• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • IdaElinLivia040611

Har aldrig fått det där ensambesöket, och heller aldrig nån fråga om våld...konstigt.

Här rullar allt på, vilar mycket  och tar mina bricanyltabletter, dock blir jag helt speedad och darrig av dom, får passa på å städa lite försiktigt medans den effekten sitter i Tungan ute.
    Måste handla julklappar idag och på kvällen e det dags för julgranen. Börjar få lite julstämmning nu äntligen och när man börjar griljera skinka och laga massa julmat så blir det ännu mysigare.

Har fortfarande molvärk antagligen pga snittet så det e nog bara att inse att det kommer va så. Ska lämna in ett kissprov å se så det inte e uvi, men jag glömmer å kissa i röret varje morgon....måste göra det i morgon så dom hinner odla det. Det tar väl ett par dagar innan det e klart.

Ja sgi e ett riktigt pyssel och det e jobbigt om man inte tänkt på det innan om man inte har fast jobb.
    Det bästa e väl att ha en ordnad ekonomi innan man planerar barn, men ibland blir det ju som det blir. Och ibland kanske man inte vill vänta. Men då får man ju accepera en dålig mamma peng också. Man kan inte få allt Tungan ute 

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Pojke 120614
  • lycka 4

Kan man åhh så skoj !! Vet du vart man lättast hör hjärt ljuden nu? Mitt på magen ?

• IdaElinLivia040611
    lycka 4 skrev 2011-12-21 09:14:49 följande:
    Kan man åhh så skoj !! Vet du vart man lättast hör hjärt ljuden nu? Mitt på magen ?
    Jag hör på olika ställen varje gång. Ibland kan det ta ett tag så bli inte orolig. Och ibland hör man inte alls. Du kommer få in din egen puls jätte lätt men den e ju mycket långsammare. Jag tror jag hör så lätt dels för jag e smal och dels för att moderkakan ligger i bakvägg. Så testa runt lite mellan blygdben och naveln:) Lycka till!!!
  • ja88
    emma78 skrev 2011-12-20 18:53:26 följande:
    Tack snälla ni för erat stöd!
    Jag fick en tid till läkaren idag ,som barnmorskan snällt uttryckte det: vi fick in dig med ett skohorn!Ska jag var Tacksam oxå?
    Kom till världens gulligaste läkare tack och lov!
    Han gjorde undersökning direkt,och tack och lov så såg allt bra ut!!!tappen hade inte kortats av,och det var inget mf på gång!Jättesvårt att säga varför jag får sd.....fick välja lite själv hur jag ville göra,sjukskriven eller fortsätta jobba och få hjälp med bricanyltabletter.Jag valde att fortsätta jobba,funkar det inte så är det bara att ringa så fixar dom sjukskrivning!Mitt krav var bara att dom hela tiden skulle ha mig under uppsikt! Så nu känns allt MYCKET  bättre.Men jag kommer att ta kontakt med mvc för att byta barnmorska!Fick veta att det finns en på orten som är toppen!
    Som lite "plåster på såren" fick jag ju oxså se min bebbe idag!!LYCKA<3     
    Nu har jag inte läst tillbaka men har de tagit urinodling? För jag började känna av sammandragningar förra helgen alltså vecka 13 och jag hade GBS i urinen, det var inte helt oväntat då jag hade problem med det förra grav också. Rynkar på näsan UVI under graviditet ska man ju alltid behandla men just GBS är extra viktigt att hålla koll på.

Klart du ska byta om du inte trivs med din BM, jag sa till denna grav att jag inte ville ha samma som förra gången, hon var otroligt vimsig och jag tycker inte man ska behöva rätta sin BM i diverse faktauppgifter. Nu tycker jag "den gamla" tittar lite surt på mig när jag är där (liten ort med endast ett MVC där det jobbar 3 st BM) men vafan, man har väl rätt att känna sig trygg och omhändertagen under graviditeten.
  • Dancia

Jag har heller aldrig fått en fråga om våld. Tycker att de borde införa det överallt för det är bra att de frågar.

Lycka4: vilken härlig julklapp :). Jag har hjärtljuden med min angelsound sen 10+0. Är ett tag sen jag lyssnade så jag tänkte lyssna sen och då kan jag berätta var jag hittade hjärtljudet :). Innan har jag hittat det precis ovanför blygdbenet, väldigt långt ner mao. Det mysiga med as är också att man kan höra bebisen sparka och tumla runt där inne :). Sist fick min lilla hoppsan in en rejäl spark rakt mot dopplern :).

• ja88

Och ja förresten, fick fråga om våld en gång förra graviditeten under ett besök jag var där själv...

• LillSnurr82

Har heller aldrig fått frågan om våld även fast jag gick flera gånger själv när jag vänta dottern.

• lycka 4
    Dancia skrev 2011-12-21 10:15:34 följande:
    Jag har heller aldrig fått en fråga om våld. Tycker att de borde införa det överallt för det är bra att de frågar.

Lycka4: vilken härlig julklapp :). Jag har hjärtljuden med min angelsound sen 10+0. Är ett tag sen jag lyssnade så jag tänkte lyssna sen och då kan jag berätta var jag hittade hjärtljudet :). Innan har jag hittat det precis ovanför blygdbenet, väldigt långt ner mao. Det mysiga med as är också att man kan höra bebisen sparka och tumla runt där inne :). Sist fick min lilla hoppsan in en rejäl spark rakt mot dopplern :).
    Ja jag provade lite igår innan jag slog in den =) Men jag fick bara in mitt eget hjärtljud . Har aslltid varit lite anti mot sånt men nu när jag väntar barn med min nya man så är allt sååå annurlunda, han tycker verkligen att det är ett mirakel och tycker att det är sååå underbart att vi ska ha barn det har liksom aldrig kännst så här så nu känns det som om det bara är en ur mysig sak.

Tänkte på det som du IdaElin skrev tidigare ang sexet med din man så är det här me , kände igen mig i det du skrev om att du grät första gången ni hade sex =) Det är sååå jävla magiskt att hitta mannen i sitt liv
  • IdaElinLivia040611
    lycka 4 skrev 2011-12-21 11:17:08 följande:
    Ja jag provade lite igår innan jag slog in den =) Men jag fick bara in mitt eget hjärtljud . Har aslltid varit lite anti mot sånt men nu när jag väntar barn med min nya man så är allt sååå annurlunda, han tycker verkligen att det är ett mirakel och tycker att det är sååå underbart att vi ska ha barn det har liksom aldrig kännst så här så nu känns det som om det bara är en ur mysig sak.

Tänkte på det som du IdaElin skrev tidigare ang sexet med din man så är det här me , kände igen mig i det du skrev om att du grät första gången ni hade sex =) Det är sååå jävla magiskt att hitta mannen i sitt liv
    eller hur.......bästa känslan. Tråkigt bara för nu har vi fått sex förbud fram till Bf...satan va jobbigt!!!!! Tungan ute