• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • PIO

Busbus- stå på dej! Tycker att du gör helt rätt!!

Imorgon är det dags för läkarbesök. Får ja se om ja blir sjukskriven längre lr om ja kan börja leva lite som vanligt igen, dock tror ja på förlägning av sjukskrivningen då hon som gjorde RUL såg att moderkakan fortfarande låg över tappen. Men ska bli skönt att få träffa läkare. Har varit lite orolig den sista tiden pga sd o brunaktiga flyt.

• Pepita

Stort grattis till alla lyckade RUL!

Missförstnd: vilken fin bild! grattis!

busbus: Du måste ju ställa krav! Han kan inte vela fram å tillbaka hela tiden, är inte snällt mot dig! Han måste ta ett beslut så att du får en ärlig chans att gå vidare antingen själv eller tillsammans med honom.

• Uddabus

Chans o chans jag tar tillbaka kontrollen nu bara...

Han kan glömma att han får fortsätta såhär iaf...

Back in business så att säga

• Uddabus

Vilka fina bilder ni lagt in på bebisar.... Hur gör man från en iPhone?

Går det?

• LillSnurr82

Du gör helt rätt busbus! Veliga karlar usch!

• OHs mamma
    Uddabus skrev 2012-01-11 19:09:39 följande:
    Chans o chans jag tar tillbaka kontrollen nu bara...

Han kan glömma att han får fortsätta såhär iaf...

Back in business så att säga
    Det gör du helt rätt i!
  • Uddabus

Ja fast det är jävligt jobbigt för hur långt man kan gå...

Vill ju mest ruska om honom o få honom att vakna men gör han det inte nu så skickar jag ut honom...

Trist men sant... Hans ena ex kanske ska bli vår granne o då flyttar jag på stående fot... Inte att hon ska få förstöra min lycka med en bebis...

• Tre Flickor
    Elvis Mamma skrev 2012-01-11 16:37:23 följande:
    Vad sa dom till dig ang. slemproppen? Återbildas den alltid? Jag är nämligen övertygad om att min precis har lossnat eller iallafall delar av den. Bör jag kontakta gynakuten eller avvakta? Har tidigare under graviditeten haft blödningar å liknande och sist sa dom att min moderkaka verkar sitta långt ner,  kan de ha med de att göra tro? Usch för denna ständiga oro!!
    BM sa att slemproppen kan återbildas men inte alltid gör det. Det är därför hon vill göra en ny gyn undersökning i vecka 25. Kontrollera om den har återbildats samt kontrollera ev påverkan på livmodertappen. Jag ska fortsätta "leva som vanligt" så jag tror inte du behöver kontakta gyn om du misstänker att din slempropp gått. Enda min BM sa är att jag ska kontakta förlossningen (går in i vecka 21 i morgon) om jag får regelbundna och smärtsamma sammandragningar som inte går över efter två timmars vila.  

Lågt sittande moderkaka kan absolut ge blödningar under graviditeten. Jag har haft lågt sittande en gång och då informerade de om att den brukar följa med livmodern upp när den växer i de allra flesta fall. Den följde med uppåt och vid ett senare UL så satt den bra och var inget hinder för en normal förlossning.

Ring och prata med din BM om du är orolig.
    De är som tur duktiga på att stilla vår oro för våra små liv Glad   
  • Tre Flickor
    Dancia skrev 2012-01-11 16:05:18 följande:
    Bra att du gjorde gynundersökningen så du vet vad det handlar om och att de ska hålla lite extra koll på dig, skönt att tappen inte var något påverkad :)

Tack, det kändes skönt.
    Jag hade inte orkat gå och fundera och oroa mig i 20 veckor till. Nu vet jag vad som har hänt och vad jag ska vara uppmärksam på + att BM vet med sig att hålla lite extra koll under kommande besök. 
  • Tre Flickor

busbus - Jag tycker inte att du är ett dugg hård. Du måste tänka på dig själv och din bebis då han uppenbart inte gör det. Bra att du fattat ett beslut och kan fokusera på dig själv och graviditeten nu.

MissFörstånd - Fin bild på din lilla, grattis Glad