• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • siciliana
    Sweet life skrev 2012-01-12 10:11:03 följande:
    en tung sten faller från min axel n när jag trycker på sänd i mailen och hemtentan för höstterminens sista kurs åker iväg till läraren.. UNDERBART! men nu kommer väl tiden till måndagens  RUL gå ännu saktare?

Underbar känsla, eller hur! Har haft opponering på c-uppsatsen idag, men nästa vecka börjar vårens kurser så tiden kommer nog gå fort till vårat ful ändå!
  • Zvartaliljan

Stjärnfrukt - roligt att det gick o se så tydligt vi hade också ul idag men mn bebis var allt annat än villig o visa könet!! Bm var underbar o verkligen försökte se men nehe, h*n knep ihop stenhårt med benen i skräddarställning! Så jag tror de är en flicka

• Pinkflower880

Lycka 4: Jag hade känsla av pojke redan när jag såg plusset. Och sen har graviditeten varit tvärtemot när jag väntade dottern. Och visst gömde det sig en liten kille igår på RUL. :D

• Pinkflower880

Gammelmamma: vi gjorde RUL i Jönköping igår och frågade innan hon började om man kunde få veta kön. Det fick vi, det blir en liten pojke till 90%, man fick tydligen inte säga helt säkert?! Men hon sa att dom kan kolla efter kön om det syns och hon ser, men dom letar inte och väntar på att den ska vända sig rätt. Så man måste ha lite tur med... :)

• Pinkflower880

Dancia: hoppas verkligen du kommer iväg. Det är hemskt att behöva vara så långt bort när det är sånt som händer. Hoppas allt går så bra det bara kan för din farmor!

• Pinkflower880

Inbjudningarna är nu utskickade till bröllopet. Det blir i slutet av april, så jag kommer vara riktigt tjock! ;) Hitta klänning verkar vara mindre smidigt?! Nån som har något tips var man kan köpa? Men nu har vi äntligen kommit igång iaf... :)

• Zvartaliljan
    Pinkflower880 skrev 2012-01-12 15:26:27 följande:
    Inbjudningarna är nu utskickade till bröllopet. Det blir i slutet av april, så jag kommer vara riktigt tjock! ;) Hitta klänning verkar vara mindre smidigt?! Nån som har något tips var man kan köpa? Men nu har vi äntligen kommit igång iaf... :)

Vilken storlek? Kolla på bröllopstorget, där finns massor med tips!
  • Pinkflower880

Liljan o loppan: ska kolla. Normalt har jag ju S i kläder, så borde kanske funka i klänningen med?

• PIO

Stjärnfrukt- min moderkaka låg ju över tappen då när ja började blöda i v 13. Va för 6 veckor sen. Va inne idag på undersökning då hade den flyttats upp en liten bit så nu låg den ca 1 cm brevid ist. :)

• Elvis Mamma

Har varit så dödligt trött å deprimerad på slutet å idag fick jag svarat på varför, kraftig järnbrist vilket jag fick veta av en slump när jag var på VC pga en öroninflammation. För några veckor sedan var mitt HB perfekt å väldigt högt så verkar som de kan svänga himla fort. Förra graviditeten hade jag bra värde hela graviditeten. Någon som vet hur fort de stiger av tillskott?