• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • zenoble

Jag köpte lifes egna järntillskott igår, smakar ganska bra. svartvinbär :) Kan inte äta blutsaft då den innehåller vetegroddar som jag inte tål.

busbus- det är säkert hörlurarna som varierar på appen, för ditt hjärta ska du i alla fall höra tydligt :) prova några andra. Jag hade sambos sånna stora lurar som man lyssnar på basmusik i typ, kanske därför det hördes så mycket!

Måste bara fråga om det är foglossning jag har på nätterna?? fattar inte. Känner inget när jag varit uppe ett tag på morgonen. På natten värker det i svanken och ut mot sidan och ibland råkar jag vinkla knät ut mot sidan då hugger det till i ljumsken och känns som att den ska gå av? känns skit obehagligt. känner inte igen det..

• IdaElinLivia040611

Så var RUL avklarat...phuuu.
    Det är helt klart en pojke och verkar vara frisk som en nötkärna Hjärta , han e så himla söt. Kan inte få nog av bilderna.
    Nytt Bf 18 juni så nu byter jag vecka på tisdagar. 18+0 idag Glad .

Marcel Luca Hjärta
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Marcel Luca 120618
  • IdaElinLivia040611
    Polarlantis skrev 2012-01-17 09:37:54 följande:
    GRATTIS!!!

Fråga: hur är det med tempen nu under dom här veckorna? I början av grav går den ju upp men sen då? Jag har iaf normaltemp nu och undrar om det är ngt att oroa sig för? Var förkyld och hade liiite feber och därför kollade jag... 
    Har också normal temp:)
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Marcel Luca 120618
  • zenoble
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-01-17 13:39:18 följande:
    Så var RUL avklarat...phuuu.
    Det är helt klart en pojke och verkar vara frisk som en nötkärna Hjärta , han e så himla söt. Kan inte få nog av bilderna.
    Nytt Bf 18 juni så nu byter jag vecka på tisdagar. 18+0 idag Glad .

Marcel Luca Hjärta
    Grattis! och skönt att du vet helt säkert nu :)
  • OHs mamma

Äntligen har vi varit på RUL!
    Det blir en lillebror och nytt BF, 3 dagar tidigare än vad det var sagt innan dvs 8 juni.

• emma78

ligger hemma och är sjuk:((Både jag och sonen är dunder förkylda....sskulle behöva ha nässrayet i näsan hela tiden men man vågar ju inte ta för mycket......är livrädd att det lilla knytet ska ta skada av nått!!

RUL på fredag!! längtar så jag håller på att dö!! är dock lite orolig då jag inte kännt något på ett par dagar:(( Har testat att ligga på rygg och trycka lite på magen,men ingenting:((  Vet inte hur orolig jag ska vara....är i v 18+4    

• JennieJ
    emma78 skrev 2012-01-17 14:56:36 följande:
    ligger hemma och är sjuk:((Både jag och sonen är dunder förkylda....sskulle behöva ha nässrayet i näsan hela tiden men man vågar ju inte ta för mycket......är livrädd att det lilla knytet ska ta skada av nått!! RUL på fredag!! längtar så jag håller på att dö!! är dock lite orolig då jag inte kännt något på ett par dagar:(( Har testat att ligga på rygg och trycka lite på magen,men ingenting:((  Vet inte hur orolig jag ska vara....är i v 18+4    

Testa lägga mobilen på magen å spela musik för den lilla. Min börjar ALLTID sparka! Lycka till på fredag :)
  • RocketQueen

Ojojoj vad vi har shoppat nu... Fyra och en halv timme var vi på Ullared. Nu sitter vi i bilen på väg hem mig Stockholm igen men när vi har kommit hem så ska jag knåpa ihop en liten lista på vad vi köpte och hur mycket det kostade ungefär

• Elvis Mamma

mammaemma: jag känner inte heller varje dag, de kan ibland gå några dagar, tror det har att göra med hur bebisen ligger, än känner jag inga riktiga sparkar utan mest smått fladder, är också i vecka 18 så tror inte att du behöver vara orolig Märkt att jag känner min lilla om jag sitter böjd så de kanske du kan prova