• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • IdaElinLivia040611
    nenne87 skrev 2012-01-11 12:20:40 följande:
    Vi har rul samma dag och är då lika långt gångna. Vilket datum är du beräknbad till? vi är beräknade till den 14 juni efter det senaste vul.
    Jag me, men får se om det ändras på RUL....
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Pojke 120614
  • LillSnurr82

Haha kollar på en unge i minuten på sjuan.. Skrattar så tårarna sprutar! Kanske är roligare att se när man en gång vart där dock..

• jajjemen

Haha, va oxå tvungen att slå på 7:an! Hon som ligger å fiser va ju sjukt kul!! :)

• LillSnurr82

Ja det är henne jag skrattar åt.. Haha.. Skön humor!

• gammelmamma

Ja det var precis det jag var mest bekymrad över sist:) Med mina tre första fick man lavemang men det är borttaget här så det var det enda jag tjatade om. Jag älskar förlossningsprogram, och jag hann allt med att gråta lite också;)

• LillSnurr82

Samma här, skrev i mitt förlossningsbrev att jag ville ha lavemang. Men fick det inte så antagligen borttaget här med. Dock märkte varken jag eller min sambo att jag bajsa(om jag nu gjorde det).

• stjärnfrukt

Såg i en tråd som hette typ "var får man veta kön på ul". Såg då en som skrivit alingsås, och hon hade barn i åldrarna 1 & 0!! Har aldrig hört om någon annan innan som fått veta i den här stan, men nu håller jag verkligen tummarna för att jag får en bm som:
    1. VILL tala om
    2. Har tid att titta
     och hoppas att  bebisen inte e för blyg så klart ;) 

• JennieJ

Stjärnfrukt hoppas de stämmer hade varit så kul om dom såg och ville berätta

• Tre Flickor

Fler lyckade RUL, vad roligt, grattis tjejer Glad

I dag har jag varit hos barnmorskan och blivit undersökt pga sammandragningar och ovanliga flytningar. Det var som jag misstänkte, slemproppen har gått så därav de slemmiga och gummiaktiga flytningarna. Som tur var så var livmodertappen opåverkad vilket kändes väldigt skönt att höra. En ny gyn undersökning ska göras på vecka 25 besöket om drygt en månad för att se hur det står till då.

Zenoble - Ja det var konstigt att inte alla blev erbjudna det tidiga ultraljudet 2010. Jag gick iofs på BMM i färjestaden under den graviditeten så jag vet inte om det kan ha haft någon betydelse.