• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Nangijala
    Polarlantis skrev 2012-01-12 09:36:18 följande:
    Konstigt det här att det är så olika, om man ska boka själv eller om BM bokar åt en..Men det låter ju lovande att dom berättar på SÄS, får hoppas på det!

Ajaj, ischiasskit! (stavning?) Tänker mig en tur till sjukgymnasten nu, får bli på måndag då dom har öppen mottagning så man kan börja förebygga det här... Lider verkligen med er som har så ont!!!

Grattis till alla fina RUL!!! LÄNGTAR själv...

Busbus: bra att du är klar och tydlig i vad som gäller, stå på dig! Man kan inte mesa runt, då blir det ingen ändring! Håller tummarna!!     
    Min kompis fick också ringa upp och boka, det beror helt på om det finns tider på mottagningen (de tar tydligen slut fort)!
  • zenoble
    Elvis Mamma skrev 2012-01-12 16:45:03 följande:
    Har varit så dödligt trött å deprimerad på slutet å idag fick jag svarat på varför, kraftig järnbrist vilket jag fick veta av en slump när jag var på VC pga en öroninflammation. För några veckor sedan var mitt HB perfekt å väldigt högt så verkar som de kan svänga himla fort. Förra graviditeten hade jag bra värde hela graviditeten. Någon som vet hur fort de stiger av tillskott?
    usch stackare att du inte visste det tidigare! brukar ta ett par veckor, om det inte är extremt lågt då kanske du känner dig bättre redan efter en vecka. hoppas det Glad
  • Havsjungfrun
    OHs mamma skrev 2012-01-12 09:44:04 följande:
    Jag har dock hemskt dåligt samvete för sonen min som går på förskolan mellan 6,30-16,30 varje dag nu. Han är het slut när han kommer hem, äter och sen somnar han i princip och är jätteledsen. På morgonen vill han inte vakna och bara skriker och gråter tills ytterkläderna är på. Så från och med imorrn ska jag prova att sköta lämning och hämtning och ha honom på förskolan varje dag mellan 9-14. Jag måste prova och se om jag klarar det, för min lilla pojkes skull. Det svider i mammahjärtat när jag går hemma och han är på förskolan så länge Jag hoppas innerligt att jag klarar det! Dock innebär det många svåra moment för mig, på-avklädning, fixa frukost och mellis, byta blöjor och in-ut ur bilen. Men som sagt jag hoppas att jag klarar det!
    Kan du inte börja med och se om du klarar av hämtning eller lämning? Så att du inte överanstränger dig...
    conda skrev 2012-01-12 09:55:13 följande:
    Själv har jag verkligen fått besked om att det är 10 som gäller som bf.

Enligt äggl. räknade jag själv ut 10:e, bm sa samma, CUB visade 10:e och nu igår fick vi också 10:e som datum. =)
    Den bebisen måste ju bara komma den 10:e Cool
  • Havsjungfrun

Danica: Hoppas att det löser sig för dig så att du kommer iväg. Kram

• fyrklöver81

Elvis mamma, samma sak hände mig har varit jätte trött mer än normalt och deppig, jag förstår innebörden av håglös nu och mitt järn låg på 5, inte bra alls. Jag åt 3 dureferon per dag i 5 dagar sen 1 per dag i några dagar till sen varannan dag och nu har jag gått över till niferex som är snällare för magen. Ät gärna linfrön plommon etc när du äter dureferon.Eller köp movicol eller likande...

Jag tog om mitt prov efter en vecka och då låg det på normalvärde igen, kommer ändå äta järntillskott resten, tänker ej hamna där igen

• fyrklöver81

Snart eller den 20 februari drar jag och backpackar i malaysia 5 veckor, någon som blir lite avundsjuk när ni ser sverigevädret ;)

Bara tvungen att berätta....

=) 

• fyrklöver81

åt inte heller järn förra graviditeten... kanske är värdena sämre nu efter förra förlossningen...

• Tesssi
    Pinkflower880 skrev 2012-01-12 15:26:27 följande:
    Inbjudningarna är nu utskickade till bröllopet. Det blir i slutet av april, så jag kommer vara riktigt tjock! ;) Hitta klänning verkar vara mindre smidigt?! Nån som har något tips var man kan köpa? Men nu har vi äntligen kommit igång iaf... :)
    Här finns många fina klänningar för gravida.  www.tiffanyrose.com/

Grattis till alla lyckade RUL!

Danica: Hoppas det löser sig med försäkringar etc så att du kan resa!