Inlägg från: gammelmamma |Visa alla inlägg
  • gammelmamma

Juni-barn

Havsjungfrun skrev 2012-04-01 20:52:22 följande:
    De ska finnas kvar, såg anslag hos bm i fredags. Kolla hemsidan för tider. Lättare när man kan fråga direkt.

här har de tagit bort infodagarna från f-kassan.
  • gammelmamma

sweet life: vilken fruktansvärd tanke från barnets mamma. Om det inte löser sig och om ni kan tänka er så kan ni ju försöka prata med läkare och bm om en planerad igångsättning så att ni slipper lämna bort barnet tíll någon okänd. 

• gammelmamma

Jag kissar hela nätterna plus att jag är dyngsur när jag vaknar. Blir galen snart. I natt har jag nog inte sovit mer är två timmar sammanlagt:( På dagarna är det inte lika farligt. Är så SJUKT trött. Har sovit så här dåligt jättelänge nu, värken tar död på mig och när jag vaknar av den måste jag ju upp på toa. Känner mig skitlåg i dag

• gammelmamma
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-04-03 11:21:42 följande:
    Jag fick ligga i ett eget rum efter att jag blivit sydd i över en timme på operation. Som tur var hade jag mannen med mig som gjorde nästan allt åt mig då jag inte kunde gå på flera timmar pga bedövningen jag fått. Bm kom nästan bara när man larmade och erbjöd aldrig att hämta mat eller någonting sånt. Varje gång jag larmade verkade de besvärade. Sen när jag kunde gå igen så såg jag ju att alla andra mammor blev serverad mat på sina rum och de fick hjälp med ditten och datten. Ja, det var ingen bra upplevelse. Var då "bara" 24 år och fick mitt första barn och fick dessutom en sfinkterruptur i grad 3-4 och det kändes som att jag inte fick nån stöttning alls.

Denna gången är jag ju betydligt säkrare i mig själv och vet lite mer vad man kan kräva. Och så fort jag får för läkarna ska jag åka hem, men man blir väl kvar några dagar när man gjort snitt.
    usch vilken hemsk känsla som förstagångsmamma, ja som nybliven över huvud taget:( Måste man vara kvar när man blir snittad? Det är min stora skräck. Jag vill hem direkt men måste ju göra snitt den här gången
  • gammelmamma
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-04-03 12:23:55 följande:
    Ja, minst två dagar tror jag man behöver stanna så de ser att allt gått bra. Sist var jag tvungen att stanna i tre dagar när jag "bara" blev sydd på operation...
    usch vad jobbigt, det blir till att förbereda sig då:( Jag har tusen frågor om snitt känner jag. Hoppas jag får ett samtal om detta med bm på torsdag. Jag vill inte vänta ända till maj
  • gammelmamma

Jag har inte heller vägt mig sen inskrivningen. När jag frågade med senaste barnet sa hon att de väger på slutet också, för att ha koll om det skulle bli nödvändigt med sövning eller liknande.

Någon som vet hur det har gått för dem som fick tvillingar? Tänker ofta på dom 

• gammelmamma
    AAEV skrev 2012-04-03 20:38:40 följande:
    Vet inte om nån annan hunnit svara men det går bra för Agnes och flickorna. Lite ups and Downs men så är det väl ofta med för
    tidigt födda   
  • gammelmamma
    Aikotakara skrev 2012-04-03 20:55:58 följande:
    Stjärnfrukt: Bra lista!

Idag var jag och min man till kommunhuset och blev vigda ;) Det känns så udda och "vuxet" att använda ordet "min man" osv. Känns riktigt bra nu då ett giftermål "fixar" så mycket av det som inte sambolagen gör + att vi säkrar för den kommande bebisen. Känns skönt!

Jag och min man har idag byggt ihop byrån som ska in i barnrummet, så nu är den urtorkad och jag håller på att tvätta alla bebistyger och kläder :3 Det är riktigt roligt att sätta igång~

grattis till er! Håller med dig om att stjärnfrukt hade en bra lista. Tur att det finns folk som tänker, jag har inte ens funderat ännu, vet inte vad det är med mig, jag orkar inget
  • gammelmamma

Ja det verkar skilja väldigt från mödravård till mödravård. I morgon är det dags för mig att gå till bm. Först ska jag till läkaren med min dotter som ramlade för några veckor sedan. Hon fick ett jack i pannan som inte har velat läka riktigt.

I dag vaknade jag vid 5 och var jätteyr och hade ont i huvudet. Mannen fick köra dottern till dagis då jag inte kunde vara upprätt utan att känna att jag skulle svimma. Det hjälpte inte hur jag än låg, satt eller stog---- någon som känner igen det?  Jag somnade om och mitt vänstra ben domnade nästan helt. Det domnar i och för sig i vanliga fall ocskså ibland men det var jätteobehagligt. Hur som helst, jag sov en stund och sen blev det bättre. Kanske ska ta upp det i morgon hos bm?? 

Svar på tråden Juni-barn