• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • lycka 4

Tjejer om jag köper gravad lax å fryser ner den å sen tar fram den då är det fritt fram va? Kallrökt lax hur är det med det?

• Sweet life
    lycka 4 skrev 2011-12-21 15:22:35 följande:
    Tjejer om jag köper gravad lax å fryser ner den å sen tar fram den då är det fritt fram va? Kallrökt lax hur är det med det?
    Nej, listeria går inte att frysa bort och det är det som kan skapas i vacumförpackningar....  Jag köper det om utgångsdatumet är låååååååångt fram eller om det står ett förpackningsdatum på paketet...
  • lycka 4

Jo listeria bakterier går att frysa bort den dör i frysen

• lycka 4

Ha ha shit dom har skrivit fel i två recept här! Det står att man kan frysa lax i ca tre dagar å att listeria bakterien då dör tack då vet jag att det är fel :)

• Sweet life
    lycka 4 skrev 2011-12-21 15:59:21 följande:
    Ha ha shit dom har skrivit fel i två recept här! Det står att man kan frysa lax i ca tre dagar å att listeria bakterien då dör tack då vet jag att det är fel :)
    OJ!!!

Laxen ska frysas för att den kan innehålla andra parasiter som kan ge magsjukor och dem vill man inte ha oavsett om man är gravid eller inte, men dem är inte fosterskadande... Det är därför man alltid ska frysa lax innan man gravar, saltar, röker eller om den ska serveras rå...
  • lycka 4

Ja dom hade skrivit att man kunde frysa den gravade laxen för att vara på den säkra sidan. Men lite lax vågar jag nog kanske unna mig ändå !!