• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • IdaElinLivia040611

Tog min bricanyltablett för tidigt på morgonen i dag tror jag med för lite mat i magen för jag blev helt svimmfärdig efter ett tag. Jag brukar alltid få lite hjärtklappning och bli lite darrig men nu fick jag dyka rakt ner i sängen för annars hade jag svimmat. Usch e fortfarande helt snurrig. Måste fråga om jag verkligen måste ta en morgon och kväll för det e jobbigt att bli så påverkad och det sitter i flera timmar.
    Annars e allt bra, jag har jätte mycket energi och har städat och fixat mest hela dagarna.

Jag hade på känn att det var en pojke redan tidigt för jag klarade att dricka tex kaffe som jag spytt av med dom andra tre tjejerna och luktsinnet var inte alls lika påverkat denna gång.

GRATTIS till alla lyckade ultraljud. Så himla skönt att alla bara får positiva besked. Längtar tills den 17:e.....

Busbus: Det kändes så skönt att läsa ditt inlägg om vad du har tagit för beslut, kunde verkligen känna att du har ändrat fokus och du verkar så stark....lycka till och jag hoppas självklart att det ska lösa sig mellan er. Han kanske verkligen behöver det här uppvaknandet för att inse att han förlorar dig annars. 

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Pojke 120614
  • Polarlantis
    Nangijala skrev 2012-01-11 22:33:08 följande:
    Såg att det var fler som går hos BM här i Borås! Min BM bokade tid för rul åt mig så det är på bmm antar jag, ska ringa och fråga för med dottern gick vi fel! Vet att de brukar berätta könet uppe på SÄS om båda föräldrarna vill veta och om de kan se könet tydligt. Men hur de gör på mottagningen vet jag inte!
    Konstigt det här att det är så olika, om man ska boka själv eller om BM bokar åt en..Men det låter ju lovande att dom berättar på SÄS, får hoppas på det!

Ajaj, ischiasskit! (stavning?) Tänker mig en tur till sjukgymnasten nu, får bli på måndag då dom har öppen mottagning så man kan börja förebygga det här... Lider verkligen med er som har så ont!!!

Grattis till alla fina RUL!!! LÄNGTAR själv...

Busbus: bra att du är klar och tydlig i vad som gäller, stå på dig! Man kan inte mesa runt, då blir det ingen ändring! Håller tummarna!!     
  • OHs mamma

Den här veckan när jag fått vila ordentligt om dagarna har verkligen varit bra. Det tillsammans med sjukgymnastikövningarna har gjort att jag har mindre ont. Det gör fortfarande ont, men jag har fler och längre stunder som faktiskt är mer eller mindre smärtfria

Jag har dock hemskt dåligt samvete för sonen min som går på förskolan mellan 6,30-16,30 varje dag nu. Han är het slut när han kommer hem, äter och sen somnar han i princip och är jätteledsen. På morgonen vill han inte vakna och bara skriker och gråter tills ytterkläderna är på. Så från och med imorrn ska jag prova att sköta lämning och hämtning och ha honom på förskolan varje dag mellan 9-14. Jag måste prova och se om jag klarar det, för min lilla pojkes skull. Det svider i mammahjärtat när jag går hemma och han är på förskolan så länge Jag hoppas innerligt att jag klarar det! Dock innebär det många svåra moment för mig, på-avklädning, fixa frukost och mellis, byta blöjor och in-ut ur bilen. Men som sagt jag hoppas att jag klarar det!

• conda

Jag vet inte om man får reda på det för vi frågade ju aldrig men det kändes som att hon nästan väntade på frågan. I slutet sa hon att nu hade hon tittat på allt och hade vi några frågor? =)

Tidigare har de inte berättat och det har stått i tidningen att de inte lägger tid på det i onödan då de anser att tiden under ultraljudet ska användas för att titta på medicinska saker. Men som sagt, jag vet inte.

Usch vad jobbigt för dig med rygg och höfter, min tredje graviditet tillbringade jag sittandes, sjukskriven från fjärde månaden och det var hemskt. Men förra graviditet var nästan helt problemfri och jag stod och klöv ved dagen innan igångsättningen... =)

Denna gången verkar det än så länge klara sig bra med ryggen, har lite småont ibland men inga större smärtor. Jag klarar fortfarande att sköta och rida mina hästar vilket jag hoppas kunna göra länge till.

Jag har fastnat för Tako, en grön. Har alltid haft emmaljunga duo och kombi (begagnade) förut och varit nöjd med det men nu sista gången vill jag unna mig en ny vagn. Fördelen med tako är att den är billig, vet inte jättemycket mer om vagnen men det jag sett på internet så verkar folk vara nöjda med den. Tycker den är grymt snygg också =D.

