• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Havsjungfrun
    RocketQueen skrev 2011-12-19 10:57:21 följande:
    Jag är i v.17 nu och undrar om inte det är bebisen jag känner. Jag kände det första gången förra veckan och idag och igår jag jag känt det flera gånger. Det liksom nästan ilar till långt ner i magen och känns nästan som en liten boll som rullar där inne. Eller nåt, helt omöjligt att förklara iaf haha! Men när man inte vet hur det ska kännas är det ju helt omöjligt att veta vad man känner.
    Är första dagen i v. 17 och längtar så efter att få känna bebisen. Är ju barn nr. 3 för min del så jag bör ju känna igen det. Kände de andra två i v. 17-18 så det börjar ju bli dags nu.   
  • Sweet life
    Nangijala skrev 2011-12-19 18:32:15 följande:
    Ingen som vet hur mycket försäkringskassan kollar upp? Kan de till exempel ringa min BM och sådär, det borde ju vara sekretess men jag vet inte.. De kollar väl inte upp mig här osv? Sjukt nervös för min SGI...
    Vad är du orolig för? att den ska nollas?
  • PIO

Pepita- den va sjukt dyr. 11400 kr!! Men vi har sparat i tre år till vagn ( lika länge som det tog att bli gravid) så då sa vi att nu köper vi den som vi verkligen vill ha :)

• Dancia
    Aikotakara skrev 2011-12-19 16:42:21 följande:
    Igår och idag har jag känt en massa konstigt i magen. Längst ner i magen ungefär på samma ställe .. det känns som muskelryckningar och pockar och pickar.. Vet inte vad det kan vara. Jag har ALDRIG känt sådär förut, så inte kan det vara tarmarna som lever om? Någon som känner samma? Kan det vara bebisen? Tarmarna? Muskelryckningar eller något annat?

Gått hela 14 veckor idag och jag mår väldigt bra måste jag säga. Lite trött i ryggslutet, men det kanske beror på annat? och lätt lätt illamående på morgonen som är så milt just nu så det inte känns som ett problem längre.
    Det låter som att det är bebisen du känner :)
  • Dancia

Jag börjar bli lite orolig för att mitt illamående kommer sitta i lika länge som med första barnet :(. Trodde för en vecka sen att det började släppa men nu har det börjat bli värre och värre igen. Är i v.14 och då var illamåendet väldigt milt när jag väntade andra barnet och sen försvann det helt. Nu känns det som att det kommer sitta kvar i många veckor till :(.

Men jag får glädjas över det lilla livet som växer i mig :). Livmodern har verkligen exploderat i storlek känns det som. Är i v.14 och jag kan känna livmoderkanten bara någon cm nedanför naveln redan.
    Undrar om det blir något CUB för mig denna gången. Har inte fått något svar från sjukhuset än och det här är sista veckan att kunna göra det om jag förstått det rätt.

• tvåtjejer

Hej tjejer!
    Så kul att ni skriver!
    Jag hinner inte mkt med en tre åring och en ett åring hemma:-/
    Härligt att läsa om Er som känner bebben!
    Själv har jag bara kännt h*n en gång sen tror jag det är tarmarna som spökar .
    Nu, när mina tokstållar är däckade och jag kan bara njuta av lugnet i ett par min hoppas jag att bebben vill röra sig..!
    Har kollat på Angelsound på nätet, ska klicka hem ett nu.
    RUL 16/1, inte långt kvar.
    Känns så overkligt att jag redan är i v16.

Sweet life: skönt att höra allt du är väl omhändertagen!
    Du kommer klara detta !

Vi kommer köpa en Donkey men vet inte om jag ska köpa från butik här i stan el från pramworld.
    Tänker på service vid reklamation och sånt.
    Någon med erfarenhet?

• RocketQueen
    tvåtjejer skrev 2011-12-19 21:40:59 följande:
    Hej tjejer!
    Så kul att ni skriver!
    Jag hinner inte mkt med en tre åring och en ett åring hemma:-/
    Härligt att läsa om Er som känner bebben!
    Själv har jag bara kännt h*n en gång sen tror jag det är tarmarna som spökar .
    Nu, när mina tokstållar är däckade och jag kan bara njuta av lugnet i ett par min hoppas jag att bebben vill röra sig..!
    Har kollat på Angelsound på nätet, ska klicka hem ett nu.
    RUL 16/1, inte långt kvar.
    Känns så overkligt att jag redan är i v16.

Sweet life: skönt att höra allt du är väl omhändertagen!
    Du kommer klara detta !

Vi kommer köpa en Donkey men vet inte om jag ska köpa från butik här i stan el från pramworld.
    Tänker på service vid reklamation och sånt.
    Någon med erfarenhet?
    Vi köpte vår Cam från pramworld. Sjukt nöjd än så länge. Nu har vi ju såklart inte behövt reklamera eller nåt ännu men det var så enormt mycket billigare och vagnen kom på en vecka och levererades till dörren. Och hela tiden fick vi mail om hur ordern låg till.
  • LillSnurr82

Hos oss lutar det nog åt en britax b-dual 4 med syskonsits + mjukluft då dottern bara kommer vara 1 1/2 år när liten kommer. Måste köpa ett baby skydd oxå så då kan vi köpa en britax så kan man ha den på vagnen med :)

• Dancia
    Elvis Mamma skrev 2011-12-19 23:26:28 följande:
    Idag kom äntligen min tid för RUL, 18/1 är de dags. Hoppas att tiden går fort!
    Vad roligt! Det är så skönt när man har ett datum att se fram emot :). Det skiljer bara 2 dagar på vårt BF-datum så jag hoppas att min UL-tid också dimper ner i brevlådan snart :D.