• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • siciliana

Det är ju smidigt såklart! Men det brukar vara jag i kompiskretsen som är drivande på att åka, så annars blir det nog inget! :)

Sen beror det ju mycket på hur graviditeten är med, om man orkar. Förra gången var jag pigg, frisk och utan åkommor, och hittills har det inte kommit några besvär så kanske! :D
    Behöver ju inte vara där onsdag morgon... ;)

• Zvartaliljan
    siciliana skrev 2012-01-17 19:44:35 följande:
    Det är ju smidigt såklart! Men det brukar vara jag i kompiskretsen som är drivande på att åka, så annars blir det nog inget! :) Sen beror det ju mycket på hur graviditeten är med, om man orkar. Förra gången var jag pigg, frisk och utan åkommor, och hittills har det inte kommit några besvär så kanske! :D Behöver ju inte vara där onsdag morgon... ;)

Du vet att de bytt lokal nu va? Så det är utomhus i tält. Tyckte det var olidligt trångt i höstas, kan bara föreställa mig i majvärmen :-/ Jag känner flera som ska åka så vill du h någon som handlar åt dg så går det alltid att ordna. Jag har mått rätt bra den här graviditeten men vågar ändå inte, men bor ju 3 timmars resa bort också, tänk liksom om förlossningen skulle starta där i Köpenhamn :-/
  • siciliana

Vad säger du, tält? Nä det visste jag inte! Tack så mycket, fast halva glädjen är ju att gå där och klämma på grejerna och hitta fynden. :)
    Man är ju olika, och jag har svårt att hålla mig hemma, tänker att det går att föda barn på de flesta ställen. Hade en långdragen förlossning och gick över tiden med sonen, och inbillar mig att det blir samma igen, men det kan man ju aldrig veta iofs. Blir länge att hålla sig runt hemstaden en månad före och tre veckor efter bf. Då kan man snacka om att dagarna känns som veckor. Jaja, den som lever får se (om det blir av)! :)

• PIO

En liten fråga... Imorgon ska ja till min bm o ja skulle ta med ett morgon urinprov ska vara där kl 13 hur förvarar ja urinet. Fick ett sånt där rör ja ska kissa i o sen då?? Ska ja bara lägga de på toa så länge lr?? Haha skulle hu ha frågat idag innan ja blev utskriven från sjukhuset men glömde bort o kom på de nu.

• MissFörstånd

Ett tips om man inte känt bebisen på några dagar. Drick ISKALLT vatten och lägg dig på rygg, brukar få fart på de flesta

PIO - ha över urinen i röret och lägg röret i en vanlig plastpåse typ 3L och in i Kylen.

• Tili
    PIO skrev 2012-01-17 20:26:56 följande:
    En liten fråga... Imorgon ska ja till min bm o ja skulle ta med ett morgon urinprov ska vara där kl 13 hur förvarar ja urinet. Fick ett sånt där rör ja ska kissa i o sen då?? Ska ja bara lägga de på toa så länge lr?? Haha skulle hu ha frågat idag innan ja blev utskriven från sjukhuset men glömde bort o kom på de nu.
    Du ska lägga det i kylen!
  • Havsjungfrun
    Som Tili skrev så ska du förvara det kylskåpskallt annars finns risk för bakterietillväxt och då blir provet missvisande.
  • Dancia

Lägg röret i en plastpåse som de andra sagt och in i kylen :). På vägen in så ska du hålla röret kylt med någonting kallt så urinet inte hinner bli varmt.

Så skönt att du är hemma igen. Varför valde de att inte sätta cerclage? Finns det någon risk med att sätta det? Annars tycker jag ju att det är en bra sak att göra för säkerhets skull.
  • Havsjungfrun

V. 20+0 idag. Halvvägs tills vi får träffa Lill-Skrutt Baby

• Aikotakara
    Havsjungfrun skrev 2012-01-17 21:33:04 följande:
    V. 20+0 idag. Halvvägs tills vi får träffa Lill-Skrutt Baby
    Åh~ :D

Vecka 18+2. Någon annan som tycker att tiden går fort??