• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Höst flickan

tack ja, det är lite tufft minst sagt, men jag mår bra där imellan, finns ju dom som har det värre o mår illa hela tiden, jag får som i attacker.

• OHs mamma

Igår vet jag inte vad som hände....jag var glad efter rul:et och vi åkte och hämtade sonen, åkte hem och åt lunch. Men sen på eftermiddagen började jag storböla och det gick inte att sluta! När jag väl slutat med det och vi hade lagat middag och ätit den lade jag mig på soffan med rejäl huvudvärk och så började jag må illa. Viftade bort illamåendet men tillslut gick det inte och hela middagen kom upp, en kort stund senare kom allt annat också upp och så var det dags ännu en gång. Jag skakade hela jag och mådde skitdåligt, lade mig på sängen och vilade och somnade och sov hela natten!

Idag mår jag helt okej förutom att fogarna gör ont.

Känner ett litet sting av nedstämdhet, vilket jag är rädd för. Sen går jag bara upp i vikt, är hungrig hela tiden nästan och kan ju inte röra mig...

Men jag är SÅ glad att vi fick träffa en sån bra bm igår på rul:et och fick en ordentligt titt på vår lilla son och så fick vi kanonfina bilder

• Höst flickan

skruttens mamma, hör att du oxå har det tufft, då är vi två......
    dagar som dessa är så jobbiga, jag har börjat ta det mycket lugnare, o då blev foglossningen bättre.

kram o hoppas denna dag bli bättre

• OHs mamma
    Höst flickan skrev 2012-01-18 09:33:54 följande:
    skruttens mamma, hör att du oxå har det tufft, då är vi två......
    dagar som dessa är så jobbiga, jag har börjat ta det mycket lugnare, o då blev foglossningen bättre.

kram o hoppas denna dag bli bättre
    Ja, vissa dagar är hemska medan andra är bättre. Har blivit lite bättre och därför har jag väl ansträngt mig lite mer än jag borde och det får jag sota för dagen/dagarna efter.

Hoppas bara att illamåendet/kräkningarna bara var tillfälliga.
  • OHs mamma

Nu behöver jag er expert hjälp!

Storebror heter Oscar, ska lillebror bli en liten Victor eller en liten Harry?

Vi har svårt att bestämma oss, Victor ligger på topp just nu men samtidigt kanske vi ångrar oss om vi inte tar Harry...skitsvårt!

• Polarlantis

Hade en så hemsk mardröm inatt inför måndagens rul som väntar...ush!!! Försöker ta det med ro men är så rädd för att det gått snett & att den lille är död eller skadad...hemskt! Önskar få känna ngt i magen så jag vet att den lever!!! Vill ha måndag nu så jag får det överstökat!! Dessutom funkar inte fl på jobbet idag, grrr

• Elvis Mamma

lycka 4: Tack för ditt svar! Idag är mensvärken borta. Ja de känns ju lite som växtvärk men såklart måste man bli nojig för minsta lilla

• OHs mamma
    Elvis Mamma skrev 2012-01-18 10:04:18 följande:
    Halv ett idag är det dags för RUL, är nervös så jag tror jag svimmar!
    Det kommer gå bra!
  • emma78

Skruttens mamma:Tror du inte att det bara var alla spänningar inför RUL som släppte??Hoppas att du mår bättre snart!
    Själv ligger både jag och barnen sjuka:(( dunderförkylda och hostar som bara den:(( Jobbogt med hostan....man får ju träningsvärk i magen + att det "spänner" i "bebismagen" nu när man hostat så mycket:((

Efter att jag hade "gnällt" av mig lite igår ang. rörelser i magen satte den lille igång som bara den:))) inga ytliga sparkar men rörelser i magen som jag  kunde känna tydligt!! Ska nog fortsätta med att "gnälla av mig" här på FL för nästan alltid blir det bra efter det hihihihi:))   

Fick nyss en goekomentar av min yngste son (9 år): mamma du har så stora bröst nu så man kan lägga saker på dom....det är ju jättepraktiskt!! hahahaha