• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Polarlantis
    LillaGrynet skrev 2012-01-11 07:52:04 följande:
    Polarlantis: Jag ska göra UL nästa vecka på barnmorskemottagningen södra torget.. Vet att en bekant till mig gjorde sitt där och hon fick veta könet.. Men hon kände barnmorskan som gjorde det på henne lite grann Jag hoppas jag får veta könet.. När ska du göra ditt UL och vart? Gjorde mitt UL med min son uppe på sjukhuset och då berätta dem inte könet men det var 2007
    Va? Ska du göra RUL på BM-mottagningen??!! Jag fick i uppgift att själv boka RUL på sjukhuset för att det var dom som gjorde sådant...blir så förvirrad på det där stället, inget är lika från gång till gång! När jag var gravid förra gången så skulle BM boka in mig till RUL (blev missfall dock). Skumt! Jag ska till jsukhuset den 23:e, är i v 20 då... Får hoppas dom är sammarbetsvilliga mot oss, hihi! Glad Vilken vecka är du i nu?
  • LillaGrynet

Polarlantis: Vart går du hos BM? Jag är i v. 19(18+2). Hoppas dem är samarbetsvilliga på sjukhuset Min BM boka in mitt RUL.. Men hade dem inte haft tid där så hade jag fått boka på sjukhuset själv...

• Nilee
    MissFörstånd skrev 2012-01-11 08:09:00 följande:
    RUL 8.30. Sitter på sjukhuset nu och väntar med spänning
    åh lycka till :)
  • Polarlantis
    LillaGrynet skrev 2012-01-11 08:09:40 följande:
    Polarlantis: Vart går du hos BM? Jag är i v. 19(18+2). Hoppas dem är samarbetsvilliga på sjukhuset Min BM boka in mitt RUL.. Men hade dem inte haft tid där så hade jag fått boka på sjukhuset själv...

På Bryggaregatan, det är ju den enda BM-mottagningen som finns...jag blir mer och mer förvirrad Oskyldig. Det var inte ens snack om att få boka hos dom utan det var bara sjukhuset att välja på...skumt återigen! Massor med lycka till nästa vecka för dig! Hoppas du får veta!

MissFörstånd skrev 2012-01-11 08:09:00 följande:
    RUL 8.30. Sitter på sjukhuset nu och väntar med spänning

Spännande! Håller tummen!

• ja88
    PIO skrev 2012-01-10 23:20:08 följande:
    En liten fråga :) ni som har sammandragningar har ni ofta de?? Ja får på kvällarna o någon gång på dagen. Tycker de e så himla obehagligt o blir lite rädd. Ibland så blir magen alldeles sne o hård på en sida, någon mer som upplevt det?? Usch varför ska man behöva va så orolig hela tiden!!
    Det är lite olika, får lättast sammandragningar när jag är kissnödig eller när jag gör något ansträngande. Då kan det vara ganska ofta.... igår vad jag ute och drog sonen i pulka i skogen i någon timme och då hade jag ett gäng (gör aldrig ont dock), är lite orolig att det är GBS:en som är tillbaka, ska lämna in en ny urinodling imorgon tänkte jag, är 3 veckor sedan penicillinkuren så det är dags för kontrollodling. Synd att det alltid ska vara något att bekymra sig för.
  • LillaGrynet

Polarlantis: Får man fråga vem du går hos!? Vilken BM? Måste säga att det är väldigt rörigt på BM-mottagningen.. Har blivit inbokad på tider för att ta prover bla o då när jag kommit så har det inte funnits något inbokat o allt hat varit allmänt rörigt denna gången mot förra gången jag var gravid 2007. Skulle inte förvåna mig om jag kommer dit nästa v o inte är inbokad på UL... Blir så trött! Jag går hos Karin förresten och ska på RUL till någon som heter Åsa.

• IdaElinLivia040611

Igår när min minst satt på min mage så kände jag två små mini buffar långt ner, som att hon satt sig på honom Hjärta, längtar också till RUL även om jag redan kikat på bebis noggrant 2 ggr. Men nu e han ju större. Ska bli intressant och se hur livlig han är, eller om det e en lugn bebis och därför jag inte känner så mycket. Hoppas bara på att allt fortfarande ser bra ut.

PIO: Jag har inga sammandragningar överhuvudtaget än så länge vilket är skönt. Det enda jag kan känna är som en molande värk om jag håller igång för länge. Men sätter jag mig då så går det över.
    Men visa kan säkert ha sammandragningar redan från nu och ha det ganska regelbundet.
    Fattar inte att nästan halva tiden är gjord. Går in i vecka 19 på fredag och jag ska sättas igång tidigare pga väldigt snabba förlossningar.
    Längtar bara tills den härliga våren kommer och man kan sitta ute i det fina vädret och bara njuta av bebis magen.

Måste verkligen ta och beställa vagnen nu, det är ca 10 v leverans tid och eftersom min senaste valde att titta ut för tidigt (15v) så börjar det bli dags nu.

Ska nog klicka hem lite söta pojksaker idag, har ju massa kläder efter Livia men det e ju kul att han någonting riktigt pojkaktigt. Såg ett jätte fint lakan set från Färg och Form som jag verkligen vill ha.

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Pojke 120614
  • lycka 4

Busbus !!! Jätte tråkigt verkligen men kanske ändå det bästa ? Det måste ha varit ortoligt påfrestande för dig att gå omkring att inte veta ?
    Stor kram till dig