• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • MissFörstånd

Vi har en EL sport classic och har varit jättenöjda. Vi har den kvar och är i valet och kvalet om vi ska sälja eller inte för det enda jag ångrar är att vi inte köpte med snurrhjul fram. Det fanns det på Tako som ni skriver om här uppe. Men jag skulle inte köpa ett babyskydd utan bas. Basen är det bästa påhittet, behöver aldrig fixa med bältet, bara att klicka i stolen i basen.

• conda

Tack för alla tips, innan har jag kört med Emmaljunga och vanliga däck vilket jag varit supernöjd med. Blir vanliga däck denna gång också och om jag köper på Blocket vill jag ha en Emmaljunga duo då jag har tidigare erfarenhet av den och vet vad jag ska titta på. Kommer inte köpa vagn innan v. 24-25 så jag har gott om tid på mig att leta... =)

Förresten, nu är det offentligt att jag är gravid så jag kan ju presentera mig: Anna, 34 år, bor på en hästgård utanför Jönköping. Läser nu i vår sista terminen på lärarhögskolan i Jkpg. Tanken är att jag ska bli gym. lärare i fysik och matematik och även högstadiebehörig i biologi då jag läser det på distans i Karlstad i år. Hoppas verkligen att jag hinner ta min examen då jag är beräknad till 10 juni... =)

Välkomna alla nya, härligt att det tillkommer fler!

• Pinkflower880

Det finns sjukt många bra och fina vagnar. Har helt fastnat för EL nitro city nu. Men behöver ju en syskonvagn egentligen. Men skulle även behöva en vanlig vagn då dottern inte sitter bra i den vi har nu. Måste nog åka och klämma på vagnar imon... :)

• sophieand

Åh, va roligt med vagnar. Jag har helt snöat in på joolz. Tycker dom verkar fungera super bra. Som en bugga fast större å stadigare..

• RocketQueen

Vi har ju redan köpt vagn Jag var så insnöad på en Bugaboo Cameleon att det liksom knappt gick att diskutera med mig. Så när vi hittade ett bra erbjudande slog vi till. Vi visste att det skulle bli svårt att hitta ens en begagnad till ett så bra pris så jag fick precis den vagnen jag ville ha

• gizmolarson

Till er som ska ha syskonvagn kan jag rekomendera babytravels.. Den hadde vi till våra första å älskade den.. Snurrhjul ånstora däck, tar liten plats när man fäller ihop p är lätt att köra

• IdaElinLivia040611

Hej alla fina mammor, oj va jag fick läsa. Har inte varit inne på nästan en vecka då vi varit i Linköping hos mannens syster med familj men nu e vi tillbaka.
    Magen mår toppen och det gör jag med.
    Läste att en del har fått foglossning redan, fy det hade jag med mina första fast mot slutet och det var verkligen hemskt. Och det e skit svårt att få folk runt en att fatta hur ont det gör. Hatade att vända mig i sängen på natten då man vaknade varje gång. Kändes som knivhugg lite överallt där nere.

På onsdag skall jag på VUL igen för kontroll av tappen och den 17 jan e det dags för RUL Hjärta . Är i vecka 17 nu och har inte känt några rörelser alls på ett bra tag. Men hjärtat tickar på så fint så jag e inte alls orolig. Han ligger superlångt ner foortfarande och e ju faktiskt ytte pytte lite fortfarande.

Välkommen Anna Lisa, kul med någon mer som skriver också Glad .

Vagn djungeln e svårare än någonsin och man måste nog tänka igenom vad man har för behov och sen fråga personalen ordentligt i affären. Som någon skrev tidigare e det ju olika om man har bil eller ska åka mycket buss. Och ska man dra vagn i stan eller i skogen. Men känna och klämma e det bästa och prova att fälla ihop å så. Hade jag inte behövt en syskonvagn hade jag haft Bugaboo Camelion...bästa vagnen alla kategorier, men inte billig. Ska sälja min helt nya....snyft:(

Oj långt inlägg.....Förvånad men det var ju så länge sen.

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Pojke 120614
  • Tesssi

Vi bor i stan, 3tr utan hiss. Så vi kommer inte använda vagnen så mycket i skogen eller på grusvägar. Vi har också sån tur att vårt city har uppvärmda gator, så det blir inte så mycket snö heller hoppas jag.

Jag var först inne på Brio Go eller EL Nitro City, men nu funderar vi på att köpa en Begangnad Bugaboo Cameleon eftersom den verkar vara mindre ihopfälld. Vi vill nämligen ha kvar vår Audi A3 SB. Antar att det bara är att åka till någon babybutik och prova att lasta några olika vagnar i bilen...

• zenoble
    Pinkflower880 skrev 2012-01-01 22:00:39 följande:
    Det finns sjukt många bra och fina vagnar. Har helt fastnat för EL nitro city nu. Men behöver ju en syskonvagn egentligen. Men skulle även behöva en vanlig vagn då dottern inte sitter bra i den vi har nu. Måste nog åka och klämma på vagnar imon... :)
    hade den till sonen och det blir en sån nu igen till bebis, super nöjd! måste bara rekommenderas :) Har bara inte bestämt om jag ska ha liggdel eller bara quadrolift till. svårt..
  • zenoble
    PIO skrev 2012-01-01 16:01:16 följande:
    Zenoble- funderar oxå mycket på det där med svartsjuka. Vår son är 5 år o ja är livrädd att han ska känna sej bortglömd när nr 2 kommer. Han har ju varit själv så länge. Usch hur ska det bli. Självklart vill vi ge honom de här syskonet men den första tiden kommer nog bli lite konstig för honom.
    Ja det förstår jag om du är orolig för då han är lite äldre. Kanske inte kommer vara perfekt från början men det får väl ta den tid det tar, även om det svider i mammahjärtat. För det gör det redan nu tycker jag..

Dancia- blir runt 18 månader mellan dem så ganska lika, kan ju hoppas att det går lika bra som det gick för dig! :)