• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Nilee
    zenoble skrev 2012-01-11 21:19:52 följande:

också varit på rul i morse och sett det lilla hjärtat, som är en pojke till :) så skönt det känns nu.. moderkakan i bakvägg så därför jag känner bebis så himlans mycket nu. Glad Kan ju också slå fast att alla test jag gjort och hur jag mått hittils denna graviditet stämmer inte då det skulle vara en flicka enligt det. Allt är helt annorlunda denna gång och ändå är det samma kön :)

Elvis mamma: vad skönt att allt såg bra ut, hoppas det förblir så då!

Jag har inte gjort någon undersökning men är också säker på att min slempropp lossnat. Men har inte haft några symptom förutom sd som blivit bättre efter jag varvat ner lite så jag tror inte det är någon fara.. odlingen hittades inget på heller, skönt.

vad mysigt, grattis :) 
  • queen

Vi var på Ul igår och vi väntar en liten tjej ( de kunde inte säga helt säkert) den 11 juni. Vi ska på 3D UL i mars längtar redan:))

• zenoble
    Nilee skrev 2012-01-12 04:55:38 följande:
     vad mysigt, grattis :) 
    grattis själv :)
  • MissFörstånd

Stjärnfrukt - spännande .

Jag sitter på mvc nu, ska träffa läkaren ang. huvudvärk och foglossning. Vet inte riktigt vad jag ska säga. Vet inte om jag vill/bör bli sjukskriven.

• lycka 4

godmorgon tjejer !!! Åhh va jag längtar tills jag ska på rul , känns som en evighet juh. =)
    Ni som fått reda på könet , hade ni nån känsla ? Jag har verkligen inte en aning denna gång

• gammelmamma

JAg har haft foglossning alla gånger, och tidigt med. Denna gången pluggade jag på distans första tiden och fogarna har varit mycket bättre fram till nu. Nu blir det kryckor, TENS och bälte. Det brukar hjälpa ett tag i alla fall. Och för första gången har jag bestämt mig för att det är bäst för mig att inte jobba. De andra gångerna har jag försökt att jobba så länge som möjligt, vilket som sagt har resulterat i sjukskrivnig tidigt. Det känns jättemärkligt att säga att man inte klarar att jobba, men tänk på digsjälv.

• conda

Igår var vi på RUL och det var helt fantastiskt. I jönköping bytte de ultraljudsapparater i våras och det var enorm skillnad mot de gamla då man inte förstod alls vad man tittade på. De tittade på massor av saker och tillochmed tre blodkärl i hjärtat. Under ultraljudet drack bebisen, man såg hur magsäcken blev större. De tittade även på läpparna och munnen vilket jag inte varit med om innan... =D

Vi frågade aldrig efter könet utan spar den överraskningen till förlossningen. Har ju alla bebissaker för både pojk och flicka och vagnen ska vara grön så det spelar ingen roll...

Men vilken underbar känsla det var! Och vilken lättnad att de inte hittade några fel... Nu ska jag försöka njuta av denna, sista, graviditet och klicka hem en ny barnvagn... =D

Busbus: Stå på dig, tycker inte du är det minsta hård. Detta är ju enl. dig själv din sista grav. och du måste sätta dig själv främst. Inte bra för vare sig bebis eller dig att hela tiden leva under känslomässig press, då är det bättre att du får lugn och ro... kramar!

• gammelmamma

Conda Vi var också på u.ljud i går. Det var så härligt. Kan man få reda på könet i Jönköping. Vi är sugna på det men jag tycker det är långt till Göteborg. JAg har så svårt med rygg och höfter och kan inte sitta så länge. Vad ska ni köpa för vagn?