rpatade med FK och frågade hur det fungerade och hon sa att det räknas på sista halvåret vilket är skit för mig för under 2011 har jag jobbat massor men det mesta tog slut i juni, morr! Jag har timvick vid sidan av min fasta tjänst och det var bara att jobba på som en tok så skulle det räknas... Eg knäppt att man kan jobba som en halning ett halvår bara och få bra betalt..hmm.. Berätta gärna när ni fått kontakt med FK så man får vet mer, detta är en DJUNGEL!!!

EGO: Har inte kännt ngt mer av bebben förutom härom dagen då jag trodde mig känna ett fladder. Magen har dock expanderat kraftigt. Ska till BM idag, ensambesök. har ni också så, att ni ska komma själva en gång? Ska bli bra att prata av sig lite oro och så iaf...    
    Jag har ju vart där ensam varje gång hittills.... Men anledningen till att man vill att kvinnan kommer själv är för att man ska kunna sälla frågan om våld som dem är skyldiga att ställa. Vilket jag tycker är BRA! För vilken misshandlad kvinna vågar under ett besök med sin man svara ärligt på frågan. Har du någon gång blivit slagen av din partner. Eller är du utsatt för våld i hemmet? Inte särskilt många tror jag...
  • Sweet life
    Polarlantis skrev 2011-12-21 08:20:49 följande:
    Jaha, är det därför?! Ja det är ju väldans bra att dom frågar!!!!!!!!!!!!!!
    Jag fick den frågan under inskrivningen den här gången och förra graviditeten hade jag en tid inbokad föra RUL ensam.. Dock blev det besöket aldrig av pga. missfallet...
  • lycka 4

Morrn på er! Julkänslan infinner sig sakta men säkert , så mysigt att vakna till en vit tomt :) julklapparna färdiga. Köpte ett angel sound till min man i julklapp . Antar att det kanske är lite tidigt än men längre fram kan det ju vara mysigt. Jag mår rätt ok. Illamåendet kommer ibland men jag funkar som människa igen iallafall annars har jag inte så mycke sympom förutom sammandragningar

• IdaElinLivia040611
    lycka 4 skrev 2011-12-21 08:29:58 följande:
    Morrn på er! Julkänslan infinner sig sakta men säkert , så mysigt att vakna till en vit tomt :) julklapparna färdiga. Köpte ett angel sound till min man i julklapp . Antar att det kanske är lite tidigt än men längre fram kan det ju vara mysigt. Jag mår rätt ok. Illamåendet kommer ibland men jag funkar som människa igen iallafall annars har jag inte så mycke sympom förutom sammandragningar
    Man kan höra redan från fullgången v 12:) så ni kan nog lyssna redan på julafton...vilken fin julklapp Glad
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523