• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Tesssi
    PIO skrev 2012-01-01 16:01:16 följande:
    Zenoble- funderar oxå mycket på det där med svartsjuka. Vår son är 5 år o ja är livrädd att han ska känna sej bortglömd när nr 2 kommer. Han har ju varit själv så länge. Usch hur ska det bli. Självklart vill vi ge honom de här syskonet men den första tiden kommer nog bli lite konstig för honom.

Min syster som har två barn fick sin dotter när sonen var 6 år. Han tyckte bara att det var roligt med ett syskon. Han hade bilden från UL uppsatt vid sängen.
    Han var så stolt när lillasyster kom och det har inte varit några stora problem med svartsjuka, vad jag vet.

Han leker med henne och fixar och donar för henne och har alltid varit sån, men han har alltid fått vara med när min syster har haft hand om dottor s a s.

Jag håller tummarna för att du slipper en svartsjuk son.
  • RocketQueen

Huu idag är det dags för mig att åka hem igen. Har varit borta i två veckor i och med att pappa gick bort, nu blir det hem och jobba i lite mer än en vecka innan jag åker ner till västkusten igen för begravningen. Har verkligen ingen lust att ta tag i verkligheten igen... För att inte tala om hur osugen jag är på en femtimmars tågresa! Tur man har fl så man har nåt att göra

• Nangijala

Var och tittade på vagn här om dagen men ingen har allt det jag vill ha! Liggdelen till bebis var små så där kan den bara ligga tills den är ca 5 månader sen så var det bara framåtvända sittdelar och det vill jag ju inte ha :( Har en EL nito city som vi älskade och hade tänkt använda till nr 2 men nu är ju lillan drygt 2 när bebis kommer så hon behöver ju säkert också åka vagn! Har sett att det finns syskonsits man kan bygga på, någon som testat detta??

• lycka 4

Hej tjejer !!
    Tillbaka till vardagen igen ! Har haft riktigt slappa dagar , alla barnen har varit borta en vecka så bara jag å mannen hemma . Vi har verkligen tagit det lungt och spenderat många timmar i sängen med film å slapp =)
    Känner att jag börjar gå in i en bra period även om jag sover helt uruselt på nätterna . Blir också stoppat mätt på ingen ting . Går in i v 15  i veckan och nu känns det faktiskt som om det går undan även om det känns som en evighet till sommaren .

• OHs mamma

Foglossningen har blivit värre, gör ont så fort jag rör mig eller sitter stilla för länge. Klarar inte ens av att gå i mataffären längre Sen får jag sammandragningar titt som tätt utan att jag ens anstränger mig. Har fått en läkartid på torsdag och jag hoppas innerligt att det leder till en sjukskrivning i någon form!

• PIO

Åå va roligt att ni pratar vagnar :) vi har beställt en iCandy peach. Har prov kört o klämt o kännt på den i affären. Den är otroligt lätt att köra och blir liten när man fäller ihop den. Sen kunde man köpa med babyskydd som man kunde fästa direkt på chassit o de kommer vi behöva då de e mycket konkande med vår son som är handikappad. Då är de bra att bara kunna fästa babyskyddet utan krångel :) längtar ihjäl mej tills de ringer o säger att vagnen kommit :)
    En vecka kvar till RUL idag. Åååå dagarna går så sakta vill ha den 9 idag :) känner bebisen flera ggr om dagen nu, känns lite underligt o tänk hur det kommer kännas sen när den blir större :)

• Pepita

God fortsättnin på er alla! Lillalyckan: beklagar verkligen! Jobbigt dig å dina nära.

Nät det gäller barnvagn blir jag inte klok... Finns ju sååå mycket olika. Någon som har erfarenhet av vagnar som inte är så dyra? Har de hållt bra?

Idag är det dags för RUL känns nervöst. Hoppas allt går bra! Håll tummarna för mig nu tjejer!

• Pepita

Ser att jag missat en del ord hihi... Men ni förstår nog vad det ska stå iaf.

• Sweet life

Nu har jag vart på barnens hus och klämt och provkört barnvagnar och har bestämt mig för en Brio Happy duo... luftdäck och teleskopchassi. Det är ju superintressant med tanke på att jag när jag gick in var helt hundra på att jag ville ha en UJ eller Teutonia med tre eller fyra hjul vara två svängbara....

Var även in på Polarn och Pyret i Täby centrum när jag hade ett ärende på banken.. Köpte mig en brun boddy och brunvit randiga byxor i stl 56... sparade 200kr på dem då det var 50% rea!

• LillSnurr82

Vill tipsa om www.kopbarnvagn.se super snabba leveranser och billiga märkes vagnar. Beställt alla vagnar till dottern därifrån (3 st) nöjd med alla tre. Vagnarna har kommit efter bara 2 dagar..:)