• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • PIO

Dancia- ja det finns risker med att sätta cerclage. Råkar dom komma för nära hinnorna kan de gå hål på dom så vattnet går o de är ju inte bra, o infektionsrisk. Och sen sa läkaren att man sätter cerclage på dom som har en svagare livmodertapp o jag verkar inte ha det. Han sa även att man ska inte lägga ett cerclage i onödan. Vi tar en risk hur vi än gör nu. Därför kommer ja gå på täta kontroller o skulle de va minsta lilla grej som visar på att ett cerclage behöver läggas så kommer dom naturligtvis lägga ett. När ja födde sonen i v 24+1 så la de cerclage dagen innan han föddes o då blev det vattenavgång. O redan då va de väldigt osäkra på om dom verkligen skulle lägga ett. O antagligen oga att vattnet gick så föddes han annars hade han nog stannat kvar ett tag till. De e så mycket frågetecken kring allt just nu så ja vet knappt nått o läkarna vet inte heller riktigt vad som är rätt o fel. Så nu får vi ta en dag i taget.

Tack för svar ang kisset :)

• Dancia
    PIO skrev 2012-01-17 22:59:00 följande:
    Dancia- ja det finns risker med att sätta cerclage. Råkar dom komma för nära hinnorna kan de gå hål på dom så vattnet går o de är ju inte bra, o infektionsrisk. Och sen sa läkaren att man sätter cerclage på dom som har en svagare livmodertapp o jag verkar inte ha det. Han sa även att man ska inte lägga ett cerclage i onödan. Vi tar en risk hur vi än gör nu. Därför kommer ja gå på täta kontroller o skulle de va minsta lilla grej som visar på att ett cerclage behöver läggas så kommer dom naturligtvis lägga ett. När ja födde sonen i v 24+1 så la de cerclage dagen innan han föddes o då blev det vattenavgång. O redan då va de väldigt osäkra på om dom verkligen skulle lägga ett. O antagligen oga att vattnet gick så föddes han annars hade han nog stannat kvar ett tag till. De e så mycket frågetecken kring allt just nu så ja vet knappt nått o läkarna vet inte heller riktigt vad som är rätt o fel. Så nu får vi ta en dag i taget.

Tack för svar ang kisset :)

Ok då förstår jag, då är det ju bäst att vänta med cerclage så länge det går och gå på täta kontroller. Hoppas att bricanyltabletterna hjälper och ta det väldigt lugnt :)
  • lycka 4

v 17 idag ! Tycker också tiden går fort nu =)

Elvismamma ! Ja växtvärken brukar komma tillbaka runt dom här veckorna. Det växer fort nu en period

• MissFörstånd

Jag tycker tiden går saaaaaaaakta just nu, men det är säkert för att vi blev flyttade på rul. Man går ju liksom in i v.20 två gånger då. Så när jag tänker veckor går det sakta men om jag tänker att januari snart är slut och februari går alltid snabbt så ska jag kanske sluta jobba sista mars :-O, då går det minsann undan

• LillaGrynet

Hej! Nu har vi varit på RUL.. 14 juni Nytt BF.. Fråga om könet men inget hon kunde se. Envis som jag är av att veta kommer jag boka köns-UL i GBg.. Någon som vet nåt bra ställe o i vilken vecka gör man det?! Har glömt av det.. Var på Barnmorskegruppen sist...

• Höst flickan

här hänger jag gärna på, väntar ett mirakel den 4/6..har två flickor sedan tidigare, båda ivf barn o massa behandlingar osv...o så vipps..en liten suprise unge

Mår sådär...har ont i magen, men det är pga av ett kroniskt fel som jag har, har lite ångest över att behöva ta värktabletter.....starka...men jag har inget val.

Spyr oxå hela graviditeten..o har börjat få foglossning...hade det inte på mina förra graviditeter, o fy vad ont det gör, ska gå till sjukgymnast nästa v.

En komisk grej är oxå att jag blev gravid exakt samma dag som sist...mens på samma dag, o månad...helt galet.
    så dom har exakt samma bf.

En liten Tova blir det

kram på er alla

• IdaElinLivia040611

Här e vi fortfarande förkylda. Och i går blev min lillskrutta förkyld också, så det blev inte mycket sömn i natt. Vi sov väl ok till kl 3 men sen fick vi gå upp och lägga oss på soffan så pappan kunde sova klart. Fick ha henne sittandes å sova då gick det ganska bra.
    Bebis e fortfarande vild som attan i magen. Dom passade på att kontrollera min tapp igår när jag ändå var på RUL och den var fortfarande nästan 4 cm som senast. Så nu behövs inga fler UL kontroller. Men ska träffa BM på specmvc idag och då ska hon bestämma hur ofta vi ska ses. Blir ca varannan vecka sa hon förut. Jag har slutat ta mina bricanyl tabletter för jag mår verkligen skit av dom och jag har inte mer än kanske 2-3 samandragningar om dagen och dom gör inte ont. Och tappen var ju som sagt inte påverkad alls så kanske slipper dom.

PIO: Va skönt att ni e hemma igen. Och bra beslut med cerklaget. exakt så beskrev min barnmorska också. Det finns alltid en risk när dom sätter den. Och vi vet ju hur mycket en vecka hit eller dit gör för prematurer. Hoppas verkligen att din bebis stannar länge länge i magen. Min BM sa att när tappen e typ 15mm så är det stor risk för prematur födsel. Och nu va väl din typ 3 och inget tryck. Knapra dina tabletter och vila så kommer det nog gå hur bra som helst Glad .

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Marcel Luca 120618
  • lycka 4
    Höst flickan skrev 2012-01-18 08:47:14 följande:
    här hänger jag gärna på, väntar ett mirakel den 4/6..har två flickor sedan tidigare, båda ivf barn o massa behandlingar osv...o så vipps..en liten suprise unge

Mår sådär...har ont i magen, men det är pga av ett kroniskt fel som jag har, har lite ångest över att behöva ta värktabletter.....starka...men jag har inget val.

Spyr oxå hela graviditeten..o har börjat få foglossning...hade det inte på mina förra graviditeter, o fy vad ont det gör, ska gå till sjukgymnast nästa v.

En komisk grej är oxå att jag blev gravid exakt samma dag som sist...mens på samma dag, o månad...helt galet.

En liten Tova blir det

kram på er alla
    Välkommen =)
  • IdaElinLivia040611
    Höst flickan skrev 2012-01-18 08:47:14 följande:

En liten Tova blir det

kram på er alla
    Fy för att spy hela grav. lider med dig. Välkommen hit till oss:)
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Marcel Luca 120618