Inlägg från: gammelmamma |Visa alla inlägg
  • gammelmamma

Juni-barn

Baby1112 skrev 2012-04-04 23:37:44 följande:
    Gammelmamma: blir också ofta yr. Sist jag var och handlade fick jag ha choklad och vatten-picknick mitt bland frukten för att ens kunna ställa mig upp och handla klart... Enligt min BM fanns det inte så mycket att göra åt yrsel förutom att dricka mycket och ta det lugnt!

Min yrsel kommer även när jag sitter och ligger ner. BM trodde det berodde på min sömnbrist. Det var visst likadant förra gången vid den här tiden. Det hjälper inte att varken äta eller dricka:( Tur att det "bara" är 7-8veckor kvar:)
  • gammelmamma

Har varit en sväng på förlossningen i dag för att kolla så det inte är vattnet som sipprar. En framfallsoperation är troligtvis att vänta efter förlossnigen. Nu är det bara 6 veckor kvar till samtalet om snitt sen är det inte länge kvar. Längtar längtar
    Vår boxer strulade när jag skulle spela in född 2010, någon som vet om det går i repris? Skulle så himla gärna vilja se den. Vilken dag var det på?
    Glad Påsk önskar jag er alla  

• gammelmamma
    Emma Stark skrev 2012-04-07 18:09:12 följande:
    Född 2010 finns ju på svt play för er som missat det :D

Tack då ska jag kolla på det. Såg att det gick i repris dagen efter så förra veckans avsnitt är nog bara play som gäller.
  • gammelmamma
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-04-08 13:48:30 följande:
    Efter mycket grubblande, ältande, sömnlösa nätter och diskuterande har jag kommit fram till vilken förlossning som känns bäst innerst inne. Tog beslutet imorse och det känns fortfarande bra så det är nog det rätt beslutet för mig. Så trots allt blir det en vaginal förlossning för mig, men ska skriva en lång eller i alla fall innehållsrik förlossningsplan.

Skönt att beslutet är taget:)
  • gammelmamma
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-04-08 20:15:04 följande:
    Någon mer som fått/har hemorrojder?
    Verkar som att jag fått det nu...inget skoj. Dessutom har jag inte skött magen på typ 5 dagar. Får väl åka till apoteket imorrn och köpa lactulos eller nåt, hatar min mage!

jag har klarat mig den här graviditeten men hade det förra gången, inget vidare
  • gammelmamma
    MissFörstånd skrev 2012-04-08 19:39:24 följande:
    Igår sydde jag ett babynest, finns bild i bildtråden, och tänkte att jag skulle sy en amningskudde MEN jag loggade in på ellos och såg att jag hade 50% på valfri vara så det blev en amningskudde för 199,50. Perfekt! Min rygg klarar inte riktigt att sy och sambon frågade: är det värt att få ont i ryggen eller betala 200 Jag betalade

under vilken kategori hittar du amningskudde?
  • gammelmamma

Jag har använt sovpåse till alla mina barn och tycker det är jättesmidig. Alltså en såndär tunn som man drar åt en snodd nertill. Barnen är födda mars, maj, maj och juli.
    Tack för tipset om amningskudden på Ellos, de hade ganska mycket mammakläder med, tyckte jag. Eftersom jag ska göra snitt så känner jag att det nog kan vara skönt att ha lite mammakläder även efter. Plus att jag inte är känd för att gå ner snabbt i vikt;) 

• gammelmamma

Jag har tagit lavemang mina tre första förlossningar, med fjärde glömdes det bort. De tre första fick man det per automatik nu har man slutat med det. JAg frågade bm sist då sa hon att anledningen till att de slutat med det är att det är nyttigt för barnet att få lite bajs på sig

• gammelmamma
    conda skrev 2012-04-10 10:18:54 följande:

Här är en till som ska föda i Jönköping. Kommer ha med mig två par neutrala byxor och bodysar i både rosa och blått =), fördelen när man har tre barn av olika kön sedan tidigare, man har kläder i överflöd... Förra gången åkte jag hem efter 10 timmar men denna gången måste jag nog stanna då. Dels pga av diabetesen men också dels för att få igång amningen ordentligt. Har ammat två barn mycket men yngste sonen fick fel sugteknik och det var med många tårar jag fick lägga av att amma efter två månader. Kommer inte ha med napp då jag är orolig för att det ska påverka sugtekniken igen (hade napp med mig förra gången).

Ensortsmamma: Mitt första barn dog i magen v. 41, när jag väntade barn två gjorde jag inte mycket annat än planerade begravningen. Jag vågade vare sig hoppas eller tro på att det skulle kunna gå bra. Tror nu så här i efterhand att det var ett sätt att försöka skydda mig själv och mitt psyke om det skulle gå snett igen. Förstår mycket väl hur du känner, oron och sorgen kommer att finnas där vare sig du vill eller inte. Sen tror jag faktiskt att om min son hade dött så hade det blivit ännu jobbigare för att jag inte hade haft några positiva minnen av graviditeten. När det gäller Lina så minns jag graviditeten som den bästa jag har haft och dygnet vi hade efter förlossningen var den mest minnesvärda dagen i mitt liv...

Man pratade förr om ett sorgeår, det pratas inte så mycket om det längre tyvärr. Men det är som allra jobbigast att genomleva det där första året, alla dagar, stora som små som ska tas igenom. När man väl gått igenom alla dagar en gång så blir det lite lättare andra gången. Nu, 13 år senare, så minns jag fortfarande doften av Lina när jag sluter ögonen. Jag kommer aldrig glömma henne vilket känns skönt då det var det jag var mest orolig för när jag förlorade henne. Skillnaden nu är att sorgen inte gör ont längre, vissa dagar är lite tuffare, årsdagen, namnsdagen och systersonens födelsedag men det är hanterbart nu för tiden... Alla kramar till dig!

Här sitter jag med tårarna rinnande, jag lider så med er som har behövt vara med om den värsta mardrömmen man kan tänka sig. Ni är så starka, tur att ni har varandra som kan förstå vad den andre har gått igenom. Kramar till er
Svar på tråden Juni-barn