• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Dancia

Grattis till er som varit på RUL idag och sett att era små bebisar mår bra :)

• Dancia
    Tre Flickor skrev 2012-01-11 15:50:45 följande:

Fler lyckade RUL, vad roligt, grattis tjejer Glad

I dag har jag varit hos barnmorskan och blivit undersökt pga sammandragningar och ovanliga flytningar. Det var som jag misstänkte, slemproppen har gått så därav de slemmiga och gummiaktiga flytningarna. Som tur var så var livmodertappen opåverkad vilket kändes väldigt skönt att höra. En ny gyn undersökning ska göras på vecka 25 besöket om drygt en månad för att se hur det står till då.

Zenoble - Ja det var konstigt att inte alla blev erbjudna det tidiga ultraljudet 2010. Jag gick iofs på BMM i färjestaden under den graviditeten så jag vet inte om det kan ha haft någon betydelse.

Bra att du gjorde gynundersökningen så du vet vad det handlar om och att de ska hålla lite extra koll på dig, skönt att tappen inte var något påverkad :)
  • Tezza81

Varit på RUL i dag var även på KUB i V 13 vi fick datumet 14juni på KUB och det är det som gäller.. :)
    vårat 3e barn och även fick vi reda på att vi väntar en liten Kille våran 3e pojke och vi var inte förvånade över det beskedet hahah lycka . <3

• Elvis Mamma
    Tre Flickor skrev 2012-01-11 15:50:45 följande:

Fler lyckade RUL, vad roligt, grattis tjejer Glad

I dag har jag varit hos barnmorskan och blivit undersökt pga sammandragningar och ovanliga flytningar. Det var som jag misstänkte, slemproppen har gått så därav de slemmiga och gummiaktiga flytningarna. Som tur var så var livmodertappen opåverkad vilket kändes väldigt skönt att höra. En ny gyn undersökning ska göras på vecka 25 besöket om drygt en månad för att se hur det står till då.

Zenoble - Ja det var konstigt att inte alla blev erbjudna det tidiga ultraljudet 2010. Jag gick iofs på BMM i färjestaden under den graviditeten så jag vet inte om det kan ha haft någon betydelse.

Vad sa dom till dig ang. slemproppen? Återbildas den alltid? Jag är nämligen övertygad om att min precis har lossnat eller iallafall delar av den. Bör jag kontakta gynakuten eller avvakta? Har tidigare under graviditeten haft blödningar å liknande och sist sa dom att min moderkaka verkar sitta långt ner,  kan de ha med de att göra tro? Usch för denna ständiga oro!!
    Pojke född 060409. BF tvåan Juni 2012
  • Havsjungfrun
    Pinkflower880 skrev 2012-01-11 12:03:46 följande:

Busbus: Lider med dig. Hoppas det löser sig på ett bra sätt.

Va på RUL idag och fick se bebisen. Till 90% så är det en liten kille. Men han ville inte riktigt visa upp sig, men det var något som stack ut mellan benen när man såg honom underifrån. :)

Allt annat var också bra, moderkakan i framvägg.
    Förstod dock inte vad det gör för skillnad??? Mer än att man kan känna bebisen senare och så. Men rent medicinskt? Nån som vet?

Nu ska här planeras bröllop! Skrattande (hoppas jag, om kyrkan och prästen var "lediga" ihop) Tungan ute

Kul med bröllop!!! Väntade dottern när vi gifte oss.
    Enda medicinska skillnaden med moderkakan i framvägg kan vara vid ett vändningsförsök, då krånglar det till det. 
  • Havsjungfrun
    Uddabus skrev 2012-01-11 07:18:26 följande:
    Tack alla... Blev nog bestämt igår iaf att vi ska separera nu... Han kommer inte ändra sig o sitt beteende...
    Tråkigt att läsa! Kramar
  • Uddabus

Ja för nu räcker det på Velighet osv... Har sagt till honom att antingen satsar han fullt ut eller så får det vara o då står väskan på
    Trappen istället...

Satsa fullt ut innebär inte att man bara försöker...

Utan det är verkligen fullt ut... Inget mer vet inte vad jag vill, vet inte vad jag känner för dig, vill inte ha detta barnet osv...

Utan det är fullt ut med att ha bestämt sig att satsa, prata om känslor, planera framtid, berätta iaf för sin mamma o syster om graviditeten... Stötta mig när jag är ledsen, stå upp för oss, mig o bebisen som kommer. tt inte ljuga mer o att vara totalt ärlig med saker o ting... Att inte svika mig mer.

Ja listan blev lång men det är det som krävs från min sida annars får det vara...

• Uddabus

Annars hjälper jag honom att packa väskan o ställa på trappen för då vill jag inte se honom mer just nu...

O han ska inte följa med på sista ultraljudet eller förlossning heller för den delen... Har jag varit själv i allt detta än så länge klarar jag det sen oxå...

Nu vill jag njuta av den sista tiden med graviditeten o att få njuta av bebistiden...

Min sista ju :)

O han vet att det är en pojke o att det är superlik honom i profil, näsa o ansiktsform...

• MissFörstånd

18+3 Ansiktet i profil

Busbus - Jag tycker inte du är för hård, du måste tänka på dig själv. Kram!     
    ღ ♥Joline 2007 - Bebis 2012♥ ღ