• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • OHs mamma

Min bebis sparkar/petar absolut mest längst ner i magen eller hur jag ska beskriva det, i byxlinningen typ

• Uddabus

Ja lider hör viabsolut... Men tar han inte ansvar för vad han gjort, gör o säger är det inte mycket jag kan göra

• Pinkflower880

Busbus: Lider med dig. Hoppas det löser sig på ett bra sätt.

Va på RUL idag och fick se bebisen. Till 90% så är det en liten kille. Men han ville inte riktigt visa upp sig, men det var något som stack ut mellan benen när man såg honom underifrån. :)

Allt annat var också bra, moderkakan i framvägg.
    Förstod dock inte vad det gör för skillnad??? Mer än att man kan känna bebisen senare och så. Men rent medicinskt? Nån som vet?

Nu ska här planeras bröllop! Skrattande (hoppas jag, om kyrkan och prästen var "lediga" ihop) Tungan ute

Sådär ja
  • Dancia
    Pinkflower880 skrev 2012-01-11 12:03:46 följande:

Busbus: Lider med dig. Hoppas det löser sig på ett bra sätt.

Va på RUL idag och fick se bebisen. Till 90% så är det en liten kille. Men han ville inte riktigt visa upp sig, men det var något som stack ut mellan benen när man såg honom underifrån. :)

Allt annat var också bra, moderkakan i framvägg.
    Förstod dock inte vad det gör för skillnad??? Mer än att man kan känna bebisen senare och så. Men rent medicinskt? Nån som vet?

Nu ska här planeras bröllop! Skrattande (hoppas jag, om kyrkan och prästen var "lediga" ihop) Tungan ute

Vad roligt :), grattis :)
    Medicinskt gör det ingen skillnad var moderkakan sitter så länge den inte sitter lågt och blockerar livmodertappen helt eller delvis. Den enda skillnaden när moderkakan är i framvägg istället för i bakvägg är som du säger att det kan ta lite längre tid innan man känner bebisen och att den inte känns lika tydligt där moderkakan dämpar sparkarna :)
  • MissFörstånd

Hemkommen efter ett lyckat RUL . En frisk liten krabat som växer inne i magen. Är ungefär 18-19 cm lång. Blev flyttad från 3/6 till 9/6. Som ni ser här nedanför så verkar den komma i början av Juni iaf . Så nu är jag återigen i v.18+3 . Dottern föddes dock i v.37, 18 dagar för tidigt så datumen är ju vääääldigt preliminära :-P

Bf enl bm: 3/6
    Bf enl mig: 6/6
    Bf enl rul: 9/6     

ღ ♥Joline 2007♥ ღ
  • nenne87
    LillSnurr82 skrev 2012-01-11 08:41:17 följande:
    Busbus, beklagar hoppas det är det bästa för er alla tre ändå! Kram

Jag har inte mitt Rul förrens 25/1 är då i v 20(19+3) vill att tiden ska gå fort tills dess.
    Vi har rul samma dag och är då lika långt gångna. Vilket datum är du beräknbad till? vi är beräknade till den 14 juni efter det senaste vul.
  • Elvis Mamma

Grattis alla som varit på RUL å fått sett sina små Idag är de prick en vecka kvar till mitt, äntligen börjar de närma sig.

Fick en rätt trist kommentar av en mamma här om dagen som nyss fått en liten, hon tyckte så synd om mig som har 5 månader kvar att vara gravid å 5 långa månader tills jag får se min lilla..
    Jag svarade att jag faktiskt är glad att de är hela 5 månader kvar då vi inte än har köpt en endaste grej eller börjart planera något, vi ska dessutom flytta till en annan stad först å jag måste hinna ta körkort så nej inte ens om jag fick välja skulle jag vilja föda snart, vill dessutom försöka njuta av graviditeten då det var 6 år sedan jag var gravid sist å jag är osäker på om jag vill ha fler än två

Pojke född 060409. BF tvåan Juni 2012
  • LillSnurr82

Jag är beräknad till 17/6 enligt ul, 20/6 enligt bm och 18/6 enligt mig, får se vad rul säger.

• gammelmamma

Varit på RUL idag, jag var SÅ nervös, men allt såg bara bra ut. När vi kom dit så jag inga skyltar om att de inte talatade om könet, (vilket det fanns sist), så jag trodde det skulle gå bra att få reda på det och lyckades övertyga mannen om att vi skulle ta reda på det. Men tyvärr berättade de inget. Får se hur vi gör, jag tror inte vi åker till Göteborg för att ta reda på det. Jag har ju så svårt att sitta nån längre stund. Huvudsaken var ändå att allt såg bra ut och at det bara var en;)

• IdaElinLivia040611

Nu ska det bakas kladdkaka och matbröd, förra grav hade jag inget som helst sötsug men den här gången e det som förgjort. Inte bra för figuren direkt men jag försöker begränsa mig liiite i alla fall. Bara upp 3 kg hittills så än så länge verkar det inte fastna så himla mycket Tungan ute

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Pojke 120614