Dessutom behöver jag inte tänka på att den ska hålla till fler barn då denna bonus definitivt får bli den sista knodden i vår familj... =)

http://www.barnvagnar-webbutik.com/produkter/barnvagnar/tako-drifter-sport-line-barnvagnar.php

Kram

• Tre Flickor
    Elvis Mamma skrev 2012-01-11 22:00:19 följande:
    Tack snälla för ditt svar

Det slutade dock ändå med ett besök på akuten efter att ha pratat med sjukvårdsrådgivningen som skrämde upp mig och som jag misstänkte så har även min slempropp lossnat men tack och lov så var inte tappen påverkad å allting såg bra ut. Moderkakan ligger fortfarande långt ner så jag blev beordrad vila och ingen fysisk ansträngning å så tyckte gynekologen att jag bör få extra besök hos BM samt att man kollar lite extra på nästa veckas RUL. Tydligen ligger barnet väldigt högt upp också och med huvudet uppåt. Antagligen därför jag inte ännu känner några riktiga sparkar utan jag känner fladder å bara på sidorna. Mysigt var de å få se den lilla igen å nu längtar jag ännu mer till nästa veckas RUL
    Sjukvårdsrådgivningen är hopplösa ibland. De har lyckats skrämma upp mig ett par gånger också. Men skönt att du fick bli undersökt och att tappen var opåverkad. Hoppas att moderkakan flyttar med upp allteftersom livmodern växer. Nu får du vila och sköta om dig tills det är dags för RUL och en ny tjuvtitt inne hos bebisen Glad
  • fia91

Hej alla! :) Det var ett tag sen jag var inne här, jag hoppas det går bra för alla! Jag hoppas det går bra för alla som har foglossning.. Inte roligt med smärta :-/
    Och grattis till alla RUL! Jag var på RUL igår och fick se en liten pojke som hoppade runt i magen. Han låg dubbelvikt och gömde sig en del, men allt såg väldigt fint ut :) BF ändrades till 4 juni, så blev ett par dagar tidigare.

• conda

Grattis till RUL fia!

Själv har jag verkligen fått besked om att det är 10 som gäller som bf.

Enligt äggl. räknade jag själv ut 10:e, bm sa samma, CUB visade 10:e och nu igår fick vi också 10:e som datum. =)

• gammelmamma

Skruttens mamma: Jag har också min dotter på förskolan, det är hemskt. Vi har löst det att jag lämnar (på morgonen är jag fortfarande ok) och mannen hämtar när han slutar. Jag hämtar tidigare de dagar jag känner att jag klarar det. För oss funkar det bra. Dessutom har vår barnomsorgssamordnare lovat att det bara är att utöka tiden om det skulle behövas. Skönt, vi kan ta det lugnt på morgonen och hon slipper lägga sig så tidigt. Jag har även köpt lite pallar på IKEA som hon kan klättra upp på själv, typ på skötbort och så, hon får även klättra ini bilen själv. (tålamodsprövande och tidskrävande) Lycka till och hoppas ni får till det.

Conda: vad konstigt att du har mått så olika. Mina tre första graviditeter var jag sjukskriven i fjärde månaden och fjärde jobbade jag halvtid fram till tredje, nu har jag som sagt inte jobbat alls. Jag ligger eller sitter eller står, huvudsaken är att jag kan variera mig när det behövs. JAg kan inte gå och brukar sluta med kryckor. Egentligen skulle jag nog behöva rullstol men jag har valt att vara hemma i stället. Det blir jobbigt för familjen, min stackars man får ju göra nästan allt. Handla, dammsuga, köra barn, alla lyft osv. Vi har också funderat på TAKO men nu har jag börjat kolla på Crescent diva också. JAg tycker det är lite jobbigt att det inte finns någonstans att titta på Takovagnen i närheten av oss. Det är samma här, detta är absolut sista barnet, det blir sterilisering här;) 

• Sweet life

en tung sten faller från min axel n när jag trycker på sänd i mailen och hemtentan för höstterminens sista kurs åker iväg till läraren.. UNDERBART! men nu kommer väl tiden till måndagens  RUL gå ännu saktare?

• Dancia

Usch, behöver verkligen skriva av mig lite. Vet varken ut eller in just nu och bara gråter och gråter.
    Min farmor har småcellig lungcancer som är en av de aggressivaste cancer som finns och det är nu i princip konstaterat att hon inte kommer bli frisk från detta. Hon ligger nu inne efter att hennes värden blivit väldigt dåliga på ett par dagar och en av tumörerna på halsen har vuxit till sig väldigt fort. Det värsta i det hela är att hon bor i USA (tillsammans med farfar) och varken jag eller någon annan i familjen kan finnas där.

Jag har inte träffat henne på lite över 2 år och är livrädd för att jag inte ska hinna träffa henne. Vi vet inte om hon har veckor eller månader på sig just nu. Det enda vi vet är att de gör allt för att försöka bromsa och ge henne mer tid. I det stora hela vill jag inget helldre än att åka över till henne nu, och det är inga problem med barnen för min man stöttar mig mer än gärna med att få åka över. Men problemet är att jag inte vågar eftersom jag har en del komplikationer under graviditeten. Jag är rädd att jag får en urinvägsinfektion igen och att jag drabbas av kraftiga sammandragningar m.m. Jag har ju fortfarande sd varje dag och jag vet att ag kan drabbas av en ny UVI när som helst och då drar det igång regelbundna sd igen. Vet inte alls hur det fungerar om man är i ett annat land, eller ännu värre, på resande fot :(.

Jag står min farmor väldigt nära då jag rest dit mycket under min uppväxt och även spenderat ett par månader där då jag hade praktik på ett daycare under gymnasieutbildningen och bodde hemma hos dem.

Vet inte vad jag ska ta mig till, men jag ska kolla upp hur det fungerar med mödravården på resande fot och skaffa pass så fort som möjligt (har inte skaffat nytt sen jag gifte mig) så att jag har möjlighet att åka snabbt om det finns någon möjlighet att jag kan känna mig säker med graviditeten.

Jag vet ju också att efter vecka 26 eller 28 FÅR jag inte flyga, så om några få månader finns möjligheten inte alls och jag kan heller inte resa med en nyfödd så det känns som att detta är min enda chans att få träffa min farmor en sista gång :(